A 9.2-es patch már tesztelhető a PBE szerverein és az új ranked rendszer megérkezése mellett egyik legérdekesebb változtatása Ireliát érinti.
Az Irelia rework az elmúlt idők egyik legeredményesebb átalakítás volt a nyolcadik szezonban. Népszerűsége, csak úgy mint győzelmi rátája nőtt és a használatához szükséges képesség is megemelkedett. Legalábbis amíg hozzá nem jutottunk némi korai előnyhöz. Ezen próbál most változtatni a Riot, hisz a sokak által egyszerűen op-nak titulált ioniai ellenállás vezetője kisebb átalakítást kap a 9.2-es frissítés érkezésével.
Ireliát három fronton alakítják át, ez passzív képességét, Q képességét és végső képességét jelenti.
Passzív - Ionian Fervor (Ioniai Szenvedély)
Passzív képessége egy egyenes nerfként tudható be, azonban aligha fogja használhatatlanná tenni Ireliát. A mechanika változatlan marad, azonban mostantól maximális jelző esetén sem okoz majd bónusz sebzést a pajzsoknak. A bónusz sebzés és támadási sebesség továbbra is változatlan értékekkel megmarad.
Q - Bladesurge (Acélugrás)
Az egyik nagyon opresszív eszköz amivel Irelia sakkban tartotta ellenfeleit, Q képessége volt. Könnyű volt vele farmolni, kockázatmentessé tette és a képesség magasabb szintjein egyszerűen csak végig kellett ugrálni a minion soron. Ez az ellenfél elnyomása mellett, mely hátrányban még inkább tehetetlenné tette az ellenfelet, arra is lehetőséget adott, hogy Irelia áldozat hozatal nélkül roamoljon, vagy teleportáljon más ösvényekre. A változtatások értelmében a Q mostantól a dupla sebzés helyett, keretek közé szorított +[45/60/75/90/105] extra bónusz sebzést okoz majd a minionoknak. Ez nem azt jelenti, hogy korábbi használata elveszett volna, egyszerűen valamivel több odafigyelést igényel majd a képesség használata.
R - Vanguard's Edge (Élharcosok Pengéje)
Az előző két változtatás egyoldalú nerf, azonban végső képességét több oldalú újítás is éri. Irelia végső képessége még skillshotként is elég jövedelmező. Sebzést okoz találatkor, megjelöli az eltalált ellenfelet, kényszerhelyzet elé állítja az ellenfelet, hisz vagy harcolunk, kiflashelünk, vagy áthaladunk a pengefalon ami lényegében a legjobb ajándék amit megadhatunk egy ilyen harchelyzetben egy Ireliának hisz ismét sebzést, emellett pedig két debuffot, egy lassítást és egy disarm, azaz lefegyverzést is kapunk. A komplex képesség két buffal és két nerffel újul.
A fal időtartama mostantól mindössze 2,5 másodperc és áthaladás esetén sem garantál már lefegyverzés hatást. Ugyanakkor cserébe a lassítás mértéke 90%-ra emelkedett, az okozott sebzés pedig egy masszív értékkel növekedett, az eddigi [75/125/175] helyett, mostantól [125/200/275] sebzést, okoz majd. A fal időtartamának csökkentése igazából nem nevezhető hatalmas érvágásnak. A 2,5 másodperc így is tekintélyes időtartam. A lefegyverzés már más kérdés. Az ulti biztosította legkomolyabb előny elveszett, de ha belegondolunk a cserébe kapott rankonkénti +100 sebzés egészen jól hangzik. Illetve az extra lassítás lényegében annyira helyben tartja az ellenfelet, hogy álló célpontra kell kombóznunk.
Elég lesz ledobnunk a földre az első E tőrt, arcon dobnunk valakit az ultival, ráugrani az első Q-val és ezután lényegében egy garantált E találatról beszélhetünk, hisz a 90% lassítás majdhogynem root. Az E után ismét elsüthetjük a Q,t majd még egyszer hisz a jelző leveszi a töltési időt és a kimaxolt passzív jelzők nélkül is lényegében nyert ügyünk van.Hogy gyengül-e Irelia? Kétség kívül. Hogy használhatatlanná válik-e? Nem valószínű. A passzív aligha tesz majd nagy különbséget, a Q mindössze figyelmességet követel a játékostól, az ulti változtatás pedig egy előnyös opciót is felajánl.
Ti mit gondoltok? Csökkenni fog Irelia választási vagy győzelmi rátája?