Viszlát lassú, bugos kliens? A Riot külön csapatot állít a kijavítására!

Viszlát lassú, bugos kliens? A Riot külön csapatot állít a kijavítására!

League of Legends - Amióta megjelent az új kliens, amellett, hogy nagyon szép, leginkább csak a baj van vele. A közösség már régóta panaszkodik rá, a Riot úgy tűnik végre tényleg lép az ügyben.

Valamikor a 7. szezon közepe táján, a 7.9-es patch-nél döntött úgy a Riot Games, hogy az új kliens olyan szinten bevethető már, hogy a régit búcsúztatni lehet. Abban igaza volt a fejlesztőknek, hogy kellett már egy új kliens, hiszen a régi eléggé elavult volt, ráadásul kissé csúnyácska a 2017-es elvárásokat tekintve. Korábban is változott a kinézete, több verzió került kiadásra, de az alapjai nagyjából ugyanazok voltak éveken át, egészen 2017-ig.

Sok mindent el lehet mondani a régi kliens kapcsán, de volt két nagy előnye: az egyik, hogy nem éreztük olyan lomhának, mint a mostanit, illetve nem volt ennyire tele hibákkal. A mostani pedig szép, animált, csili-vili, de sokszor sok helyen lassú, van hogy teljesen belassít akár egy komolyabb rendszert is és tele van hibákkal. Hányszor találkoztunk már olyannal, hogy nem bírtuk kiválasztani a hősünket, esetleg nem tudtunk tiltani és ha mindez ranked meccs előtt történt, akkor bizony a rendszer úgy kezelte, hogy kiléptünk, ergo LP-t vesztettünk. 

Tavaly novemberben született egy igencsak részletes poszt arról, hogy hány hibát észlelnek még mindig a játékosok. A hibákat, hiányosságokat összesen 13 kategóriára osztották fel, és azokon belül is számos pontban taglalták, hogy mi a baj például a hősválasztással, a rúnákkal, az üzlettel és a lootokkal, a meccselőzményekkel, játékmeghívásokkal, barátlistával, a lobby-kkal általánosságban, a chattel és úgy alapjában véve a teljesítménnyel. Egy szó, mint száz, nagyon hosszú ez a lista. Ha érdekelnek a pontos részletek, a listát ezen a linken találod.

Hála az égnek, amikor a közösség ennyire egy emberként áll ki egy probléma mellett, akkor a Riot Games azért hajlamos lépéseket tenni az ügy érdekében. Igaz, a lépést magát nem a legfeltűnőbb helyen tették, ugyanis az egyik Rioter a 2019-es jutalmakról és rangsorolt szakaszokról szóló poszt alá írta a következőket.

"Egy kis jó hír: összerakunk egy külön csapatot, akik kifejezetten a kliens teljesítménybeli problémáival foglalkoznak majd. Egyelőre még csak most állnak neki kielemezni a megbúvó problémákat, de tisztában vagyunk azzal, hogy a kliens teljesítménye gondokat okoz, szóval amint jutottunk valamire, mindenképp megosztjuk azt veletek."

Ez egyrészről jó hír, hiszen talán megjavulhat a kliens idővel, másrészről szomorú, hogy ez csak tavaly év végén jutott a Riot eszébe, hogy esetleg kellene egy dedikált csapat erre, mert akik eddig ezzel foglalkoztak, azok nem végeztek túl jó munkát. A másik oldala a dolognak viszont, hogy ez jó eséllyel időbe fog telni és nem megy majd egyik napról a másikra. Ahogy az a fenti képből is látszik, a poszt már két hónapos, de eddig nem kaptunk még friss fejleményt arról, hogy hol is járnak. 

Reméljük, hogy hamarosan felszólalnak majd az ügy kapcsán!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések