Minden, amit tudni szeretnél a rangsorolt játékokról!

Minden, amit tudni szeretnél a rangsorolt játékokról!

League of Legends - Legyen szó besorolókról, LP-vesztésről vagy a pozíció szerinti rangokról, a Riot Games minden kérdésünkre megadja a választ!

Nem egyszer volt már arra precedens, hogy a feltett kérdésekre a Riot fejlesztői válaszoltak, így talán nem annyira meglepő, hogy a mozgalmas évindítást követően fontosnak tartották, hogy leüljenek és az esetlegesen összegyűlt aggodalmakat saját maguk oszlassák el. Így született meg az alig egy napja közzétett kérdezz-felelek, amelyben most SapMagic válaszol a játékosok által feltett kérdésekre, amelyek egytől-egyig az új ranked rendszerről szólnak!

Mi a helyzet a pozíció szerinti rangokkal?

Egy igen egyszerű, mégis lényegre törő kérdéssel kezdték meg ezt a kis Q&A-t a fejlesztők, végül is mégis csak ez az a rendszer, ami a legtöbb ember fantáziáját megmozgatja. SapMagic pedig elmondta, hogy egy igen mozgalmas héten vannak túl, amiben szinte minden a pozíció szerinti rangsorolás körül zajlott! A fejlesztőknek sikerült elérni, hogy az általános játékminőség ugyanolyan, –sőt talán még jobb is, mint tavaly, legalábbis szerintük. Mindemellett a két régió játékosaitól borzasztó pozitív visszajelzéseket kapnak! De azért volt egy-néhány olyan is, ami inkább építő jellegű volt, mintsem pozitív. Ezen visszajelzések alapján a fejlesztőknek sikerült három nagyobb témát meghatározniuk, amivel jelenleg is foglalkozniuk kell:
213

  • Pozíciócsere - Pont a múlt héten javították ki a fejlesztők azt a hibát, aminek segítségével voltak olyan játékosok, akik könnyebb meccsekbe kerültek, mint kellett volna, így továbbra is árgus szemekkel figyelik majd a pozíciócseréket. 
  • Ösztönzők - Magyarán az LP-rendszerek. Abban az esetben, ha nem a megszokott ösvényeden játszol és megnyeritek a meccset, plusz LP-re tehetsz szert, de ha direkt nem segítesz csapattársaidnak, esetleg nem adsz bele mindent, a rendszer még több LP-t fog levonni, mint amennyit kellene. 
  • Aprítás - A fejlesztők folyamatosan monitorozzák a rendszerben résztvevő játékosokat és az ő eredményeik alapján fogják megítélni, hogy kell-e még ösztönző jutalmakat alkotniuk, esetleg a csepegtetést finomhangolniuk!

Hogyan is működik az LP-vesztés (a pozíció szerint rangok esetében)?

Szerencsére az LP-vesztés nem változott sokat a pozíció szerinti rangok esetében, –tudhattuk meg SapMagic-től! Természetesen azért néhány kisebb szabályt átformáltak, de ezek mindegyikét megosztotta velünk a fejlesztő.

Az LP-vesztés mostantól a Gyémánt IV-es osztályban kezdődik (Platina IV helyett). Minden olyan pozíció, amelyben LP-t lehet veszteni, saját LP-vesztési időzítővel is rendelkezik. Ha pedig egy meccset lejátszol egy adott pozícióban, akkor annak és minden annál alacsonyabb rangú pozíciónak az időzítője visszaáll. A Mesteri és Nagymesteri osztályban, de a Kihívóknál is legfeljebb tíz már lejátszott játékot "biztonsági tartalékként" fog tárolni a rendszer. Minden nap egy ilyen biztonsági tartalék fog kikerülni a rendszerből és ha a játékos tartalékai kifogynak, akkor onnantól kezdve minden egyes nap 100 LP-t fog veszíteni egész addig, amíg nem tölti fel újra meccsekkel a tartalékait. 

Miért nem választhatjuk inkább mi ki a pozíciónkat?

Erre a fejlesztő válasza meglepően egyszerű volt: az eddigi verziók nem működtek. Nem tudom, hogy ki tudja, de a Riot munkatársai már rengeteg verziót kipróbáltak a rangsorolt meccsek kapcsán, –köztük olyan is, amelyben egy adott pozíciót el lehetett utasítani. Természetesen itt is mindenki a támogatói pozíciót utasította el, így a meccskeresés időintervalluma hatalmasra növekedett. Az automatikus csapatfeltöltés volt az utolsó esély arra, hogy elkerüljék a hosszú várakozási időket. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy innentől kezdve mindenki olyan pozícióban fog játszani, amibe a Riot rendszere beosztja. A fejlesztők is próbálják a két szisztéma között megtalálni az arany középutat! Jelenleg például az automatikus csapatfeltöltés akkor nem aktiválódik, ha minimum a játékosbázis 20%-a akarna minden egyes pozícióban játszani, azaz egyenlően oszlanak el a játékosok a különböző pozíciók között. 

Hogyan működik a besorolási rendszer?

Végül a már jól ismert kérdés is felmerült: "miért végeztem rosszabb helyen, mint a barátaim, akiket mind Ezüstbe dobott be a játék, pedig én több meccset nyertem és mégis Bronz lettem?". SapMagic most is leírta, hogy nem csak a jelenleg lejátszott játékokat nézi a rendszer akkor, amikor újra beoszt az év kezdetekor. Abban, hogy melyik osztályba kerülsz olyan tényezők is közre játszanak, mint például a tavaly megszerzett rangod, az MMR-ed és a győzelem/vereség arányod. A szezon első meccsét követően ugyanis a rendszer ideiglenes elhelyez valahol (ami várhatóan egy osztállyal alacsonyabb lesz, mint a tavalyi rangod). Ezután –ha lejátszod a többi besoroló meccset–, az LP-veszteséged és nyereséged, illetve az MMR-ed függvényében fogsz egy osztályba kerülni. Ez pedig természetesen minden embernél eltérő!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések