Finomítják a rankedet, valljuk be, szükség is van rá!

Finomítják a rankedet, valljuk be, szükség is van rá!

League of Legends - A fejlesztők végre frissítették azokat a hibákat, amik a magasabb szinten lévő játékosokat esetleges előnyhöz juttatták! 

Üdvözlet Idézők! Pár nappal ezelőtt jelent meg egy újabb fejlesztői napló, amiben rendhagyó módon, most SapMagic fogadott minket és mesélte el, hogy milyen kisebb-nagyobb változások történtek a játék rangsorolt szekciójában. Azonban felhívnánk mindenkinek a figyelmét, hogy a lent is felsorolt bugok, inkább az észak-amerikai illetve koreai szervereken voltak megfigyelhetőek, így egyelőre minket, az európai szervereken játszókat nem sok mindenben befolyásolták!

Az MMR összekötése és LP frissítések

A fenti címben is megemlített dolgok az előbb is emlegetett szervereken sem vonatkoztak mindenkire! Ezek a rendszerhibák általában akkor merültek fel, amikor a játékosok pozíciót cseréltek, azaz nem az általuk megszokott ösvényen játszottak (de ezek is inkább csak akkor, ha a rangsorolt rendszerben már magasabb szinten helyezkedtek el).

Probléma: Az MMR-ek közötti kapocs nem helyesen fonódik össze a pozíció cserék során!

Arról már egy régebbi fejlesztői naplóban beszámoltak nekünk a Riot emberei, hogy minden egyes játékosnak külön MMR-e van a különböző pozícióknál. Mert nem mindenki teljesít ám ugyan olyan jól mondjuk lövészként és középső ösvényesként. Ezeket az MMR-eket a fejlesztők összekapcsolják, annak érdekében, hogy ha a játékos a tőle nem megszokott ösvényen és pozícióban játszik, ne kapjon mondjuk a főpozíciójának MMR-ével megegyező ellenfelet, a rendszernek az adott pozícióban elért eredményre kell ugyanis fókuszálnia.A rendszer problémája pedig első sorban ebből az MMR összekapcsolásból akadt. Pontosabban abból, hogy a magasabb szintű játékosok (Diamond és afölött) sokszor nem a szintjüknek megfelelő ellenfelet kaptak a pozíció cseréik alatt. Általában alacsonyabb MMR-el rendelkező játékos ellen kellett felvenniük a kesztyűt, –így talán könnyebben tudták megnyerni a rangsorolt mérkőzéseket, mint ahogyan azt kellett volna.

Megoldás: A bugot a fejlesztők végül január 31-én kijavították az elő szervereken is (Észak-Amerikában és Koreában). A fejlesztők szerették volna elkerülni, hogy ezekben a régiókban esetleg újra kelljen indítani a Master és afölötti listákat, mivel ezzel első sorban nem azokat a játékosok büntették volna, akik nagy eséllyel kihasználták a játékban is fellelhető hibát! Végül sikerült egy olyan megoldást találniuk, amelynek következtében az eddigi rangok és eredmények megmaradtak, de a direkt pozíció cserével már nem lehet könnyebb meccsekhez jutni, így azok a játékosok, akik esetleg jó pár szintet ugrottak ennek segítségével, szépen lassan visszakerülnek oda, ahova a képességeik szerint valóak! Természetesen a fejlesztők a továbbiakban is szoros megfigyelés alatt tartják majd a rendszert, hogy ne fordulhasson elő ilyen hiba még egyszer!

Probléma: Néhány játékos nem a megfelelő LP mennyiséget kapta a pozíció cserék során!

Ha az előbb fent is megemlített MMR rendszer működik, akkor a játékosok egy "könnyebb" meccsbe kerülést követően jóval kevesebb LP-hez juthatnak, illetve nagyon mennyiséget veszítenek el, hogy ha esetleg elbukják az összecsapást. Azonban a fejlesztők felfigyeltek egy olyan hibára, hogy amikor működik ez a pozíció csere megfigyelő rendszer akkor sem minden esetben igazodik az LP az adott meccshez.

Megoldás: A fejlesztők február 1-jén megoldották a problémát és remélik, hogy a közeljövőben nem fordul elő többet ilyen. Ugyanis azt gondolják, hogy az LP mennyiségének meccsekhez igazítása egy nagyon hasznos mutatója annak, hogy mennyire kellett megszenvednie az adott játékosnak a mérkőzés alatt!

A meccsek adatai nem voltak helyesek a külső oldalakon

A pozíciók rangsorolásával a harmadik fél által üzemeltetett oldalakon (ezek azok az interneten megtalálható oldalak, amik a League of Legends-hez kapcsolódnak ugyan, azonban nem köthetőek a Riot Games-hez, teljesen függetlenek tőlük) kisebb-nagyobb hibák jelent meg. A fejlesztők ezért utána néztek azoknak az adatoknak, amiket ők osztanak meg ezekkel a külső oldalakkal így megtalálták a forrását annak a bugnak, ami azt eredményezte, hogy nem minden esetben voltak a meccsek megfelelően megjelenítve!Probléma: Néhány játékost Master tier-be rakták ezek az oldalak, vagy fordítva, amikor a játékban nem érték el ezt a rangot.

Egy probléma miatt, ami a Riot Games rendszerébe férkőzött be, a fejlesztők rossz adatokkal számoltak és követték nyomon a játékosok rangjait, amit később a Riot API-val meg is osztottak az érdeklődőkkel. Így hibás információk kerültek ki a különböző külső oldalakra!

Megoldás: A bugot a fejlesztők január 30-án sikeresen megoldották!

Probléma: Néhány meccsben helytelen pozíció rangot jelenítenek meg az oldalak.

A pozíciós rangok bevezetésével minden egyes játékban megjeleníteni a rangokat már picit trükkösebb dolog. A külső oldalak azonban felkészültek a kihívásra és a későbbiekben meg tudják majd helyesen jeleníteni ezeket a játékos rangokat, azonban egyelőre a Riot fejlesztői nem nyújtanak megfelelő adatokat ennek véghezvitelére.

Megoldás: A Rangsorolt játékért felelős fejlesztők, illetve a Riot API csapata közösen próbálnak majd meg ezeknek a külsős oldalaknak megfelelő adatokat és információkat nyújtani, olyan hamar, amilyen hamar csak lehet!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések