League of Legends - A koreából érkezett újabb hullámra a Riot egy Spellthief's hotfixszel reagált, ami nem mindenkinek tetszik!
Tegnap bombaként robbant a hír, hogy a nulla farmos koreai technikára a Riot fejlesztői egy azonnali hotfixszel válaszolnak! Azoknak, akik nem ismeretesek ezzel a móddal és nem nézték még végig a hírhedté vált LCS meccset, elmondjuk, hogy ez egy újabb felső ösvényes módszer volt, ami arra szolgált, hogy több aranyat szerezhess ellenfelednél. Első körben kellett egy AP karakter, akit a felső ösvényes játékos kiválasztott (a legtöbben Viktort, Kennent és Zileant pécézték ki maguknak erre a célra), majd a Kleptomancy rúnával és a Spellthief's Edge-el csak hátra kell dőlni, néha megtámadni az ellenfeledet. Farmolni eleinte szigorúan tilos, mivel így az ellenséges játékos farmelőnyre tesz szert, ami miatt a rendszer automatikus "vérdíjat" tűz ki a fejére, –azaz többet fog érni, mit csapattársai. Undorító technika ugye?
Valószínűleg nem fogunk nagy meglepetést okozni azzal, ha leírjuk, hogy a játékosok rögtön az után fellázadtak miután végignézték az előbb emlegetett LCS összecsapást. A Twittert már a mérkőzés alatt elárasztották a hozzáértők –illetve hozzá nem értők– egytől egyig a Riot fejlesztőit ostromolva azzal, hogy találjanak megoldást a problémára. Azonban azt már az elején kiemelnék, hogy nem azt szeretnék elérni, hogy a fejlesztők a Spellthief's-t nerfeljék, inkább, hogy a játékban megtalálható nagyobb problémákat orvosolják. Nos, úgy tűnik a Riot meghallgatta a kéréseket, de csak 50%-ban. Miért is mondjuk ezt? Mivel tényleg a Spellthief's-t érte el ennek az egész technikának az utószele.
Heads up!
— Richard Henkel (@RiotMapleNectar) February 12, 2019
We'll be shipping a hotfix tomorrow to address the 0 cs top lane strategy that's emerged in both solo queue and pro play in the past few weeks. We don't take this lightly, as we generally want to support as many unique ways to play League as possible, but the gameplay pic.twitter.com/xaJMc4LsrC
A Reddit-en a bejelentesét követően egyre többen fejezték ki nemtetszésüket a változtatásokkal kapcsolatban. Értesüléseink szerint a legelső poszt, ami beszámolt az újdonságokról –illetve kommentárt is fűzött hozzájuk– már több, mint 1800 upvote-al rendelkezik. Valószínűleg most sokan gondolkodnak el azon, hogy ennek a közösségnek tényleg semmi sem jó? Megkérték a fejlesztőket, hogy változtassanak valamit, mert nem akarják folyamatosan ezt a nulla farmos technikát bámulni a közvetítések illetve saját mérkőzéseik alatt, –és ezt ők meg is tették. Most mégis nem mindegy, hogy mi változott? Mielőtt azonban további következtetésekbe bocsátkoznánk elmondanánk, hogy a legnagyobb baj ezzel az egész nerffel első sorban az, hogy a támogató játékosokat bünteti és azért mert a lövészük nélkül vannak az ösvényen. Gondoljatok csak bele: hányszor fordul az elő, hogy a lövész meghal, vagy visszamegy tárgyat vásárolni és otthagyja a supportot, hogy az bármi baj esetén védje meg a tornyot! A változtatások után egyértelműen rossz lesz azoknak a támogató játékosoknak, akiknek az ösvényen kell maradniuk, mivel értékes aranymennyiségtől esnek el. Az aranygenerálás sokkal lassabb lesz számukra, ami még jobban meg fogja nehezíteni a munkájukat, –ugyanis amíg farmolnak, addig az aranygenerálás szünetel. Nem, mi nem azt akarjuk most ezzel mondani, hogy ez az egy (pontosabban kettő) tárgyváltoztatás mindent elrontott, és innentől kezdve senkinek sem lesz kedve supportot játszani. Azonban jócskán visszaveszi majd az emberek –azaz a támogató játékosok– aranyszerzési lehetőségeit, és ezzel együtt a kedvét is a szereptől.
Ti mit gondoltok a változtatásokról?