9.4 a számok szerint: még mindig Yasuo-tól szabadulunk meg a legtöbbször

9.4 a számok szerint: még mindig Yasuo-tól szabadulunk meg a legtöbbször

League of Legends - A 9.4-es frissítés során több új karakter tért vissza a metában, mi pedig megnéztük, hogy ez milyen hatással volt a játékunkra.

Nem volt a legnagyobb frissítések egyike, ettől függetlenül kellő módon változtatta a játékkörnyezetet a 9.4-es frissítés. Több problémás karakterre találtak viszonylagos megoldást, néhol túl is tolták. Elég csak Urgotra gondolni, aki hatalmasat zuhant és jelenleg igen csak gyenge mutatója van. De ne is húzzuk tovább a szót, nézzük a számokat, kezdve a legnépszerűbb karakterekkel!

Választások, azaz népszerűség alapján Ezreal vezeti a listát, nem véletlenül, mert még mindig egy nagyon stabil és biztonságos lövész, aki jól skálázódik. Igaz az early game-ről kicsit le kell mondani vele, de mivel lassultak a mérkőzések, így ez nem olyan  vészes. Őt követi Vayne és Lee Sin, majd az MNEB-en is favorit Thresh. A sort ötödik helyen Yasuo zárja.

Győzelmi arányát tekintve nem sokat változtatott Yorick nerfje, aki még mindig toronymagasan az első. 55,05%-os győzelmi aránya igencsak izmosnak mondható, a splitpush ezek szerinte kelléképpen kifizetődik. Második helyen Sona található, de őt jóval kevesebbszer választják, míg a lövészek közül Jinx kezd még visszatérni sikerek terén. Nunu szintén jól kihasználható, sokan nem tudnak ellene játszani, ami a legmeglepőbb azonban, hogy Nami is ott van a listán, aki leginkább skillshotokra épít.

Ahogy a címbe is írtuk, Yasuo még mindig az első, ha banról van szó, továbbra is őt tiltjuk a legtöbbet. Zed is erőteljesen tartja még magát, ahogy Darius és Master Yi is. Ők tipikusan azok a karakterek, akiktől egyébként is sokan tartanak és karaktertől függetlenül tiltják őket. Valószínűleg az újdonság varázsa is benne lehet abban, hogy Sylas is itt szerepel.

A győzelmi arányok változása terén már említettük, hogy szegény Urgot kapott rendesen, de Yasuo sem úszta meg ezúttal szárazon. A legnagyobb változások láthatóan inkább negatív irányba mentek, bár azért javulás is tapasztalható Riven, illetve Rek'Sai terén. Előbbi valószínűleg az új Conqueror és a Spear of Shojin miatt, Rek'Sai pedig a kapott buffoknak köszönhetően.

A pályaoldalak szempontjából még mindig a kék oldal vezet, de a különbség már nem annyira szembetűnő. Még mindig elég jó biztosíték az első inhibet elhozni egy meccsen, ilyenkor az esetek 90%-ban mi nyerünk. Baronnál ez az arány 82%, sárkánynál már cska 69% körül. Ha az első tornyot döntjük, az esetek 72,5%-ban nyerünk nagyjából, míg az első gyilkosság 59%-ban jelent győzelmet is. 

Végezetül nézzük a meccsidőket. Leggyakrabban 30 perces mérkőzésekkel találkozunk, amik könnyen elnyúlhatnak 35 percig is. Valamivel ritkábban 25 perc alatt rendezzük le az ellenfelet, vagy ő minket, és a 40 perces találkozó sem példa nélküli. Ezeken az időintervallumokon kívül csak elvétve találkozunk meccsekkel.

Az adatok a leagueofgraphs.com oldalról származnak.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!