Yasuo gyengül, Zed kicsit erősödik és megjelenik az új Conqueror a mai 9.4-es frissítésben!

Yasuo gyengül, Zed kicsit erősödik és megjelenik az új Conqueror a mai 9.4-es frissítésben!

League of Legends - A Conqueror változásai mellett több metahős gyengül ezúttal!

Egy nap késéssel ugyan, de befutott a 9.4-es frissítés számos újítással, karakterváltozásokkal és a már korábban bejelentett új Conquererrel. 

Hősök


Újfent igen gyakran látott karakter lett, elsősorban a dzsungelben, hiszen rekordsebességgel takarítja a táborokat, így a nerfelt XP ellenére is gyorsan fejlődik. Emiatt a Q (Lay Waste) sebzését csökkentik alapból minden szinten 5-tel: 45/65/85/105/125. A különálló célpontokra pedig ezáltal tízzel kevesebbet sebez, hiszen arra dupla mennyiséget oszt: 90/130/170/210/250. Javítottak pár bugot is, amikor a Q nem aktivált rendesen egyes rúnákat.

Lucianre már kijárt a nerf, ám egyelőre ez csak egy W (Ardent Blaze) gyengítésben jelenik meg. Manaköltségét 50-ről 70-re emelik, míg a sebzését csökkentik 85/125/165/205/245-ről 75/110/145/180/215-re. Erre leginkább azért volt szükség, mert ezt elsősorban utility képességnek szánták a mozgási sebességgel, azonban túl jól lehetett vele poke-olni. Az LCK-ban például nem egyszer láttunk nem túl kedvező párosításban W maxolást a profiktól.

A korábban beígért újításokat kapta meg Rek'Sai, amik inkább apróságok. Egyrészt a Fury jelző most már sárgából pirosra vált, ha feltöltjük teljesen. A föld alatti Q (Prey Seeker) 25 Fury-t ad, ha találunk vele, míg a föld feletti Q (Queen's Wrath) CD-re kerül és megszűnik a hatása, ha egy másodpercig a föld alatt vagyunk, így jobb eséllyel tudjuk újra használni, amikor előbukkanunk legközelebb. Az ellenfelek felfedezése, miközben a föld alatt vagyunk, jobban megjelenik a képernyőn, illetve a bázison a föld alá bújunk, amint hazatérünk. Végül az ulti (Void Rush) csak akkor megszakítható az ellenfelek által, ha jóval messzebb mennek Rek'Sai-tól.

Sylas esetében is inkább apróbb változások érkeztek csak, annak ellenére, hogy a számai továbbra sem kiemelkedőek. A Q (Chain Lash) robbanási kerülete hősök ellen 150 helyett 180 egység, illetve az indikátor most már mutatja a robbanás helyét is, így könnyebb vele célozni. Hatalmas sustain tud biztosítani számára a W (Kingslayer), néha talán túl sokat is. A gyógyítás mértékét csökkentik, főleg a későbbi szinteken: 50/85/120/155/190-ről 50/80/110/140/170-re, így talán több esélyünk lesz küzdeni ellene. Ne felejtsük el, hogy alacsony HP-n 50%-kal többet gyógyul ebből. Az ulti (Hijack) pedig nem von Sylas-ra torony aggrot, amikor ellop egy ultit.

Thresh is visszatért mostanság az alsó ösvényre a metatámogatók közé. Kezdeményezése még mindig elsőosztályú, ezért a Q (Death Sentence) manaköltségét 60-ról 70-re emelik, illetve ezzel együtt a CD-t is 16/15/14/13/12 mp-ről 20/18/16/14/12 mp-re. Ezzel a változtatással elsősorban az ösvényen gyakorolt nyomását szeretnék csökkenteni, sokszor az ADC-k már a puszta jelenléte miatt sem mernek farmolni, így nagyobb lesz az az időintervallum, amíg "ártalmatlan", ha mellélő egy hookot.

Még mindig erős a felső ösvényen, ebben semmi újdonság nincs. Q (Corrosive Charge) képességével elég hatékonyan lehet poke-olni és farmolni is, így ennek manaköltségét 60-ról 80-ra növelik. A W (Purge) pedig általánosságban egy túl jó képesség, hiszen rengeteg pajzsot és egy egész megbízható sebzésforrást nyújt, ami ráadásul tökéletes összhangban van a Black Cleaverrel, a gyors támadások miatt. A korábbi manaköltségeket eltörlik, helyette minden szinten 65 manába kerül majd, korábban ez az ötös szint költsége volt. A pajzs mértékét is mérsékelik 60/90/120/150/180 (+0,3 bónusz HP)-ról 30/70/110/150/190 (+0,15 bónusz HP)-ra.

Yasuo egyszerűen túl jól járt a régi krit tárgyak visszavezetésével, ezért kellett neki a nerf. A nerf technikailag csak egy korábbi buff visszavonása, amit pont a tavaly bevezetett új tárgyak miatt kapott, de így már nincs szüksége rá. Az alap támadását 63-ról 60-ra csökkentik, míg a Q (Steel Tempest) kritikus sebzésének mértékét 80-ról 60%-ra csökkentik.

Zed eléggé eltűnt mostanság a süllyesztőben, pedig a számai annyira nem rosszak. Ettől függetlenül úgy érezték, hogy valamit finomítani kellene a karakteren, főleg az ultiját illetően. A támadási sebesség növekedése szintenként 2,1-ről 3,3%-ra emelkedik, míg a Q (Razor Shuriken) sebzése nő, az alábbiak szerint: 80/115/150/185/220 (+0,9 bónusz AD) helyett 90/125/160/195/230 (+1,0 bónusz AD). A W (Living Shadow) visszatérési hatótávja 1300-ról 1950-re nő, míg a CD csökken 22/20/18/16/14-ről 20/18,5/17/15,5/14-re mp-re, ezáltal a korai szakaszokban nagyobb biztonságban lehetünk, illetve egy-egy elmozdító CC sem feltétlenül hoz minket akkora bajba, hogy ne tudjuk helyet cserélni árnyékunkkal.

Az ulti változása mögött pedig az volt a gondolatmenet, hogy a mivel Zed a legmagasabb AD-jú karakterből nyer a legtöbbet ultijával, ám ez nem mindig a legfontosabb célpont. Emiatt eltávolítják a bónusz AD részét az ultinak.

01

Buffok

Egyszerűbb hősbuffok is érkeztek, amik már nem ennyire kifinomult változtatások, ezeket csak felsorolnánk.

  • Azir: 1,5 helyett 3% támadási sebesség szintenként
  • Gnar: Mega Gnar szintenként kapott páncélja 4,5 helyett 5,5 illetve ugyanebben a formában az MR növekedés 2 helyett 4
  • Hecarim: Q mana költsége csökken 32/34/36/38/40 helyet 28/31/34/37/40 mana, az E CD-je 24/22/20/18/16 helyett 20/19/18/17/16 mp
  • Rengar: a Q alapsebzése 70/45/60/75/90 helyett 30/45/60/75/90
  • Sivir: W pattogó sebzés 0,55/0,6/0,65/0,7/0,75 teljes AD helyett 0,5/0,55/0,6/0,65/0,7 teljes AD
  • Varus: W jelzők sebzése 2,5% (+2%/100 AP) célpont maximális HP/jelző helyett 3/3,5/4/4,5/5% (+2%/100 AP) célpont maximális HP/jelző
  • Trundle: W manaköltsége 60 helyett 40 mana, a kapott bónusz támadási sebesség mértéke 20/35/50/65/80% helyett 20/40/60/80/100%

Rúnák

A Conquerer az  egyetlen rúna, ami változott ezúttal, az viszont nagyobb mértékben. Ahogy azt korábban már írtuk, abban változik a működése, hogy mostantól támadásokkal és képességekkel tudunk jelzőket gyűjteni hősök ellen. Ha megvan az öt, akkor kapcsolódik be a rúna igazán, előtte 3-15 adaptív sebzést ad jelzőnként, közelharci karaktereknek maximum 8 másodpercre, távolságiaknak 3 másodpercre. Ha megvan az öt jelző, a sebzésünk 10%-a tényleges sebzéssé változik, illetve 10%-ot gyógyulunk belőle. Ha folyamatos sebzésünk van, mint például a Yorick ulti, az 5 másodpercenként ad egy jelzőt.

Tárgyak

Érdemi változás csak az Essence Reaver kapcsán érkezett, ami mostantól 60 helyett 65 AD-t, ezzel próbálják kelendőbbé tenni a tárgyat a többi AD itemhez képest. A CD csökkentése pedig egyedik passzív már.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!