Több, mint 350 céget hallgatott meg a Riot tavaly, mielőtt döntött a LEC sorsáról!

Több, mint 350 céget hallgatott meg a Riot tavaly, mielőtt döntött a LEC sorsáról!

League of Legends - Nem kis munkát végzett el többek közt Romain Bigeard, az UOL egykori menedzsere, hogy a megfelelő partnert találják meg a LEC számára.

Ahogy azt mindenki tudja, a LEC idén átalakult teljesen és most már hosszú együttműködési alapon működik a liga, vagyis hasonló az amerikai franchise rendszerhez. A lényege röviden, hogy a csapatok állandó szereplői lesznek, illetve sok új szponzor is bekerült a képbe az adást pedig reklámokkal monetizálják.

Hozzánk már csak a sokszor átrágott és kitalált végtermék jut el, azaz jelen esetben a KIA, mely hivatalos együttműködő partnere lett az egész ligának. Ha találkoztál már KIA reklámmal, amiben a LEC kommentátorok szerepelnek az bizony nem véletlen.

Ezzel a videóval jelentették be az együttműködést, de nem a KIA az egyetlen. Ugyanúgy szerepel az adásokban a DXRacer a székek kapcsán, a Footlocker öltözteti a bírókat, a Shell támogatja a Baron Power playeket és ott van már az említett KIA is. Elég szép csomag, azonban az idevezető út egyáltalán nem volt könnyű. Romain Bigeard-et leginkább őrült UOL-es idejéből ismerik sokan, ahol mindig beöltözött, vagy különféle testfestéseket csináltatott magára és úgy jelent meg mint hangulatember. Most ő a LEC-nek az egyik vezető marketing szakembere és többek közt az ő feladata volt megtalálni a megfelelő partnereket. 

A csapatok is már különálló entitások a saját ökoszisztémájukkal, támogatóikkal, arculatukkal, a Riot, illetve a LEC megint különálló téma. Ezek a szponzorok a ligába szállnak bele, ott jelenik meg a márkajelzésük és cserébe a LEC stábját, a kommentátorokat, a műsor vezetőket kapják meg, mint reklámszemélyiség, akik közül többet is elég régóta ismerünk, vagyis van szavuk.

213

Mindkét nyugati liga hatalmasat lépett előre ezzel az új rendszerrel és több a támogató, mint eddig bármikor. Látszik az adás minőségén is, hogy komoly tervezés van mögötte. Romain elmondta, hogy minden egyes szponzorra konkrét terv kell, ami hű a márkájukhoz és amivel hitelesen jelenhetnek meg az adásban úgy, hogy az ne legyen túl cringe.

Ahhoz, hogy erre a szintre eljussanak, azonban Romain és csapata hatalmas munkát végzett el tavaly. A mostani partnereket több, mint 350 cég meghallgatása után válogatták ki, mondanunk sem kell, hogy ez rengeteg időt és persze előkészületet igényelhetett. A munka azonban láthatóan megérte, hiszen a LEC adások jobbak, mint valaha.

A témában készült teljes interjút Romainnel alább találjátok!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!