Így változott az e-sport versenyek díjazása az elmúlt 18 évben

Így változott az e-sport versenyek díjazása az elmúlt 18 évben

Régi motorosok és feltörekvő újoncok is ráfértek a top 15 versenynyereménnyel rendelkező játék listájára.

A The Rankings ezúttal is látványos grafikában foglalta össze az elmúlt 18 évet, azonban most a versenynyeremények szempontjából közelítették meg a közel két évtizedet. Az alábbi videóban a XXI. század egész e-sport történelme benne van, így ha szeretnétek kicsit visszaemlékezni a régi szép időkre, akkor mindenképp szánjatok rá három percet.

 

Az évezredforduló után a Blizzard volt az egyeduralkodó, köszönhetően a StarCraft: Brood War elképesztő népszerűségének. Az RTS műfaj tekinthető a kályhának is, nem véletlen, hogy például a legmagasabban kvalifikált magyar League of Legends játékos, Vizicsacsi is Age of Mythologyval kezdte a pályafutását.

Ahogy telt az idő, úgy vette át az első helyet az FPS e-sportok őse, a Quake III Arena, amikhez az idősebb játékosokat nagyon szép emlékek fűzik. A játékbarlangokban LANBa kötött gépeken játszottunk a spórolt zsebpénzünkből a legnépszerűbb címekkel, ezzel mindenki kicsit beleélhette magát az akkor még gyerekcipőben járó e-sportba.

2000 decemberében kezdte meg hódító útját a Counter-Strike, ami azóta is ott van az élmezőnyben, igaz ehhez kellett, hogy megjelenjen a Global Offensive, a CS sorozat utolsó darabja, ami valószínűleg a széria zárórésze is egyben. Soha nem lesz több Counter-Strike, hiába nőttek fel generációk az 1.5-ön, 1.6-on és Source-on, majd mentek át GO-zni.

Még a kétezres évek elején járunk, amikor a sportjátékok közül elsőként a FIFA sorozat nőtt akkorára, hogy valódi e-sport lett belőle. A Warcraft III tovább öregbítette a Blizzard hírnevét, mivel a legendás sorozat talán legjobb részét tette le az asztalra a fejlesztőcsapat.

Telnek az évek és az FPS játékok tarolnak, köztük egyértelműen kiemelkedik a Counter Strike, ami köröket ver a mezőnyre. 2010-ben egy újabb játékkal rukkolt elő a Blizzard, ami nem volt más, mint a mai napig népszerű és elképesztő pénzeket megmozgató StarCraft II. Az RTS műfaj új királya azóta már két kiegészítőt is kapott és nem úgy tűnik, hogy egykönnyen átadná a stafétát a műfajon belül. Még ebben az évben a Defend of the Ancients, avagy egy sima mod volt képes arra, hogy megvesse a lábát az e-sportok között és kicsit ha előreszaladunk láthatjuk, hogy mekkora hatása volt néhány srácnak a világra.

2011 óta van jelen az e-sportok között a DotA 2 és ezalatt a hét év alatt gyakorlatilag elért mindent. Hiába jönnek a trónkövetelők, mint a League of Legends, vagy a Fortnite, a Valve játékának versenyein brutális mennyiségű nyereményt osztottak ki.

A nyeremények alakulása is rengeteg érdekességet mutat meg. 2014 körül robbantak a kasszák, amikor a DotA 2 első The International versenyét szervezték, ami a közösségi finanszírozásnak köszönhetően több, mint 10 millió (!) dolláros össznyereménnyel büszkélkedett. A Steam platformja kiváló alapot biztosít arra, hogy a "crowd funding" megvalósulhasson. A jövőben a CS:GO is erre állhat majd át, ezzel még nagyobb nyereményeket tudnak majd szétosztani a legjobb csapatok között.

Az elmúlt évek jól mutatják, hogy az e-sport, mint iparág egyre nagyobb méreteket ölt. 2019-ben a Fortnite VB-t 30 millió dolláros összdíjazással érkezik, közben dübörögnek a Majorök és egyéb kompetitív események. El kell fogadni, hogy ez a jövő és úgy tűnik, hogy az e-sport még mindig csak gyerekcipőben jár, mert óriási lehetőségek bújnak meg a közösségi finanszírozásban és az egyre nagyobb vállalatok bekerülésével a vérkeringésbe. 

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Üzlet - Így lehet céltudatosan munkahelyet választani

Minden terület, ami koncentrációt igényel az életünkben, megfelelő előkészülettel párosul. A sportban ez a bemelegítést jelenti, mert enélkül az izmaink és az ízületeink sem bírják a terhelést. Ez nem ismeretlen fogalom a sportolóknak, mert a hiánya sérülésekkel jár.

Üzlet - Így lesz az egyszerű ügyfélből “lojális rajongó”

Az álomvevők több mint ügyfelek, inkább lelkes rajongók maratoni kitartással. Újra és újra visszatérnek, mert az első benyomásuk nemcsak kielégítő volt, hanem lenyűgöző. Mindezt egy professzionális call center teheti lehetővé.

Közvetítések