League of Legends - A Riot bevételeit bizonyára még a mostani stádiumban is bárki megirigyelné, de aggasztó jelek azért akadnak.
A League of Legends 2009 októberében jelent meg, vagyis idén már 10 éves lesz. Kevés játék mondhatja el magáról, hogy megél ilyen szép "kort" a játékvilágban, és ennyi idő eltelte után is 100 millió fölötti játékosbázissal rendelkezik. A pontos játékosszámról sajnos nem igazán lehet érdemben nyilatkozni, –maximum az op.gg-n elért adatok alapján–, de az számolja a már már inaktív fiókokat is, illetve Kínáról nincs semmiféle adat. Tavaly nyáron mi is kutakodtunk: akkor arra jutottunk, hogy összesen nagyjából 100 millió fiók található, –Kínát nem számítva–, de ebből nem tudni mennyi aktív.
A játékosbázis méretéről sem tudunk pontosat mondani, hogy nőtt-e az aktív játékosok száma, vagy sem, egyvalamiről viszont tudunk nyilatkozni, –hála a Superdata oldalának– és ez nem más, mint a bevétel. Többen már évek óta mondogatják, hogy a LoL már egy haldokló játék és hamarosan, –pár éven belül– átveszi majd a helyét valami más. Ezt sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudjuk, mivel kevés adat áll a rendelkezésünkre, egy dolog viszont biztos: a Riot bevételei 2017 óta folyamatosan csökkennek. 2017-ben a League of Legends teljes bevétele 2,1 milliárd dollárra volt tehető, ezzel mindenki mást megelőzött, igaz akkor még nem is beszélhettünk az azóta hatalmassá nőtt Fortnite-ról, ami még a top 10-bensem volt.
Elég szép kis bevétel, és a számokat tekintve valószínűleg a 2017-es év volt a LoL csúcsa pénzügyileg, mivel 2016-ban ez az összeg "csak" 1,7 milliárd volt. No de milyen csökkenésről beszélünk, mi történt 2018-ban? A League of Legends bár már nem első, azonban még mindig bent van a top háromban, –így mondhatnánk, hogy annyira nem kell félteni. A számokat elnézve azonban a visszaesés szemmel látható és igencsak jelentős, tavaly ugyanis "mindössze" 1,4 milliárd dollárt szedtek be a vásárlásokból.
Továbbra is hatalmas összegről beszélünk, amit a legtöbb fejlesztő stúdió megirigyelne, azonban a tendencia sokkal fontosabb. Egy év alatt kereken 33%-kal estek vissza a bevételek és ami még durvább, hogy ez a szám alacsonyabb, mint az akkortájt még növekvő tendenciát mutató 2016-os bevételek, vagyis a LoL majd két évnyit esett vissza.
Nehéz lenne megmondani, hogy ez már vajon a hanyatlás kora-e, vagy sem. Az e-sport részleg még mindig növekedést mutat, (tavaly például a világbajnoki döntő egyedül 96 millió embert mozgatott meg), megdöntve ezzel minden e-sport nézettségi rekordot. Egy dolog azonban biztos és erről írtunk már korábban mi is. A skinek árai szép lassan felkúsztak és a tavalyi évben kevesebb, mint 10 kinézet jelent meg az egykor megszokott 975 RP-s áron, az összes többi 1350, vagy annál drágább volt. A jelek szerint a drágulástól várt nagyobb bevételt csúnyán benézték a Riotnál, illetve az olyan "olcsó" skinötletek sem arattak hatalmas sikert mint a pizsamás skinek, vagy a futószalagon érkező Prestige kinézetek.
A másik lehetőség, hogy esetlegesen a Riot kissé elméretezte a hextech loot rendszert, ahonnan szintén eshetnek skinek dögivel, –főleg, ha az ember jól viselkedik és sok S osztályzatot szerez, vagy vannak barátai, akik segítenek ebben. Én magam is csak tavaly vagy 15 kinézetet szereztem ládákból, amiknek a nagy része ráadásul három másik skinből sorsolt, és egy-kettő pedig "kifarmoltam" narancssárga esszenciából. Egy ilyen rendszer mellett pedig könnyen lehet, hogy az ember már nem költ annyira szívesen skinekre, hacsak nem olyan jön, ami igazán kell neki.