Csapnivaló az alsó ösvényes meta, de vajon miért?

Unod, hogy folyton ugyan azzal a három-négy lövésszel találkozol? Mi most elmondjuk, hogy miért is van ez!

A League of Legends életében igen nagy változásokat hozott a tavalyi esztendő. 2018-ban az új játékmód mellett például a játék metája is rengeteget fejlődött. Így juthattunk el arra a szintre, hogy az előszezonban alig lehetett lövész karakterekkel találkozni az alsó ösvényen. Az irányítást szép lassan ott is a varázslók vehették át, támogató szerepük ellenére is. Az új verziót lassan mindenki megszokta, azonban mostanság egy újabb akadályba ütköznek a vállalkozó szellemű lövész játékosok. A legtöbb mérkőzés alatt igen kis választékból válogathatnak. Mondhatni pár hős cserélődik folyamatosan a mérkőzések során. Azonban, ha te merészségből kiválasztasz valaki mást, akkor mondhatjuk, hogy az ösvényed halálos ítéletét nyilvánítod ki, még azelőtt, hogy a program bedobna az összecsapásba.Még mielőtt megbántanánk bárkit is, szeretnénk leszögezni, hogy mi nem azt mondjuk, hogy nem jó a mostani, inkább korai sebzésre épülő alsó ösvény meta. Azonban hiányoznak nekünk azok az mérkőzések, amikor egy karakter a játék kései szakaszában tudta megcsillogtatni tudását. 

Cassiopeia, Yasuo és Heimerdinger. Bizonyos rang felett egyszerűen megkerülhetetlenek az alsó ösvényes tiltások és választások között, ugyanis elképesztően hatékonyan képesek ellehetetleníteni az ellenséges klasszikus lövészt. Továbbá megteremtik a lehetőséget arra, hogy eltérjünk a klasszikus "tank felső ösvény" + "mágus középső ösvény" + " lövész és támogató alsó ösvény" felállástól. Swain + Alistar alsó ösvény? Miért ne lehetne lövész nélkül játszani az egész meccsen, vagy Twitch dzsungel + Lulu middel? A lehetőségek tárháza nyitva áll mindenkinek és ezt a statisztikák is alátámasztják.

Eltérőek az adatok, de a jelenség valós. Nem jó most régimódi lövésznek lenni az alsó ösvényen, legalábbis Platina felett. Külön érdemes kiemelni Vayne-t, aki úgy harmadik az op.gg erősorrendjében, hogy népszerűségben is a második helyen tanyázik Kai'sa mögött kisebb lemaradásban. A 9.1-es frissítés után szárnyakat kapott az elhúzódó játékok egyik legnagyobb veszedelme. 40 perc után a második legerősebb alsó ösvényesnek tekinthető Yasuo mögött, a 35. és 40. perc között csak Xayah erősebb nála. Vayne egy nehéz karakter, akivel folyamatosan jól kell használni a Bukfencet, mivel a lövészekre nem jellemzően, csak kis távolságból képes kiosztani a hatalmas sebzését. A jó cserékben segít a passzív tényleges sebzés már a játék elején, de a manával és a Megbélyegzéssel csínján kell bánni. A letaszított király kardja és a Guinsoo dühpengéje után megállíthatatlanul szerzi a gyilkosságokat, de ehhez kell egy jó csapat és egy kiváló játékos is. Nem véletlen, hogy Bronzban az 50 százalékot sem éri el Vayne győzelmi aránya.

A szomorú dolog itt inkább az, hogy azok a karakterek akik nincsenek rajta az "elit listán" nagyon kiszorultak a mostani mezőnyből. De mégis mi lehet az oka annak, hogy ennyire takarásba kerültek? Nos, gondolom nem lepek meg senkit azzal, ha elárulom, hogy mindenről az a fránya előszezon és a varázslók tehetnek! Amikor ugyanis egyre több támogató játékos hozott magával olyan varázserővel rendelkező hősöket, akikkel pikk-pakk meg tudják semmisíteni az ellenfelet, akkor pecsételődött meg az inkább későn használható lövészek sorsa is. Na és akkor miért is rossz az egész? Azért, mert a legtöbb "hivatásos" lövész megszokott már egy bizonyos játékstílust. A legtöbben szeretnek farmolni, tárgyakat építeni és egész addig óvatosan játszani, amíg nem érzik magukat teljesen biztonságban. Így pedig máris érthető, hogy miért annyira szomorúak az alsó ösvényes játékosok: a legtöbb mostanában hozható hős nem ebben a szellemiségben készült.Legtöbbször ugyanis inkább az nyeri meg az ösvényen a harcot aki a legrövidebb idő alatt a legtöbb sebzést tudja kitolni magából. Nem pedig az, aki esetleg megpróbálja kijátszani az ellenfelét. Vegyük például Luciant, Jhint és Ezrealt, akik tipikusan lövésznek mondhatóak, azonban képességeik alapján sokkal jobban hasonlítanak az orgyilkosokhoz és a varázslókhoz. A megoldás viszont egyszerűbb mint gondolnánk. Ha a Riot fejlesztői szeretnék elérni, hogy újra egy sokkal szélesebb karakteri körből válogathassanak a lövész játékosok, lehet elég lenne a rúnákban kicsit felturbózni a támadási sebességet, vagy egy már a mérkőzés korai szakaszában is elérhető kritikus sebzéssel rendelkező tárgyat bevezetni. Nem elég önmagában a Viharborotva és nem elég az sem, hogy most Vayne, korábban akár Twitch, vagy Kai'sa képes volt jó teljesítményre. Itt sokkal drasztikusabb húzásokra lenne szükség, de egyelőre csak óvatosan próbál lépésekben haladni a fejlesztőcsapat. Ennek is köszönhető, hogy a 9.1 hiába érkezett meg a szerverekre úgy tűnik, hogy Cassiopeia, Heimerdinger, Ziggs és a többi mágus köszöni szépen, továbbra is terrorizálni fogja a klasszikus lövészeket.

Nektek mi a véleményetek az alsó ösvényes metáról?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!