League of Legends - Amióta megjelent az új kliens, amellett, hogy nagyon szép, leginkább csak a baj van vele. A közösség már régóta panaszkodik rá, a Riot úgy tűnik végre tényleg lép az ügyben.
Valamikor a 7. szezon közepe táján, a 7.9-es patch-nél döntött úgy a Riot Games, hogy az új kliens olyan szinten bevethető már, hogy a régit búcsúztatni lehet. Abban igaza volt a fejlesztőknek, hogy kellett már egy új kliens, hiszen a régi eléggé elavult volt, ráadásul kissé csúnyácska a 2017-es elvárásokat tekintve. Korábban is változott a kinézete, több verzió került kiadásra, de az alapjai nagyjából ugyanazok voltak éveken át, egészen 2017-ig.
Sok mindent el lehet mondani a régi kliens kapcsán, de volt két nagy előnye: az egyik, hogy nem éreztük olyan lomhának, mint a mostanit, illetve nem volt ennyire tele hibákkal. A mostani pedig szép, animált, csili-vili, de sokszor sok helyen lassú, van hogy teljesen belassít akár egy komolyabb rendszert is és tele van hibákkal. Hányszor találkoztunk már olyannal, hogy nem bírtuk kiválasztani a hősünket, esetleg nem tudtunk tiltani és ha mindez ranked meccs előtt történt, akkor bizony a rendszer úgy kezelte, hogy kiléptünk, ergo LP-t vesztettünk.
Tavaly novemberben született egy igencsak részletes poszt arról, hogy hány hibát észlelnek még mindig a játékosok. A hibákat, hiányosságokat összesen 13 kategóriára osztották fel, és azokon belül is számos pontban taglalták, hogy mi a baj például a hősválasztással, a rúnákkal, az üzlettel és a lootokkal, a meccselőzményekkel, játékmeghívásokkal, barátlistával, a lobby-kkal általánosságban, a chattel és úgy alapjában véve a teljesítménnyel. Egy szó, mint száz, nagyon hosszú ez a lista. Ha érdekelnek a pontos részletek, a listát ezen a linken találod.
Hála az égnek, amikor a közösség ennyire egy emberként áll ki egy probléma mellett, akkor a Riot Games azért hajlamos lépéseket tenni az ügy érdekében. Igaz, a lépést magát nem a legfeltűnőbb helyen tették, ugyanis az egyik Rioter a 2019-es jutalmakról és rangsorolt szakaszokról szóló poszt alá írta a következőket.
"Egy kis jó hír: összerakunk egy külön csapatot, akik kifejezetten a kliens teljesítménybeli problémáival foglalkoznak majd. Egyelőre még csak most állnak neki kielemezni a megbúvó problémákat, de tisztában vagyunk azzal, hogy a kliens teljesítménye gondokat okoz, szóval amint jutottunk valamire, mindenképp megosztjuk azt veletek."
Ez egyrészről jó hír, hiszen talán megjavulhat a kliens idővel, másrészről szomorú, hogy ez csak tavaly év végén jutott a Riot eszébe, hogy esetleg kellene egy dedikált csapat erre, mert akik eddig ezzel foglalkoztak, azok nem végeztek túl jó munkát. A másik oldala a dolognak viszont, hogy ez jó eséllyel időbe fog telni és nem megy majd egyik napról a másikra. Ahogy az a fenti képből is látszik, a poszt már két hónapos, de eddig nem kaptunk még friss fejleményt arról, hogy hol is járnak.
Reméljük, hogy hamarosan felszólalnak majd az ügy kapcsán!