Hatalmas pénzügyi bukás volt a Riot tavalyi éve!

Hatalmas pénzügyi bukás volt a Riot tavalyi éve!

League of Legends - A Riot bevételeit bizonyára még a mostani stádiumban is bárki megirigyelné, de aggasztó jelek azért akadnak.

A League of Legends 2009 októberében jelent meg, vagyis idén már 10 éves lesz. Kevés játék mondhatja el magáról, hogy megél ilyen szép "kort" a játékvilágban, és ennyi idő eltelte után is 100 millió fölötti játékosbázissal rendelkezik. A pontos játékosszámról sajnos nem igazán lehet érdemben nyilatkozni, –maximum az op.gg-n elért adatok alapján–, de az számolja a már már inaktív fiókokat is, illetve Kínáról nincs semmiféle adat. Tavaly nyáron mi is kutakodtunk: akkor arra jutottunk, hogy összesen nagyjából 100 millió fiók található, –Kínát nem számítva–, de ebből nem tudni mennyi aktív.

A játékosbázis méretéről sem tudunk pontosat mondani, hogy nőtt-e az aktív játékosok száma, vagy sem, egyvalamiről viszont tudunk nyilatkozni, –hála a Superdata oldalának– és ez nem más, mint a bevétel. Többen már évek óta mondogatják, hogy a LoL már egy haldokló játék és hamarosan, –pár éven belül– átveszi majd a helyét valami más. Ezt sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudjuk, mivel kevés adat áll a rendelkezésünkre, egy dolog viszont biztos: a Riot bevételei 2017 óta folyamatosan csökkennek. 2017-ben a League of Legends teljes bevétele 2,1 milliárd dollárra volt tehető, ezzel mindenki mást megelőzött, igaz akkor még nem is beszélhettünk az azóta hatalmassá nőtt Fortnite-ról, ami még a top 10-bensem volt. 

Elég szép kis bevétel, és a számokat tekintve valószínűleg a 2017-es év volt a LoL csúcsa pénzügyileg, mivel 2016-ban ez az összeg "csak" 1,7 milliárd volt. No de milyen csökkenésről beszélünk, mi történt 2018-ban? A League of Legends bár már nem első, azonban még mindig bent van a top háromban, –így mondhatnánk, hogy annyira nem kell félteni. A számokat elnézve azonban a visszaesés szemmel látható és igencsak jelentős, tavaly ugyanis "mindössze" 1,4 milliárd dollárt szedtek be a vásárlásokból.

Továbbra is hatalmas összegről beszélünk, amit a legtöbb fejlesztő stúdió megirigyelne, azonban a tendencia sokkal fontosabb. Egy év alatt kereken 33%-kal estek vissza a bevételek és ami még durvább, hogy ez a szám alacsonyabb, mint az akkortájt még növekvő tendenciát mutató 2016-os bevételek, vagyis a LoL majd két évnyit esett vissza.

Nehéz lenne megmondani, hogy ez már vajon a hanyatlás kora-e, vagy sem. Az e-sport részleg még mindig növekedést mutat, (tavaly például a világbajnoki döntő egyedül 96 millió embert mozgatott meg), megdöntve ezzel minden e-sport nézettségi rekordot. Egy dolog azonban biztos és erről írtunk már korábban mi is. A skinek árai szép lassan felkúsztak és a tavalyi évben kevesebb, mint 10 kinézet jelent meg az egykor megszokott 975 RP-s áron, az összes többi 1350, vagy annál drágább volt. A jelek szerint a drágulástól várt nagyobb bevételt csúnyán benézték a Riotnál, illetve az olyan "olcsó" skinötletek sem arattak hatalmas sikert mint a pizsamás skinek, vagy a futószalagon érkező Prestige kinézetek.

A másik lehetőség, hogy esetlegesen a Riot kissé elméretezte a hextech loot rendszert, ahonnan szintén eshetnek skinek dögivel, –főleg, ha az ember jól viselkedik és sok S osztályzatot szerez, vagy vannak barátai, akik segítenek ebben. Én magam is csak tavaly vagy 15 kinézetet szereztem ládákból, amiknek a nagy része ráadásul három másik skinből sorsolt, és egy-kettő pedig "kifarmoltam" narancssárga esszenciából. Egy ilyen rendszer mellett pedig könnyen lehet, hogy az ember már nem költ annyira szívesen skinekre, hacsak nem olyan jön, ami igazán kell neki.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!