League of Legends - A 9.3-as frissítés rendesen megborítja néhány karakter egyensúlyát.
A 9.3-as frissítés eljövetelével véglegesítették a fejlesztők Aatrox, Akali, illetve Irelia frissített játékmechanizmusait, –így biztosítva azt, hogy a karakterek igenis rendelkezzenek gyengeségekkel. Nézzük, milyen hősöket érintő módosítások érkeztek ebben a frissítésben.A legutolsó frissítésben Aatrox nyers erejéhez nyúltak hozzá a fejlesztők, most pedig néhány gyengébb pontot tettek még elérhetőbbé. Az életerő-regenerációját ugyan megnövelték 5-ről 8-ra, továbbá ennek a növekedési értéke is nőtt 0,25-ről 0,75-re, viszont Aatrox mostantól nem gyógyul, hanem hős típusú egységeknek –tehát minionoknak, vagy szörnyeknek– okoz sebzést. Itt azonban még koránt sincs vége a módosításoknak, mert az E mostantól nem tárol tölteteket, viszont gyorsabban töltődik újra, mint ahogy korábban feltöltődött. Számokban ez azt jelenti, hogy 9/8/7/6/5 másodperc, mostantól a töltésiidő-csökkentés alapján csökken (a töltésiidő-csökkentés korábban a töltetek gyűjtésének sebességét befolyásolta a töltési idő helyett).
Akali kapja az egyik legnagyobb érvágást ebben a frissítésben: elveszik a tornyokkal szembeni láthatatlanságát, –sőt, még a Q képességén lévő gyógyításának is búcsút inthet. Nagy vitát és feszültséget generált a láthatatlanság a tornyokkal szemben a közösségben, most pedig azon megy a hőbörgés, hogy miért kellett 6 hónap ahhoz, hogy ezt elvegyék tőle. Ez volt a legmegosztóbb pont a karakter átdolgozása során, végül azonban úgy döntöttek a fejlesztők, hogy Akali enélkül is rendelkezik elég nyomásgyakorlással, így véleményük szerint anélkül is helyt tud állni majd. Persze a fókuszban marad továbbra is a a karakter, –mind a profi, mind pedig a normál játékokban figyelni fognak rá és az alábbi dolgokra: csökkenti a W módosítása a frusztrációt? A Q módosítása lehetővé teszi a hatékony visszavágást? Majd mindent mérlegelve döntenek, hogy visszafele kell-e erősíteni a karaktert. Addig is valószínűleg fellélegezhetnek a megmaradó Akali mainek, hisz nem valószínű, hogy állandóan ki lenne majd ezek után is tiltva a karakter.
Az E képessége mostantól nem kábítja el a szörnyeket és a minionokat. Camille kiegyensúlyozása elég kényes téma, mert a dzsungelben rendkívül helytálló, viszont ha úgy legyengítenék, ahogy kellene, akkor a felső ösvényen szenvedne a hős súlyos károkat. Így azt a döntést hozták a fejlesztők, hogy a felső ösvényes szerepben támogatják a karaktert, bár ezzel valószínűleg a dzsungelben maximum beugrós lehet majd.
Ugyan az a szalag játszódik le újra és újra ... és újra. Cassiopeia még mindig túl erős, ha rendkívül biztonságos távolságokból harcol. Ezért csökkent a Q alapsebzése 75/120/165/210/255-ről 75/110/145/180/215-re, ellenben az arány 0,8 varázserőről 0,9-re nőtt. A W sebzése csökkent, költsége pedig nőtt a későbbi szinteken. A költsége a fix 70 manáról 70/80/90/100/110 manára módosult, a másodpercenkénti sebzése 20/30/40/50/60-ról 20/25/30/35/40-re csökkent, végezetül pedig a maximális sebzése 100/150/200/250/300-ról 100/125/150/175/200-ra csappant.
A fejlesztők ezt egy úgynevezett kísérő frissítésnek hozták a 9.2-es frissítés során elindult dolgokhoz, hogy végre egy kerek egészet alkosson a dolog. Menjünk sorban, nézzük, most miben is változik Irelia. A passzívja korábban 4-17 találati sebzést adott, mely növelhető volt bónusz sebzéssel. Na ezt felejtsük el. A passzívja immár 8/10/12% (az 1/7/13. szinten) támadási sebességet ad, a maximális jelzők száma pedig 4-ről 5-re nőtt. Maximális számú jelző esetén 40/50/60% (az 1/7/13. szinten) támadási sebességet kap, továbbá a jelzőbónusz értéke 15-66 (az 1-18. szinteken) (+0,25 bónuszsebzés) találati sebzés. Így a passzív alapjaiban véve támadási sebességet ad, maximális jelző esetén kapunk hozzá pluszban sebzést is.
A Q képessége, az Acélugrás bónusz sebzése változott a minionokkal szemben, 45/60/75/90/105-ről 55/75/95/115/135-re nőtt. A W képessége, a Tüzes tánc sebzéscsökkentése eddig 40%-kal csökkentett fizikai és varázssebzés volt, ez a továbbiakban 50%-kal csökkentett fizikai sebzés, 0%-kal csökkentett varázssebzés lesz. Végezetül pedig az E képessége, a Páratlan páros esetében jobban láthatóak a találati felületek.Lissandra egy igazán domináns középső ösvényes karakter, hisz képes gyorsan és aránylag alacsony költségek árán bejutni az ellenséges torony mögé, így mindig van elegendő manája a harchoz. Most megnőtt a Q költsége a későbbi szinteken, sőt, ugyanitt az E sebzése is csökkent. Szóval a Jégszilánk a korábbi 60/63/66/69/72 mana helyett 60/65/70/75/80 mana. A Jégösvény pedig 70/115/160/205/250 helyett 70/105/140/175/210-et sebez, továbbá a Jégösvény végpontja mostantól a tereptárgyakon, a háború ködén és a bozóton keresztül is látható a 600 egységnyi távolságon belül tartózkodó ellenségek számára.
Csökkent a Q képesség sebzése. A Megtizedelő csapás minimális sebzése 30/50/70/90/110-ről 20/40/60/80/100-ra, a maximális sebzés teljes töltettel pedig 90/150/210/270/330-ról 60/120/180/240/300-ra csökkent. Mindez ha nem volna elég Sion számára, nőtt a W töltési ideje a korai szinteken, ezáltal 11 másodperc fix töltési idő helyett immár 15/14/13/12/11 másodpercről beszélhetünk.
Csökkent a növények sebzése. Az előző frissítésben alig piszkálták meg bottal Zyrát a mana-regeneráció gyengítésével, most azonban elég szigorúan vették a helyzetet a fejlesztők. A virágok 24-109 (az 1-18. szinten) helyett immár csak 20-100-at fognak sebezni, szintén az 1-18. szinten. Nem tűnik soknak ugyan, de mérvadó lesz a gyengülése.
Ti mit gondoltok a hősöket érintő változásokról?