League of Legends - Az indulás semmilyen szempontból sem volt tökéletesnek mondható, de a nézettségen ez egyáltalán nem látszott.
Múlt hét végén, január 18-án útjára indult a vadi új LEC, a teljesen átépített stúdióban. Valószínűleg ennek az újdonságnak a terhét nyögte az egész adás, valamint a meccsek is, mivel elég sok technikai probléma akadt. Az első meccsen laggolt a versenyszerver, így váltani kellett, arra is volt példa, hogy a hősválasztásban nem stimmelt valami, szóval elég sok megszakítás volt, ami nyilvánvalóan a játékosoknak is elég frusztráló lehetett.
Ettől függetlenül nézői szemszögből az indulás egyelőre sikeres, mivel a nézőszámok szépen alakultak. Hogy ez mennyire tudható be a rebrandingnek, valamint az első heti hype-nak, az csak idővel fog kiderülni, ahogy telnek a hetek. Az viszont biztos, hogy a múlt hétvégi nézettségi adatok túlszárnyalták az eddigi indulásra jellemzőeket. A teljes hétvége alatt 2,88 millió megtekintett órát szedett össze a csatorna, az átlagos nézettség pedig összesítve 68,6 ezer volt. Tavaly ilyenkor az EU és az NA LCS összesített nézettsége 2,7 millió óra volt és átlagosan 59,7 ezer néző volt kíváncsi rá. A 100 ezres növekedés ráadásul úgy jött lére, hogy míg tavaly 43 órás volt a teljes adás, addig ezúttal csak 34 óra a visszajátszásokkal és az indulás előtti meccsekkel együtt.
A maximális nézettséget január 18-án, a nyitó napon érte el az adás, egyszerre 232,24 ezer néző csatlakozott be az adásba és ebbe még nincsenek benne a Youtube nézők. Az átlag nézettség az első napon 111,29 ezer volt, második napra ez visszaesett 72,64-re. Mint látható, a 68 ezres átlag nézettség kissé csalóka, hiszen ebbe beletartozik a felvezetés is, ami alatt korábbi nagy meccseket adtak, valamint a visszajátszások is. Ezeket értelemszerűen már kevesebben nézik. Ha csak a két adásnapot vesszük figyelembe, akkor 91, 98 ezren nézték átlagosan a meccseket.
Hozzá kell tenni, hogy tavaly talán azért is voltak gyengébbek a számok, mert pont az indulással egy időben zajlott az ELEAGUE's Boston Major CS:GO-ban. Emellett tavaly robbant nagyot a Fortnite is az újdonság erejével, míg most az utóbbi időszakban "csak" a második legnézettebb játék volt Twitch-en. A LOL tavaly ilyenkor 20 millióval kevesebb nézett órát produkált, mint most, míg a Fortnite 10 millióval többet. Ez egy igencsak jó jel a LoL e-sport szempontjából, hogy még mindig képes felvenni a versenyt lassan 10 év után is egy olyan játékkal, mint a Fortnite. Kérdés, hogy ez a verseny hogyan módosul majd, ha Fortnite-ban is beindulnak majd a tényleges versenyek a spectator mode kiadásával.