9 koreai pick, amik rendkívül hasznosak jelenleg

League of Legends - A 9.1 kijövetelével több újdonság is érkezett; nézzük így mit alkotnak a koreaiak ebben az időszakban!

A 9.1-es patch legnagyobb átalakításai egyértelműen Ornnt, Sejuanit és Kalistát érték, azonban a kiemelt figyelmes szekción kívül más, ettől független változások is történnek a koreai metában. Ez alkalommal rájuk vetünk egy pillantást.vayneA kínai újév jóvoltából egy új Prestige Vayne hőskinézet lát majd napvilágot, így azt hiszem érthető mire fel a hirtelen Vayne buff, –ami persze a hős új használatait is jelenti. Vayne ulti erősítése komolyabb mint az elsőre tűnik. Az ultiját ért buff visszaemeli őt a scaling hypercarryk sorába ahonnan egykoron eltűnt és egy szokatlan stratégiát is magával hozott. Alapvető tárgyai nem változtak, de mint önellátó adc egyre többet jelenik meg a középső, de főleg a felső ösvényen, Kleptomancy rúnával.

Vayne megfelelő választás lehet a felső ösvényre, hisz kitűnő counter pick a népszerű közelharci brusierek ellen. A könnyű poke segítségével megszerezhetjük a korai előnyt és nagyobb biztonsággal várhatjuk meg a meccs 25. percét, amikor hősünk igazán beindul majd a scale-nek köszönhetően. Emellé jön be a Kleptomancy rúna is, ami Vayne esetében is könnyen használható. A Kleptonak két "töltete" van, amit Vayne egyetlen Q-val hasznosítani tud. Ehhez annyit kell tennünk, hogy elindítunk egy alaptámadást, majd –ha annak landolása előtt elnyomjuk a Q-t, a rendszer azt is felszámolja–, megadva nekünk a második Kleptot is. Ez közelharci ellenfelek esetén ráadásul igen könnyen kivitelezhető.

Ne felejtkezzünk meg ugyanakkor arról, hogy Vayne-t játszunk, –vagyis papírok vagyunk–, így egy korai hiba esetleg rosszul kezelt folyamatos camp megkeserítheti az életünket és onnantól a legtöbb hős, mint Irelia, Darius vagy Garen pillanatok alatt végigpörög rajtunk.lol rúnajinxMásodik nyertesünk aki jól járt a frissítéssel, az Jinx. Eddig sem szerepelt rosszul, kedvező korai erejének köszönhetően remekül illik karakteréhez a Stormrazor, amit a rakétákkal könnyű használni. Ezután kicsit eltűnik a színről, de amint eléri a legtöbb hősnél kritikus három tárgyas határt, ismét fenyegetés bárkire az ellenfél csapatából. Azonban –csak úgy mint az előző esetében– egy kis változtatás nagyot dob a késői teljesítményén. Ez pedig a W használati ideje, ami mostantól támadási sebességünktől függően gyorsabban csattan el. Zapper egyébként borzasztóan hasznos képesség, lassít a rakéták könnyebb használatához, rálátást enged rejtőzködő ellenfelekre, –megkímélve minket a bokros csiki-csukitól–, és alapjában elég nagy alapsebzéssel rendelkezik.

Eddig azonban használatával magunkkal szúrtunk ki, ha többet vártunk volna tőle mint poke az ösvényen, mivel a későbbiekben túl sokáig tartott elsütni, ezáltal könnyebb volt kikerülni, emellett mozogni sem tudtunk és értékes időt vett el, ami alatt egyébként támadhattunk volna. Rúnáit tekintve megszokott a Lethal Tempo, azonban mivel nem létszükséglet, korábban jobban járhatunk egy Fleet Footworkkel.lol rúnavladimirVladimir játékstílusa is változik, esetében a tárgyai. Korábban a legalapvetőbb választás, a Protobelt, majd Spellbinder vagy Zhonya volt, ami a mozgási sebességre és a lerázhatatlanságra épült. Ez mostanra lecserélődni látszik és Protobelt után egyenesen jöhet a Rabadon.

Ezt nem sok más hősön látni, tulajdonképpen senkin. Még ha sok AP-t is ad, a tárgy maga túl drága egy korai vételhez, passzívja pedig akkor nyer igazán értelmet ha egy nagyobb AP mennyiséget tuningolhatunk vele. Azonban működni látszik, Koreában egyre gyakrabban jelenik meg a felső ösvényen és ígéretes győzelmi arányt mutat, –főleg a Rabadon-féle builddel.Ez szám szerint 61%-os rátát jelent a fenti Rabadon-rush esetén. Ezzel szembe a Zhonya verzió lényegesen kisebbel, mindössze 51%-al rendelkezik. Ez persze több tényezőtől is függhet, de ekkora különbség esetén mégis érzékelhető, mennyit számít bele a Rabadon. Az ehhez illő rúnák is kiegészítik a felállást. Innen származik az extra mozgási sebesség, töltési idő csökkentés, míg a build további része lényegében csak sebzés, vagyis Protobelt és Rabadon után jöhet a Zhonya, az aktívja túl hasznos, majd Morello és Void Staff.lol rúnaviVi tulajdonképpen jó idő óta érintetlen, semmi komolyabb direkt vagy közvetett változtatás nem érintette. Két játszható módja van, az assassin Electrocute Vi, vagy a tankosabb, Aftershock + Shield Bash Vi. Hősünk alapsebzése és armor shredje önmagában is hatalmas sebzést jelent. Erre Electrocute-ot pakolni csak akkor van értelme, ha az ember pusztán szórakozni szeretne és lethality tárgyakkal one shot fesztivált tartani, ami ha nem adja fel az ellenfél, vagy végzünk hamar a játékkal, könnyen sokba kerülhet majd.

Ehhez hozzá tartozik, hogy majdnem annyira mint Diana, ha egyszer bemegyünk, jobbára ott is maradunk. Kis esély van arra, hogy hacsak nem mutatunk valami bravúros outplayt, ki tudunk jönni. Vagy mi, vagy az ellenfél végleg ott fog maradni. Az Aftershock Vi tovább túlél, időd adva a sebzés kiosztására és a patch alatt szintén buffot kapott Shield Bash is nagyobb túlélést jelent, meg persze egy kis extra sebzést az első kombónkra.lol rúnacassCassiopeia, mint bot lane carry. Sokan a pro szférából leköltöztették a picket a középső ösvényről, mégpedig azért, mert a Q max + Comet felállás nerfelve lett, így sokkal könnyebbé vált használatra bírni az alsó ösvényen, ahol egy szokványos ADC-t ugyan olyan könnyen el lehet vele olvasztani. A lényeg, hogy a Q poke messzebbről használható mint az ő AA-juk és a cél, hogy eltapossuk a másikat. Éppen ezért a békés scaling build helyett Luden, Rylai, Liandry, Zhonya, Rabadon, Void Staff build a szokás, kinőve az ellenséges ADC-t.

És hogy miért Comet rúna? Tény, hogy a Comet remek poke forrás és a rúnához járó töltési idő csökkentő hatás egyszerűen hasznosítható Cassio esetében. Mivel nagyon könnyű vele képességeket spammelni, a kis meteor szinte szünet nélkül fog záporozni ami rengeteg sebzést rejt magában a játék bármely szakaszában, ami az agresszív stílushoz kifejezetten passzol.lol rúna

karthusKarthus jungle. Amennyire furcsának hangozhat, a YouTube montázsok mellett a profik használják a leginkább és mostanság elkezdett beszivárogni a köztudatba is. Lényegében a rúnák segítségével arra megyünk, hogy a full ap tárgyakból minél nagyobbat üssünk. Ehhez segít hozzá minket a Dark Harvest és az ulti cd csökkentés.

Lehet meglepő, de a jungle clear nagyon gyors. Adatgyűjtő oldalakból kiindulva, gyorsan meg lehet szerezni vele az előnyt, ha a farmra koncentrálunk. Sok népszerű jungler épül a korai level 2 gankekre, de esetében ez nem létszükséglet, mert tudja tartani a lépést. Illetve 6-os szint után jelen sem kell lenni ahhoz, hogy segítsünk, elég ha az ultival leadunk egy hatalmas adag sebzést és máris megfordíthatjuk a harc kimenetelét, vagy elvittük a gyilkosságokat.lol rúnafiddlesticksPontosabban Fiddlesticks support. Fiddle jól teljesít, hála magas alapsebzésének. Ezért is hoznak rá mostanában Aftershock főrúnát, amit könnyű proccolni, így lényegében akármiféle veszteség nélkül bonyolíthatunk le nagyon is jövedelmező trade-eket.

A sebzés mellett hoz még point-click cc-t, területi ultit és valamennyit tankolni is képes a W-nek köszönhetően. Ezen felül a mobi cipő után hatékonyan roamol, ösvényen poke-ol. A rúnaág további részei is érdekesek, Font of Life, így kis extra utility-t ajánlva a csapatnak, Bone Plating az ultis ugrás után és Unflinching, ami nagyban megkönnyíti a dolgunk ha az ellenfeles csapat szeretne le-peelelni minket az ultit követően. Bizonytalanabbak választhatják az extra healt és extra töltési idő csökkentést a korai szakaszra.lol rúnagaliuoA középső ösvény egyenlőre nem mutat komoly változásokat, de itt is van, akiről megéri megemlékezni, még pedig Galio. Galio jelenleg az egyik legjátszottabb mides, ő rendelkezik az egyik legmagasabb győzelmi és kitiltási rátával az ösvényen.

Ennek egyik oka, hogy továbbra is megbízhatóan farmolhat egy Q-val így annak ellenére hogy közelharci hős, nem igazán marad le. AP felállás esetén a shield rengeteget ér főleg korábban, amikor is levédi a poke nagy részét és ez a sustain segít torony alá szorítani az ellenfelet. Az aftershocknak és Shield Bashnek köszönhetően Vihez hasonlóan működik rajta így a hatalmas sebzés mellett aligha lesz problémánk ha egyszer beugrunk a harcba.lol rúnavelkozAzonban ha valaki meg tudja fogni őt, az minden bizonnyal Vel'Koz. Vel'Koz hasonlóan magas alapértékekkel rendelkezik ha sebzésről van szó, messziről pokeolhat, magas burst sebzéssel rendelkezik, de ennek igazából egy Xerath is megfelelne, a különbség, a minionokon átdobható CC és a tényleges sebzés ami elől semmi sem menthet meg.

Képes a legtöbb meta vagy idegesítő hőst kijátszani és az E knock-up és az azt követő hatalmas burst kombó miatt lényegében mindenkire veszélyt jelent, még ha közel is tudunk férkőzni. Egyetlen gyengéi az assasinok, így egy Zed vagy jobb Talon nagyon meg tud minket fosztani a játék élvezetétől. Emellett kiemelkedő tárgy rá a Liandry, a konstans skill lövő minijáték és az ulti miatt, a burn sebzés jól megy a tényleges sebzés mellé, csak úgy mint az idővel növő extra sebzés, így második vagy harmadik tárgyként véve a sok kicsi bónusz hatalmas powerspike-á nőheti ki magát.lol rúnaTi mit gondoltok ezekről a pickekről? Ti próbáltátok már a fent leírt taktikák valamelyikét? Mennyire vált be?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!