Sylas egyszerre három ösvényen is a legrosszabb választás jelenleg!

Sylas egyszerre három ösvényen is a legrosszabb választás jelenleg!

League of Legends - Sylas jött, látott, de egyelőre nem győzött.

Hatalmas hype-pal érkezett meg Slyas az Idézők szurdokába, de a töretlen sikert valahol félúton elhagyta szegény. Hiába a végtelen sárm és a félelmetes láncok, valamint a sokszínű ulti, valahogy nem találta meg a helyét eddig a játékban. Megjelenése óta már egy új patch is érkezett, –a tegnapi 9.3– viszont a helyzet még mindig nagyrészt változatlan az esetében. 

Ezt azért fontos kiemelni, mert így már két hete volt a játékosoknak megszokni őt, ez az idő bőven elég kellene legyen ahhoz, hogy a legtöbben kitapasztalják legalább a karakter alapjait. Míg az első napokban elfogadható, –sőt, számíthatunk arra, hogy egy új karakternek alacsonyabb lesz a győzelmi aránya az újdonság miatt–, két hét után ez már elég sovány kifogás. Nem sokkal a megjelenése után ráadásul még egy hotfix-et is kapott, hogy kisegítsék a helyzetét, de egyelőre ezek nem sokat értek el. 

A 9.2-es patch utolsó napján még mindig bőven az átlag alatti győzelmi arányokkal rendelkezett, –olyannyira, hogy miden, topon és a dzsungelben is ő volt a legrosszabb. Az alábbi kép ezt tökéletesen ábrázolja.

A helyzet természetesen azóta sem sokat javult. Miért is javulna, hiszen a 9.3-ban sem őt, sem a tárgyait nem erősítették. A legközelebbi közvetett "buff" maximum annyiban merül ki, hogy Aatrox-ot, Akalit és Ireliát is nerfelték, de ezen a három karakteren kívül bőven vannak még olyanok, akik felveszik vele a versenyt.

Alacsony győzelmi aránnyal rendelkező karaktereket eddig is láttunk már, –elég csak Ornnra gondolni, aki szintén sokáig gyengélkedett, aztán szép lassan felbuffolták a megfelelő szintre, és még azon is túl egy kicsit. Olyat viszont még nem nagyon, hogy egy hős egyszerre három szerepkörben is sereghajtó legyen. Egy szó, mint száz: amilyen látványos a karakter, jelenleg a solo queue játékosok kezében épp annyira hasztalan is. Elég ha csak a kitjére gondolunk.

A legtöbb embernek bizonyára az ultija jut eszébe, –mert az milyen OP, hogy bármit ellophatunk. Azt alá kell írni, hogy valóban sokrétű fegyver. Viszont egy ilyen képességet megtanulni használni, a másodperc töredékrésze alatt döntést hozni és azt megfelelően ki is használni, na az már nehezebb. Nem beszélve arról, hogy van jó pár hasztalan ulti számunkra. Az ulti viszont nem az egyetlen képessége és a gyengeségét talán pont a többi okozza, illetve valamilyen szinten az is, hogy AP alapú.

Hatótávjai viszonylag kicsik, ezért arcba kell másznia, erre két képessége is van a W és az E személyében. A miniontakarítása sem a legerősebb, –főleg eleinte–, könnyen torony alá lehet tolni, passzív ide vagy oda. A legnagyobb gyengéje pedig talán pont abban rejlik, hogy leginkább all-inezni lehet vele. Poke-ban elég gyenge és ha már bemegyünk valakire, általában nincs kiutunk, vagy megöljük, vagy meghalunk. Mivel AP alapú, így nagyon tankosítani sem lehet, ezt a viszonylag alacsony alapsebzése is alátámasztja. Ha AD-ra építene, akkor jóval több lehetősége lenne akár egy Sterakkal, vagy Malmortiussal és egyéb féltank tárgyakkal túlélni ezeket a találkozókat.

Papíron egyébként jól mutat, hogy mozgékony, rendelkezik CC-vel is és az ultija igazi gamechanger lehet, –de mindezek mellett magasak a CD-i, nem annyira magas az alap sebzése és ez érződik. Valahol érthető a Riot döntése, hogy ilyen állapotban adták ki. Egy ilyen ulti önmagában óvatosságra ad okot, mert itt aztán tényleg nehéz követni, hogy mit is engedtek szabadjára. Több irányba is el lehetne tolni a karaktert, hogy magára találjon, ez lehet akár picivel magasabb alapsebzés, esetleg alacsonyabb CD a Q-ra a farmolás és poke-olás érdekében. Egy ideig ezekre a változásokra azonban várni kell,minimum két hétig, hacsak nem tervez egy újabb hotfix-et a Riot Games.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések