Hatalmas Irelia és Urgot nerf, változik a Baron és egyes tornyok működése is! - PBE

Hatalmas Irelia és Urgot nerf, változik a Baron és egyes tornyok működése is! - PBE

Újabb kisebb-nagyobb változtatások érkeztek a PBE szerverre, amelyek között egy Baron buff is megbújik!

Sikeresen beléptünk egy újabb hétbe, pörögnek az újabb PBE frissítések. Nem meglepő módon most a fejlesztők inkább a Lunar gúnyákkal foglalatoskodtak, azonban jó pár érdekes újítást kaptunk rajtuk kívül is. Amit talán így első körben kiemelnénk az egy nagyobb Irelia frissítés, –amelyben a passzívját, illetve két képességét (Q, R) szabták át–, ezen kívül egy Baron buff is érkezet az 1/14-es újítással. Ezúttal egy kalap alá vesszük az 1/15-öst is, így rögtön két ciklust is láthatunk.

1/14-es frissítés


Szerintem nem ér senkit nagyobb meglepetésként, hogy az első hős, akit érintenünk kell, az Brand, illetve passzívja a Blaze, amelyet újra megpróbáltak kicsit átalakítani a fejlesztők. Pár napja írtuk meg, hogy Brand DoT sebzését a PBE szervereken 4% max HP-ról 2,5%-ra viszik le, amit 4 másodperc alatt kapunk meg. Ezt, a már megváltoztatott 2,5%-ot azonban kevésnek tartották így a 1/14-es frissítésben megemelték 3%-ra. Ezzel szemben a robbanás sebességét, amit megemeltek +1,5% max HP-ról +2,5 max HP-ra, minden 100 AP-t követően visszaállították az "eredeti" +1,5%-ra.

Irelia a mostani frissítés alkalmával kicsit több figyelmet kapott, ami azt eredményezte, hogy passzívját és két képességét (Q, R) átformálták. Passzívja, az Ionian Fervor nem ad többé bónusz sebzést a pajzsok ellen maximális jelzőszámnál. A Bladesurge (Q) minionokra mért sebzése is megváltozott. Eddig a minionokra duplán sebzett, viszont most 45/60/75/90/105 bónusz sebzést okoz. Azonban a legnagyobb változtatás mégis a végső képességét, a Vanguard's Edge-t érte. Pengefalának sebzését első körben megemelték 75/125/175-ről 125/200/275-re, azonban, –hogy ne legyen túl erős–, ezzel egy időben a fal időtartamát csökkentették 2,5/3/3,5-ről 2,5-re, ami minden szinten érvényes marad. Azonban már nehezebb lesz elmenekülni képessége elől: lassításának potenciálját ugyanis 60%-ról 90%-ra emelték a fejlesztők. Végezetül a disarm mechanikát teljesen elvették, vagyis nem akadályozza meg az alaptámadásokat.

Zoe Q képességévél (Paddle Star) még mindig nem tudnak mit kezdeni a fejlesztők. Alig négy napja csökkentették az AP rátáját 150%-ról 125%-ra, de a tegnapi frissítéssel ezt keresztbe húzták és újra megemelték 150%-ra.

Tárgyak

Relic Shield 

A fejlesztők szeme most a Relic Shield-re vándorolt, amelynek első körben egyedi passzívját változtatták meg. A minionok kivégzéséhez elengedő sebzés küszöbét visszaállították 145 (+5 szintenként)-ről 195 (+5 szintenként)-re. 

Rúnák

A Legend: Bloodline esetében a lehetséges életlopást a fejlesztők 0.7%-ról 0.6%-ra csökkentették.

Varázslatok

Égetés

Az Égetés is két nagyobb változtatást kapott a mostani frissítés alkalmával. A varázslat sebzését ugyan csökkentették a fejlesztők 80-505 (55+25 szintenként)-ről 70-410 (40+20 szintenként)-re, azonban ezt kompenzálva töltési idejét is csökkentették 210-ről 180-ra. 
Baron buff és az Inhibitor torony scale

Meddler soraival nyitnánk ezt a részt: "Nem biztos, hogy mindenkinek feltűnt, ezért kiemelnénk, hogy jó néhány igazítást végeztünk a Baron buff, illetve az Inhibitor tornyok erősödésével kapcsolatban... A Baron buff eleinte (a huszadik perc környékén) gyenge lesz, majd úgy fog szépen felerősödni. 12-48 AD-t és 20-80 AP-t ad a mostani 24-48 és 40-80 helyett. A minionok sebzéscsökkentése is 50%-ról indul egészen 70%-ig a mostani fix 70% helyett. Az Inhibitor t ornyok 70 páncéllal és mágikus ellenállással rendelkeznek majd a mostani 55-70 helyett, amit 31-45 perc között kaptak, így a játék majd minden szakaszában nehezebb lesz őket ledönteni.

A következő oldalon pedig a legújabb, 1/15-ös frissítéssel foglalkozunk!

1/15-ös frissítés


Cassiopeia W-je (Miasma) CD-je nőtt a későbbi szinteken, 18/17/16/15/14-ról 18/17,5/17/16,5/16-ra, illetve a másodpercenkénti sebzés is csökkent 20/35/50/65/80-ról 20/30/40/50/60-ra. Ez a későbbi szakaszokban fontos lehet, de elsősorban így is a lassítása és a földhöz kötése miatt használjuk.

Kassadin mindig is jó választás volt a közelharci hősök ellen, –talán egy kicsit túlzottan is. Tovább csökkentik az alap páncélját, ezúttal 19-re, viszont a szintenként kapott mennyiség 2,75-ről 2,8-ra nő.

Rakan már kapott gyengítéseket, a mai napon pedig tovább folytatják ezeket. Az alap páncél nála is csökken 33-ról 29-re, így az Aftershock aranyat érhet továbbra is nála, illetve a W (Grand Entrance) tovább gyengül. Az ugrás sebessége a korábbi 1400 + cipőből származó mozgási sebesség 1,75-szerese helyett csak 1400 + a cipőből kapott mozgási sebesség lesz.

Shyvana nem mostanában szerepelt az itteni listákon az utóbbi időket leszámítva. Az E (Flame Breath) alaptámadás sebzése 2,5% max HP-ról 3,25%-re növekszik, amennyiben eltaláljuk vele ellenfelünket.

Urgot is igen kelendő választás még mindig, ezért a Riot tovább gyengíti őt, ezúttal elég jelentősen, főleg a játék első szakaszában. Az alap páncélja ugyan 33-ról 36-ra nő, viszont szintenként 4,5 helyett csak 4,25-öt kap. A képességeiből kettő is gyengül. A Q (Corrosive Charge) manaköltsége 50-ről 60-ra nő, így óvatosabban kell majd piszkálódásra és farmolásra használni. Ezen felül a legnagyobb nerf a W-t (Purge) érinti, melynek CD-jét növelik meg jelentősen az alacsonyabb szinteken: 13/12/11/10/9-ről 17/15/13/11/9 másodpercre.

Az alap manaregenerációja 3,067-ről 2,6-ra csökkentik, viszont az E (Grasping Roots) sebzéscsökkentését visszavonták egyelőre, az marad 60/105/150/195/240.

Tárgyak terén is történtek változások. A Morellonomicon AP-ja 75-ről 70-re csökken, élő szervereken ez jelenleg 80, viszont csökkent az összerakási költség 650-ről 550-re, de ennek is megvan az oka. Az ok pedig nem más, mint az Oblivion Orb drágitása, mely 1500 helyett most már 1600-ba kerül, –ez az összerakási költségben mutatkozik meg: 665 helyett 765-öt kell kifizetni.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



League of Legends - MSI: Kinek fog kedvezni az új patch?

Nagy ugrás vár ránk a tavaszi döntőkről az MSI-ra, két frissítés is érkezett mióta nem láttuk kedvenc csapatainkat. Nézzük kinek kedvez és ki veszítheti a legnagyobbat a 14.7 és 14.8-as patcheken.

League of Legends - Indul az MSI visszaszámlálás!

Nyakunkon a 2024-es League of Legends Mid-Season Invitational, a csapatok és mi is már tűkön ülve várjuk, hogy megkezdődjön az év első nemzetközi bajnoksága.