Nem tökéletes a fejpénz rendszer, azonosították a hibák nagy részét

Nem tökéletes a fejpénz rendszer, azonosították a hibák nagy részét

League of Legends - A bounty rendszer működésére tért ki Meddler leginkább, azzal ugyanis akad néhány probléma.

A legutóbbi posztjában Meddler teljes mértékben mellőzte a hősöket, tárgyakat, vagy rúnákat, helyette bővebben számolt be a jelenlegi bounty rendszerről, melyet tavaly babráltak meg jobban. Fontos megjegyezni, hogy az itt leírt változtatások még nem véglegesek, azokat bármikor érheti módosítás, azaz nem szabad tényként kezelni őket. 

A bounty, azaz a fejpénz rendszer bevezetése és tavalyi módosításának elsődleges célja a szorosabb versenykörnyezet létrehozása volt. Nagyon elindult a meta egy olyan irányba 2018-ban, ahol a meccsek kimenetelét, főleg profi szinten, de az amatőrök között is leginkább az első 15 perc határozta meg. Ha ott jók voltunk, akkor az ellenfélnek már kevés esélye volt ténylegesen visszatérni. Ezért növelték meg a gyilkosságokért járó fejpénzt, illetve bevezettek egy új mechnikát is, ami az ösvényesek közötti farmkülönbséget is vizsgálta. Ezt számos ponton elrontották, amiket azóta finomítottak, de még mindig nem tökéletes a rendszer, ennek köszönhettük például a Frostmancy, 0 farmos top jelenséget is.
213

A farmért járó fejpénz rendszer nehézségei

A fejlesztők a teszt időszak alatt, illetve azt követően jó pár oldalról vették szemügyre az egész rendszert, melynek első számú eredménye az lett, hogy öt főpont köré tudták csoportosítani a megjegyzéseket, esetleges hibákat.

  • A farmból származó fejpénzek igen hasznosnak bizonyultak azokban az esetekben, amikor valakinek hátrányból kellett visszajönnie. Ez azt jelentette, hogy a játék korai, illetve középső szakaszában a snowball nem feltétlenül indulhatott be megállíthatatlanul, a hátrányban lévő csapatnak volt lehetősége visszatérni.
  • A rendszer alapvető működése is hibás volt, ugyanis az a része, ami a gyilkosságokat számolta, nem helyesen büntette a kiiktatásokat (csökkentve a fejpénz mértékét) és túlzottan jutalmazta a farmolást.
  • A farmolási jutalmak jelen pillanatban nem minden esetben működnek úgy, ahogy kellene nekik. Miközben jó néhány problémát elhárítottunk, addig nem egy új rendellenesség bukkant fel a helyükben, ezért olyan esetekben is fejpénz kerülhet ránk, amikor láthatóan nem vagyunk előnyben.
  • Nem a túl átláható jelenleg a rendszer működése, emiatt a hibákat is nehezebb megkülönböztetni a tervezett működéstől és még nehezebb megérteni, hogy miként is lehet ezt kordában tartani általánosságban. A gyilkosságokért járó fejpénz rendszere sokkal egyszerűbb és átláthatóbb a játékosok számára.
  • A minionokért járó jutalmak folyamatosan csökkennek annak fényében, hogy mennyire van távol egymástól aranymennyiségben a két csapat. Ez szerencsére működik, legalábbis általában.

A bugokat és legfontosabb dolgokat felsorolva láthatjuk, hogy a fejlesztőknek a rengeteg hiba kiküszöbölésén kívül az egyik legfontosabb dolog az, hogy tisztábbá, még átláthatóbbá tegyék a fejpénz rendszert. A bejegyzés végén pedig még azt is megtudhattuk, hogy Meddler jövő héten a ranked rendszerről hoz majd nekünk egy kis szösszenetet!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!