League of Legends - Már a megjelenés napján sokan panaszkodtak, hogy ez így nem lesz jó. Igazuk lett, de ez nem old meg mindent a Riot szerint.
Igencsak velősre sikerült a legutóbbi Gameplay Thoughts poszt Meddler tollából, ahol több mindenre is kitért. Egyelőre koncentráljunk csak a hősökre, amikből hármat is kiemelt: Aatrox-ot, Akalit és Ireliát. Az egyik legnagyobb változás Akalit fogja érinteni, de azért haladjunk betűrendben!
A legutóbbi frissítésben is nerfeket kapott a Q-ra, valamint az E CD-jére. Ezzel azonban a "dalnak" még nincs vége, továbbra is finomítás várható, hogy ne érezzük annyira lehetetlennek az ellene való játékot. Két irányvonalat tesztelnek jelenleg. Az elsőnél több olyan időszakot szeretnének az ellenfeleknek adni, ahol az E-vel nem tud játszani Aatrox. Emiatt lehetséges, hogy a töltési rendszert kiveszik, azaz nem mehet fel a csúszások száma kettőre, egyből kell gazdálkodni. Egyelőre még vacillálnak, hogy mi a jobb megoldás: hosszabb CD két töltéssel, de mondjuk csak úgy tudja használni a másodikat, mint például Renekton,vagy rövidebb CD egy töltéssel.
A másik változás pedig, hogy jó eséllyel teljesen elveszik az E életlopását minionokkal szemben, amit magasabb alap HP regenerációval kompenzálnának. Ennek oka, hogy ne tudja teljesen figyelmen kívül hagyni a poke-olást, miközben százzal tolja a minionokat és gyógyul belőlük.
A legnagyobb kérdésre is választ adott végre a Riot. Elveszik Akali láthatatlanságát a tornyok alatt. Ettől függetlenül nem gondolják, hogy ez minden gondot megoldana, de jó változásnak tartják, ráadásul az Akali mainek is egyetértenek. Inkább lemondanának erről a képességről és máshol várnának több erőt. Az alapötlet az volt, hogy Akali is torony alá mehessen más orgyilkosokhoz hasonlóan, ám mivel neki (a Riot szerint) több idő kell a gyilkoláshoz, kellett egy eszköz, hogy ez kivitelezhető legyen. Ezt valóban sikerült elérni, de cserébe annyira frusztráló képességet alkottak, hogy az már nem érte meg.
Ami a karakter többi részét illeti, sustain oldalról is megvizsgálják, hogy hasonlóan Aatrox-hoz, ne tudja csak úgy figyelmen kívül hagyni, ha fogy az élete. Természetesen elsősorban a Q-ját vizsgálják. Az alapötlet a Riotnál, hogy a hősök képesek legyenek megbízható all in helyzeteket létrehozni, azonban gyengélkedjenek a poke sebzéssel szemben, ha azt sokáig tűrik. A kérdés, hogy elvegyék-e a gyógyulást a Q-ról és kitaláljanak valami mást, vagy sem.
Aatrox-hoz hasonlóan Irelia is gyengült a 9.2-ben, egyelőre vizsgálják, hogy így milyen stádiumban áll a karakter. Nála is keresnek még lehetőségeket, hogy az ellenfél hatékonyabban tudjon játszani ellene. Az általános hasznosságát és erejét szeretnék visszafogni, ezért is valószínű, hogy a W-t inkább a fizikai sebzés elleni védelemként fogják használni, így nem lesz jó választás szinte minden ellen. Javítják az E képesség megjelenését, hogy egyértelműbb legyen mikor talál el minket és mikor nem.
További cél még, hogy "exotikusabb" választássá tegyék őt. Ez alatt azt kell érteni, hogy olyan tulajdonságokat akarnak adni neki, amivel bizonyos esetekben kitűnik a többi hős közül és valami egyedit nyújt csapatának, ne csak általános ereje miatt kerüljön kiválasztásra. A pajzsokra okozott plusz sebzés és az ulti lefegyverezése ezt a célt szolgálták, de mint az az eltávolításukból is kiderült, nem túl sikeresen. Mivel egyik sem lett túl hangsúlyos része a karakternek, azaz megvan nélkülük, még ha kicsit gyengébben is, ezért inkább lemondtak róluk, mert több gondot okoztak, mint amennyi hasznot hoztak. Inkább más megoldásokat keresnek majd e téren.