League of Legends - A 2019-es rangsorolt változtatások a kisebb hibák kivételével a helyes úton haladnak - tudhattuk meg a Riot egyik fejlesztőjétől!
Ed „SapMagic” Altorfer egy újabb rövid bejegyzéssel készült az érdeklődők számára, ami most újfent a rangsorolt változtatásokról szól. Az irományból megtudhattuk, hogy igaz rengetegen meg vannak elégedve az eddigi fejlesztésekkel, azonban jó pár hiba felütötte már a fejét a rendszerben, amire a fejlesztők megpróbálnak a lehető leggyorsabban reagálni! Természetesen a helyzetjelentést követően a fejlesztő azt is elárulta, hogy milyen további változtatásokat szeretnének idén eszközölni a rangsorolt mérkőzésekben.
Pozitívumok mindenütt!
A fejlesztő bevallotta, hogy eddig nagyon elégedettek azokkal az eredményekkel, amiket a rangsorolt játékok változtatásaival értek el (itt főleg a besorolások átalakítására gondolt), ugyanis a rendszer egy szempillantás alatt jobban átlátható és stresszmentesebb lett. Ezen kívül a pozíció szerinti rangok is beváltották a hozzájuk fűzött reményeket, a hatások legalábbis magukért beszélni. Sok játékosnak kevesebbet kell "sorban állni", és nőtt a nem elsődleges pozícióban elért győzelmek száma. Az irományból viszont az is kiderült, hogy vannak olyan kombinációk (a Középső ösvény/Feltöltés illetve a Középső ösvény/Támogató), amiknél még mindig igen durván megnyúlik a várakozási idő.
A nagy találmány: pozíció szerinti rangok
Első körben fontos, hogy megjegyezzük, most nem a pozíciók szerinti meccskeresésekről lesz szó, hanem ahogyan az az alcímben is szerepel a rangokról. Lehet, hogy ez nem is ismerős számotokra, viszont mi ezen nem csodálkozunk, mivel csak Észak-Amerikában és Koreában vezetették be ezt a "besorolási" módszert, méghozzá ideiglenesen. A visszajelzések azonban igen vegyesre sikeredtek. A játékosoknak sajnos több problémája is akadt az újítással, így a fejlesztőknek muszáj lesz még egyszer átrágniuk a fontosabb pontokat!
Problémák
- Túl monoton - Amikor a fejlesztők létrehozták ezt a funkciót, főként azokra a játékosokra szerettek volna koncentrálni, akik úgy gondolják, hogy muszáj egy pozícióra koncentrálniuk az előrelépésük érdekében. A pozíció szerinti rangok megpróbálják megoldani ezt a problémát, azonban a többi "fejlődési út" beteljesítése nagyon sok energiát igényel.
- Nem éri meg - Azok, akik nem választanak maguknak pozíciót és a csapatfeltöltésre kattintanak, lassabban fejlődnek, sőt a játékosok többsége nem igazán kap jutalmat, hogy ha több pozícióban is jól fejlődik. Azok viszont, akik ténylegesen egy pozícióra fókuszálnak, úgy érzik, hogy a belefektetett idő és energia ellenére sem fejlődnek megfelelően.
- Kevésbé sarkall versengésre - Voltak olyan játékosok is, akik jelezték, hogy a negatív csepegtetés nem eléggé motiváló, sőt sokan megpróbálják tönkre tenni csapattársaik játékát, hogyha nem azt a pozíciót kapják, amit szerettek volna.
Megoldás
SapMagic leírta, hogy egyelőre keresik a fenti problémákra a megoldásokat. A rengeteg negatív visszajelzés alapján pedig az is felmerült, hogy nem bajlódnak tovább ezzel a fejlesztők. Egyszerűen csak megszüntetik a pozíció szerinti rangok tesztelését és visszatérnek az "egy játékos, egy rang" rendszerhez. További információt erről a problémáról azonban csak március 8-án kapunk majd.
Meccskeresés és Rangok a magasabb szinteken
Most pedig jöjjön a másik "fekete lyuk" aminek hibái rengeteg erőt és energiát vontak el a fejlesztőktől. A magasabb szinteken (Gyémánt és afölött) levő rangok és meccskeresés nem egy gyerekbetegséggel rendelkezett az elmúlt hónapban. Sokan azt gondolták, hogy a pozíció szerinti rangokkal függtek össze ezek a problémák, azonban a fejlesztők vizsgálódásaik alatt felfedték, hogy ezek a hibák nem kapcsolódnak egymásba, csupán a véletlenek miatt jelentkeztek együtt.
Problémák
- Az is Mesteri szintű, akinek nem kellene - Sokan keresték fel a fejlesztőket azzal a problémával, hogy alacsony győzelmi arányú játékosok Mesteri vagy annál magasabb szintre jutottak. Ha burkoltan is, de SapMagic elárulta, hogy ez tisztán az ő hibájuk (a régiókban a szezon elején alaphelyzetbe állítottak mindenkit, illetve nem volt arányos az LP-szerzés sem).
- Nem megfelelő LP-szerzés Gyémánt+ szinten - Ez a probléma végül is az előbb bemutatottból eredeztethető: sokan nem megfelelő LP-t kaptak meccseik után (általában többet, mint azt kellett volna), így magasabb szintre jutottak. A javítást követően viszont ez a kocka megfordult és az érintett személyek több pontot veszítettek, mint azt kellett volna, így a ranglétra felső részén igen pontatlanok a rangok.
- Mesteri+ szintű játékosok párosítása alacsonyabb szintűekkel - Egy olyan hiba is felütötte a fejét a rangsorolt szezon első hónapjában, ahol a Mesteri vagy annál magasabb szintű játékosok náluk jóval alacsonyabb kihívókkal kerültek szembe. Ez a probléma ugyan nem ismeretlen (a 2019-es szezon előtt is előfordult), viszont most egyre gyakrabban merül fel, az oka pedig az, hogy egy hibának köszönhetően a Mesteri (és afölötti) játékosok esetében a rendszer a gyors meccskeresését fontosságban a megfelelő ellenfelek felkutatása elé helyezi.
Megoldás
Az előbb is felsorolt hibákra a fejlesztő szerint rengeteg megoldás létezik, amelyek közül az egyik a meccskeresési paraméterek módosítása illetve az LP-vesztés fokozása. A legrosszabb esetben még egy részleges visszaállításra is sor kerülhet, ami a Gyémánt és az afölötti osztályokat érintené, de ehhez nyilván csak akkor folyamodnak majd a fejlesztők, hogy ha nem találnak más módszert. Végül ezen hibák esetében is a március 8-i időpont lett meghatározva, így mi már epekedve várjuk ezt a sokszor emlegetett dátumot!
A magas szintek jelentéstartama
Most azonban tegyük félre az eddig megismert hibákat és lessük meg picit közelebbről a magasabb szinteket, ugyanis azoknak szerkezete egyértelműen változott. Megjelent a Nagymester osztály, így a legmagasabb szintek már a Gyémánt, Mester, Nagymester és Kihívó osztályokból állnak. Továbbá érdemes még azt is megnézni, hogy néhány évvel ezelőtt milyen nagy különbség volt a Gyémánt V és a Gyémánt I szintű játékosok között, sokan simán elmentek volna Mesteri szintűnek is. Így idén a fejlesztők újabb finomhangolásokat végeztek a rendszer felsőbb szintjein, hogy egyes osztályokba tényleg csak olyan játékosok jussanak be, akik arra teljes mértékben érdemesek.
Mi lesz akkor március 8-án?
Végül, de nem utolsó sorban megtudhattunk, hogy március 8-án milyen témákat fognak érinteni a fejlesztők következő, igen érdekesnek ígérkező bejegyzésükben.
- Konkrét megoldások a pozíció szerinti rangok és magas szintű játékosok esetében
- A módosítások pontos ütemterve.
- A játékosokat érintő változtatások részletezése.