League of Legends - Hivatalosan is kijelenthetjük, hogy megérkezett a gold funnel utódja, ami most a felső ösvényes játékosoknak kedvez!
Alig három napja a Clutch Gaming csapata megrázta az LCS közösségét. CG Huni ugyanis egy felső ösvényes Ziliannal vágott bele a 100 Thieves elleni küzdelmükbe, –de még mielőtt valaki csúnya jelzőkkel illetné a játékost eláruljuk, hogy ennek a különleges választásnak célja volt. Alig öt perc után 100 Bang (lövész) állíttatta meg a játékot, egy vizuális problémára hivatkozva ugyanis akkor jött rá, hogy milyen indok húzódik meg a különös választás mögött!
Minion arany-rengeteg
A különböző wikia oldalak statisztikái alapul véve, egy átlagos minion-hullám 125 aranyat ér az első 15 percben. A 15:00-től és 17:15-ig tartó időszakban pedig 147-et. Ha tovább fejtegetjük ezt a gondolatot, akkor nagyjából ki tudjuk számolni, hogy az első 5 percben 8 hullámmal találkozhat a játékos, ami alsó hangon is 1000 aranyat jelent!
Aranygeneráló stratégia
Na és akkor jöhet is a stratégia ami először a 100 Thieves csapatánál, majd az egész League of Legends közösségben kiverte a biztosítékot; korábban Koreában már solo queue-ban láthattuk ezt a stratégiát. Első körben ehhez a koreai találmányhoz –amit sokan már most a gold funnel utódjaként emlegetnek– szükségünk van a Spellthief's Edge-re. Ha sikeresen megszerzed az összes lehetséges aranyat a Spellthies's-zel, (amit azt jelenti, hogy az ellenséges hősöket megütöd), akkor minden 10-ik másodpercben 12 arannyal leszel gazdagabb. Ez az aranymennyiség a Frostfang-el már 22 aranyra rúg. Ahhoz, hogy sikeresen megszerezz plusz 500 aranyat a tárggyal, jobb esetben 136-250 másodpercre lesz szükséged, ami 2-4 perc is lehet. Az időtartam természetesen sok faktortól függhet, –többek között attól, hogy mennyire sikerült kifejleszteni magát a tárgyat. A már előbb is kifejtett minion-hullámok mennyiségével és az esetleg hibák számba vételével nagyjából 5 perc alatt lehet ezt a küldetést teljesíteni.
A Kleptomancy rúna
De nem szabad megfeledkeznünk a rúnáról sem, ami fontos a küldetések véghez viteléhez! A rúna alapvetően 5 plusz aranyat ad plusz egy véletlenszerű tárgyat, ezek különböző aranyértékkel bírnak. Annak érdekében, hogy valaki elérje azt az aranymennyiséget, amit egy "átlagos" játékos be tud hajtani, tizenötször kell aktiválnia a rúnát!
Előnyök és hátrányok
Miután megismertük az alapmechanikát, nézzük meg közösen, hogy milyen előnyt illetve hátrányt jelent az, hogy ha ezt a technikát alkalmazza egy felső ösvényes játékos.
Előnyök
- Dupla Látókő és dupla támogatás ezáltal könnyebb ösvény és "térkép" kontroll.
- Magas arany előny.
- Plusz arany az ellenséges karakter megölésekor (a farmkülönbség miatt).
- Jó ösvény pozíció.
- Erős zónázás.
Hátrányok
- A tökéletes használhatóság érdekében egy nagy range-el rendelkező karakter ellen egy közelharcos hőst kell hoznia az ellenfélnek! (erre a stratégiára sokan Viktort, Kennent és Karma-t is használják, nem csak Zileant)
- Gyengébb a korai játékszakaszban.
- Gyengébb eséllyel fog a karaktered nagyot ütni a csapatharcok során.
- Szüksége van a közelharcosok támogatására!
Az alábbi videóban az LCS meccsén is láthatjátok élesben, ahogy Huni használja ezt a taktikát. Csapata ugyan kikapott, de nem feltétlenül ezen múlt, solo queue-ban pedig nagy sikernek örvend.
A közösség véleménye
Végül, de nem utolsó sorban beszéljünk egy picit a taktika fogadtatásáról is! Az ominózus LCS meccset követően (sőt, még az alatt is) egyre több a League of Legends közösség által ismert játékos, edző, kommentátor, esetleg menedzser írta le a véleményét erről, a különleges Zilean felső ösvényről! Valószínűleg nem kell nagyon belesüppednünk a magyarázkodásba, mert már ki is találtátok azt, hogy milyen hangvételűek lehettek ezek a vélemények!
30 seconds into watching this Zilean top lane and I already want to smash my head into a wall
— Ram Djemal (@brokenshard) February 9, 2019
"30 másodpercre nézem ezt a Zilean felső ösvényt és máris a falba akarom verni a fejemet." - Ram "Brokenshard" Djemal (SK Gaming vezető edzője)
As cool as it is to see innovative strategies, I feel like spellthief's no farm solo lane should be hard nerfed/fixed.
— Sam Hartman-Kenzler (@RiotKobe) February 9, 2019
I don't like how it manipulates farm numbers and bounties. #lcs @lolesports
"Igen nagyszerű látni ezeket az innovatív stratégiákat, azonban úgy érzem, hogy a spellthief's és farmmentesség kombót nagyon gyorsan nerfelni kellene" - Riot Kobe
Public service announcement to the Riot dev team
— Daryl (@Wingsofdeathx) February 10, 2019
If you want people to stop playing 0 farm klepto spell thief top to reduce their own farm and manipulate farm bounties, don't nerf klepto or spell thiefs...REMOVE POSITIVE FARM BOUNTIES. They make no sense in the context of league
"Közérdekű közlemény a Riot fejlesztői csapatának: ha azt szeretnétek, hogy az emberek abbahagyják a 0 farm Klepto Spellthief's felső ösvényt, ne nerfeljétek a Klepto-t vagy a Spellthiefs's Edge-t, TÁVOLÍTSÁTOK EL A POZITÍV FARMJUTALMAKAT. Amúgy sincsen semmi értelmük a játék kontextusát tekintve." - WingsOfDeath
Totally agree. Anything is fun when it's new but this one is definitely a shitty gameplay experience and I hope it never becomes meta.
— Clayton Raines (@CaptainFlowers) February 10, 2019
"Teljesen egyetértek. Minden érdekes, ami új, de ez egyszerűen rossz játékélmény és remélem, hogy soha nem lesz meta." Riot CaptainFlowers
Can't wait to see the pinnacle of toplane when both tops will have spellthief and fight to the death ignoring waves ????
— Andrei Pascu (@OdoamneLoL) February 10, 2019
"Alig várom, hogy meglássuk végre a felső ösvény csúcsát, ahol két topos teljesen figyelmen kívül hagyja a minionokat és Spellthief's Edge-el verik egymást halálra." - S04 Odoamne
Reméljük, hogy a Riot sürgősen lép az ügyben, és nem ezt fogjuk látni hetekig.