A PUBG globális e-sport menedzsere és a FACEIT egyik alapítója interjút adott a RedBullnak a közelgő Global Summit versenyről.
A Playerunknown's Battlegrounds lassan két éve elérhető a játékosok számára és továbbra is az egyik legnépszerűbb játék a Steamen, az e-sportok világát egyelőre nem sikerült úgy meghódítania, mint mondjuk a Dota 2-nek vagy a Counter Strike Global Offensivenek. Mindezt sokan annak tudják be, hogy a PUBG továbbra is komoly optimalizáltsági problémákkal és bugokkal küzd, továbbá a battle royale műfaj nehezen fogyasztható a közönség számára. A témával kapcsolatban nemrég a RedBull beszélgetett el a Bluehole embereivel, hogy rájöttek-e már, mivel tehetnék élvezetesebbé a játék e-sport szféráját. Az interjúból az érdekesebb részeket kiemeltük nektek, vágjunk is bele!
Jake Sin, a PUBG globális e-sport menedzsere egy komoly vallomással kezdte például az értekezést:
"Még továbbra sem találtuk ki, mi lenne a legjobb módja a PUBG versenyek lebonyolításának és közvetítésének. A játéknak rengeteg nem harci eleme van, így megpróbáltunk nagyot fordítani az egészen, hogy az egész gyorsabb ütemű és akció orientált legyen. Az aktivitást jutalmazzuk például a kempeléssel szemben, továbbá változtattunk a kör beállításain is és a loot rendszert is átvariáltuk. A droppok számát is megnöveltük, plusz olyan fegyverekkel töltöttük fel őket, amiket a profik is előszeretettel használnak. Mindemellett úgy alakítottuk a pontrendszert, hogy a gyilkosságokat jutalmazza, így a meccs második helyén végzett csapat is lehet az első, ha több játékost vadászott le. "
A PUBG e-sport következő nagy dobásának a regionális versenysorozatokat tartja a Bluehole, melyek három részre vannak bontva, de az egész évet lefedik, ráadásul minden egyes etap után egy globális versennyel koronázzák meg a ligákat, év végén pedig egy mindent eldöntő tornára is sor kerül. Az első ilyen regionális döntőt a FACEIT fogja rendezni áprilisban, így a cég társalapítójának számító Michele Attisani is megszólalt a RedBullnak.
"Számtalan Observerünk van, akik a pálya különböző pontját illetve a csapatokat figyelik, így semmiről sem maradnak le majd a nézők. Mindemellett különleges speciális kameramozgást és filmhatásokat alkalmazunk, hogy minél érdekesebbé tegyük a meccseket a nézők számára." - Sin itt hozzáteszi - "A kommentátorok számára is egyedi felhasználó felületet kreáltunk, hogy releváns információkat és statisztikákat kapjanak munkájuk során. Egyes vizuális elemeit is javítottuk a játéknak, láthatóbbak például a gránátok és repülési útvonaluk, a killfeed is teljesen átalakult, hogy minél jobban érhető legyen, mi is történik a pályán. "
Az április 16-21 között megrendezendő FACEIT Global Summiten egyébként 24 csapat fog majd megküzdeni a 400 ezer dolláros összdíjazásért. Az eseményről Attisani az alábbiakat nyilatkozta.
"Óriási felületen fogjuk megjeleníteni a történéseket, a statisztikai adatokat illetve az élő közvetítést. Mindezzel egyedi élményt szeretnénk nyújtani azok számára, akik jelen lesznek a versenyen és biztosíthatok mindenkit, hogy az akció mellett komoly elemzéseket is láthatnak majd. Természetesen az online nézők számára biztosítunk majd droppokat, amikben speciális jutalmak is lesznek.
A helyszíni nézők egyébként találkozhatnak is majd a játékosokkal és külön úgy alakítottuk ki az arénát, hogy a rajongók és a profik minél közelebbi kapcsolatot tudjanak kiépíteni. A meccsek szüneteiben és az üresjáratokban lesznek például dedikálások és találkozók is. "
A PUBG Corp. és a FACEIT tehát gőzerővel készülnek 2019 első nagy versenyére. Szerintetek kifizetődnek majd az erőfeszítéseik?