League of Legends - Sokan csak az új skinek árán akadnak fenn, pedig visszamenőleg is vannak bőven érdekességek, és mai szemmel nézve, túlárazások.
//A cikk a szerző egyedi véleményét tartalmazza.//
Egy érdekes koncepció ütötte fel a fejét újfent a redditen. Szemmel láthatóan elég sokan egyetértenek vele, jelenleg majdnem 16 ezer upvote szerepel a poszt mellett. Azt azért érdemes hozzátenni, hogy amikor valamiféle felháborodásról van szó, arra általában szívesen szavaznak az emberek, de ezúttal talán az észrevétel maga is jogos.
A skinekről, azok áráról és a kapott értékről van szó alapvetően, amiben úgy tűnik nagyon nincsen sem egyetértés, sem konzisztencia a Riot részéről. Miről is beszélünk? Köztudott, hogy a Riot elkezdte egyrészt reworkölni működés szempontjából az elavult karaktereket, illetve a VFX-eket is javítják, vagyis a kinézetet és a képességek effektjeit. Ugyanakkor azt is hozzátették, hogy a régebbi skineknél még rework esetén sem tesznek tesznek hozzá új, úgynevezett particle-öket. Ez alatt arra kell gondolni, hogy egy skinnek nem csak a kinézete más, hanem például a képességek animációja, vagy maga a hazatérés animálása, esetleg a hangja.
Ezt azzal magyarázzák, hogy az ilyen kisebb elemek már egy magasabb árkategóriájú skinbe tartozik és nem szeretnének összezavarni a játékosokat a skinek árazását illetően. Viszont ebből jogosan merülhet fel a kérdés, hogy akkor mi a helyzet a régebbi skinekkel, amik szintén nem rendelkeznek ilyen elemekkel, mégis a drágább kategóriákba tartoznak? Ezek a kinézetek már messze nem állják meg a helyüket a Riot által mostanság támasztott elvárásokkal szemben, azaz az árazásuk sem túl fair, mert kevesebbet kapunk egy régebbi, de drágább skinnel, mint egy hasonló áron árult mostanival.
Egy jó ellenpélda Galio reworkje, akinek esetében az Enchanted kinézet új particle-öket kapott annak ellenére, hogy ez a mai napig egy 520 RP-s skin. A mai standardokat nézve legalább 1350 RP-t ér, mivel jelenleg ennyibe kerül egy átlagos kinézet.
Ellenpélda is van erre. Akadnak olyan skinek, amikért tényleg semmilyen plusz elemet nem kapunk a skinen kívül, mégis bitang drága. Ilyen az Annie in Wonderland, Magnificent Twisted Fate, vagy Red Baron Corki, melyeknek igen borsos ára van, –ráadásul limitált skinnek számítanak. Ezen kívül számos olyan 975-ös kinézet is van, amik szintén nem rendelkeznek particle elemekkel és még csak nem is számítanak Legacy-nak, Katarina egy jó példa még erre.
Ha már egy kinézet ennyibe kerül, legalább valami járhatna mellé, főleg, ha reworkölik, gondolok itt külön animációkra, képességanimációkra, vagy akár egy új szinkronra. Jayce esetében például a szinkron viszi feljebb az árat a Full Metalnál, –de ha őszinték akarunk lenni, az gyakorlatilag csak egy filter az eredeti hangon, nem igazán nevezhető külön szinkronnak.
Manapság pedig már minden 1350 RP-s kinézet legalább rendelkezik egyedi elemekkel, hangokkal, esetleg egy új karaktermodellel, esetenként egyedi animációkkal bizonyos dolgokra, mint több Lee Sin karakter Q-ja és ultija, sőt néha skin exkluzív mondatokat is mondanak, mint a Dragon Master Swain. Ezen kívül elég sok mellé jár egyedi hazatérési animáció is.
Ha már ilyen magasra tette a lécet és persze az árakat is a Riot Games akkor annak legyen értelme. A konzisztencia érdekében vagy csökkentsék az ebbe a kategóriába eső, régebbi skinek árát, vagy ha újításra kerül sor, akkor ne fukarkodjanak az elemekkel és adják meg azoknak azt a kellő figyelmet, amit az újak is kapnak mostanság.