Öt érdekesség, amit az idei évben megtudhattunk a profik metájáról!

Öt érdekesség, amit az idei évben megtudhattunk a profik metájáról!

League of Legends - A 2019-es év igen színesen, változatosan telt eddig, így el is hoztunk 5 érdekességet, amit érdemes megjegyeznetek a profi metáról!

A League of Legends versenyszférájára is igaz az a mondás, hogy az idő borzasztó gyorsan telik, legalábbis mi erre következtetünk abból, hogy a 2019-es tavaszi fordulók nagy részén (legalábbis a legtöbb régióban) már túl vagyunk. Na és milyen verseny-sorozat volt ez! Rengeteg mókának, kacagásnak, stratégia lépésnek, eszméletlen karakter választásnak lehettünk szem és fültanúi, arról nem is beszélve, hogy sok tárgy, képesség változott. Mondhatni rá sem lehet ismerni a tavaly sarkalatos elemekre. Éppen emiatt, a sok változtatás, frissítés miatt gondolta a DOT Esports csapata, hogy egy listára gyűjti az idei profi meta öt érdekességét, pontosabban azt, hogy eddig mi mindent tanulhattunk a versenyzőktől!

A korai játékszakasz számít!

A legnagyobb változás talán abban mérhető az idei és a a tavalyi mérkőzésekhez között, hogy mennyi ideig tartottak. Kétséget kizáróan kijelenthetjük ugyanis, hogy a tavalyi évhez képest a játékokban felgyorsultak az események. A League stats adatai szerint, az átlagos mérkőzések körülbelül 32 percig tartottak az év elején, a 9.2-es frissítést követően 34 percesek lettek, ami azt jelenti, hogy egy picit már normalizálódtak.De nagyon nagy változás már ez is, ugyanis voltak olyan évek amikor egy mérkőzés átlagban 35-38 percig tartott. Ennek a tempó-változásnak több oka is van, például az, hogy a fejlesztők tudatosan növelték az egy mérkőzés során életre kelő sárkányok számát, és az olyan korai játékszakasz béli feladatok megjelenése is közre játszhatott, mint a torony-védők leverése. Ez a rengeteg változtatás végső soron azt eredményezte, hogy a csapatok olyan karaktereket választanak, akik a mérkőzések korai szakaszában is jól teljesítenek!

Az egyedüli ösvényeken lehet csak igazán carry-zni

Gondolom már ti is észrevettétek, hogy a versenyző csapatok nagy része az egyéni ösvényeken próbálja kifejteni a legnagyobb erőhatásokat! A tank meta még mindig halott, így a felső ösvényen általában olyan karaktereket láthatunk, mint például Jayce vagy Kennen, míg a középső ösvényes játékosok Zoét és LeBlanc-ot favorizálják! A mage meta visszatérésével illetve az Irelia és Akali nerfekkel olyan játékosok kerültek előtérbe, akik a hagyományosabb karakterekhez szoktak (például Ryze, Orianna és Syndra). De sokan még arra is látnak lehetőséget, hogy az assassin counterek visszatérjenek a kedvelt karakterek közé!

A nagy range-el rendelkező karakterek dominálnak!

Egyetlen egy dolog (pontosabban karaktercsoport) tud talán határt szabni annak, hogy mennyire hasznosak az assassin karakterek: a nagy rage-el rendelkező hősök. A játékosok ugyanis rájöttek arra, hogy ezekkel a karakterekkel könnyedén tudják kontrollálni a minion hullámokat, versenyre kelni a a torony-pajzsokért, azaz megszerezni a játék korai szakaszában a vezetést. Ezért nem is lepődhetünk meg azon, hogy a 9.3-as frissítést során a 10 legnépszerűbb hősből álló listán 8 nagy range-el rendelkezett (a támogatókat nem számolva). Ez pedig egy igen nagymértékű változás a tavalyi évhez képest. 

Az edzők egyre kreatívabbak

De nem csak, hogy kreatívak: egyre érdekesebb fejlesztésekkel, ötlettel rukkolnak elő annak érdekében, hogy az ő csapatuk legyen a legjobb. A minionok folyamatos bántalmazásától kezdve, a nem farmolós ösvényig, az edzők tényleg megpróbálnak mindent megtenni annak érdekében, hogy újat mutassanak. Ez természetesen azzal is jár, hogy a karakterek száma emelkedett, még Sylas is - akire nem mondhatjuk azt, hogy jó karakter lenne - kapott esélyt a csillogásra, solo queue-ban!

A krit ADC-k ideje is eljön majd

Ugyan még mindig a 9.3-as frissítés elején vagyunk, de azt már most látjuk, hogy igen nagy változtatások mentek végbe a kritikus sebzéssel kapcsolatban. Azonban még ennek ellenére sem emelkedett meg a krit lövészek száma, a játékosok, még mindig a jól bevált hősöket (Lucian és Ezreal) hozzák. Igaz egyre több Sivir és még alsó ösvényes Yasuo is feltűnik már itt-ott, viszont ilyen nagymértékű változtatások után, mi nem erre számítottunk. De nem kell aggódni a krit ADC kedvelőinek: valószínűleg hamarosan eljön az ő idejük is! A csapatok ugyanis még mindig próbálják megtalálni a lehető legjobb kombókat, így nem is csoda az, hogy még egyelőre hiányoznak ezek a lövészek a metából!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések