League of Legends - A 9.2-es frissítés megjelenésével azonnal jöttek a legújabb PBE frissítések is. Ireliát ezúttal sem kímélték.
Viszonylag kisebb frissítést hozott az 1/23-as patch, ahol leginkább pár karakterre koncentrált a Riot Games. Irelia tavaly is a legtöbb nerfet kapta számszerűsítve, de a folyamatnak még mindig nincs vége. Camille esetében pedig inkább a dzsungeles jelenlétét szeretnék visszafogni, ezen kívül Vi kapta a legtöbb figyelmet, aki már régóta nem igazán része a metának. Ezen szeretnének most változtatni. Nézzük őket sorban!
Camille mostanság igen jól teljesít a dzsungelben is, előszeretettel választják őt profi meccseken is. Ennek legfőbb oka, hogy jó gank potenciálja mellett a táborok takarítása sem volt nagy akadály. Először a Tiamat drágításával szabtak gátat neki, most pedig az általános haladását nehezítik, hogy legalább valahol megfogható legyen. Az E (Hookshot) annyiban változik, hogy a kábítás már csak ellenséges hősökre hat, vagyis nem tud ezzel értékes időt nyerni a dzsungelben, amíg nem ütik a szörnyek.
Irelia eléggé megszenvedte az elmúlt évet és a 9.2-ben is kijárt neki pár pofon. A pajzsokra okozott plusz sebzés elvétele sajnos a felső ösvényen eléggé érzékenyen érintette, mivel sok tank rendelkezik ezzel, így nehezebb felvenni velük a versenyt. Maradt akkor legalább a középső ösvény nem? Nos, a legújabb PBE patch ezt is keresztülhúzza valamelyest, ugyanis a W (Defiant Dance) mid szempontból is gyengül. A sebzéscsökkentés mértékét ugyan 40-ről 50%-ra viszik fel, viszont a sebzéscsökkentés csak a fizikai sebzésre vonatkozik majd. Így AD orgyilkosok ellen még mindig jó választás lehet, burst mage-ekkel szemben, viszont ez a képesség annyit fog érni, mint halottnak a csók.
Már tavaly is voltak próbálkozások, hogy valamilyen úton visszahozzák a metába ezt az igazi pofongépet, Vi-t. Eddig nem jártak túl sok sikerrel, így tovább próbálkoznak. A passzív (Blast Shield) CD-je 12-8 másodperc helyett 12-re nő, viszont a mértéke 10-ről 15% max HP-ra változik, illetve a CD-t csökkenthetjük három másodperccel minden alkalommal, amikor aktiváljuk a W-t (Denting Blows), azaz három egymást követő alaptámadást viszünk be egy célpontnak. Ez nagyban segítheti a dzsungelben haladást, mivel így gyakrabban lesz pajzsa, kevesebb életerőt veszít.
A Q (Vault Breaker) is változik. Az alap sebzése 110/160/210/260/310 (+160% bónusz AD) helyett 20/60/100/140/180 (+140% teljes AD) lesz. Az AD ráta szempontjából jelentős változás, mert így a teljes AD-t veszi figyelembe és ami még fontosabb, a teljes sebzést okozza minionoknak és szörnyeknek is, nem csökkentettet, mint eddig.
A W (Denting Blows) nagy szerepet játszik majd a passzívnál, ahogy már írtuk. Hogy ne legyen túlzottan erős, eleinte kisebb támadási sebességbónuszt ad, később viszont többet, így nem tud már a legelején nagyon megszaladni. 30/35/40/45/50% heylyett 20/30/40/50/60%-kal támadunk gyorsabban.
Az E (Excessive Force) egy kis QoL javítást kap, az erősített támadás animációja jobban skálázódik majd a támadási sebességünkkel, így az kellő gyorsasággal megy ki. Az AD rátát itt 115%-ról 110%-ra csökkentik, míg az AP rátát 70-ről 90% és a területi sebzés képes kritikus találatot bevinni. Az már más kérdés, hogy ki az az őrült, aki critet vesz Vi-re.
Végezetül a végső képessége (Assault and Battery) változik sebzésben 150/300/450 (+140% bónusz AD) helyett 150/325/500 (+110% bónusz AD) alapján üt. Azonban minden ellenfél, akin áthalad, úton célpontjához, megkapja a teljes sebzést, nem a csökkentettet, mint eddig. Ezen kívül a félrelökés, mint CC, 0,25 helyett 0,75 másodpercig tart majd, ami egy zsúfolt csapatharcban, akár 3-4 embert is jelenthet, ráadásul a visszalökés mértéke is nő. Ezzel szó szerint utat tör célpontjához, mivel a többieket 250 helyett 400 egységre löki félre.