Régi motorosok és feltörekvő újoncok is ráfértek a top 15 versenynyereménnyel rendelkező játék listájára.
A The Rankings ezúttal is látványos grafikában foglalta össze az elmúlt 18 évet, azonban most a versenynyeremények szempontjából közelítették meg a közel két évtizedet. Az alábbi videóban a XXI. század egész e-sport történelme benne van, így ha szeretnétek kicsit visszaemlékezni a régi szép időkre, akkor mindenképp szánjatok rá három percet.
Az évezredforduló után a Blizzard volt az egyeduralkodó, köszönhetően a StarCraft: Brood War elképesztő népszerűségének. Az RTS műfaj tekinthető a kályhának is, nem véletlen, hogy például a legmagasabban kvalifikált magyar League of Legends játékos, Vizicsacsi is Age of Mythologyval kezdte a pályafutását.
Ahogy telt az idő, úgy vette át az első helyet az FPS e-sportok őse, a Quake III Arena, amikhez az idősebb játékosokat nagyon szép emlékek fűzik. A játékbarlangokban LANBa kötött gépeken játszottunk a spórolt zsebpénzünkből a legnépszerűbb címekkel, ezzel mindenki kicsit beleélhette magát az akkor még gyerekcipőben járó e-sportba.
2000 decemberében kezdte meg hódító útját a Counter-Strike, ami azóta is ott van az élmezőnyben, igaz ehhez kellett, hogy megjelenjen a Global Offensive, a CS sorozat utolsó darabja, ami valószínűleg a széria zárórésze is egyben. Soha nem lesz több Counter-Strike, hiába nőttek fel generációk az 1.5-ön, 1.6-on és Source-on, majd mentek át GO-zni.
Még a kétezres évek elején járunk, amikor a sportjátékok közül elsőként a FIFA sorozat nőtt akkorára, hogy valódi e-sport lett belőle. A Warcraft III tovább öregbítette a Blizzard hírnevét, mivel a legendás sorozat talán legjobb részét tette le az asztalra a fejlesztőcsapat.
Telnek az évek és az FPS játékok tarolnak, köztük egyértelműen kiemelkedik a Counter Strike, ami köröket ver a mezőnyre. 2010-ben egy újabb játékkal rukkolt elő a Blizzard, ami nem volt más, mint a mai napig népszerű és elképesztő pénzeket megmozgató StarCraft II. Az RTS műfaj új királya azóta már két kiegészítőt is kapott és nem úgy tűnik, hogy egykönnyen átadná a stafétát a műfajon belül. Még ebben az évben a Defend of the Ancients, avagy egy sima mod volt képes arra, hogy megvesse a lábát az e-sportok között és kicsit ha előreszaladunk láthatjuk, hogy mekkora hatása volt néhány srácnak a világra.
2011 óta van jelen az e-sportok között a DotA 2 és ezalatt a hét év alatt gyakorlatilag elért mindent. Hiába jönnek a trónkövetelők, mint a League of Legends, vagy a Fortnite, a Valve játékának versenyein brutális mennyiségű nyereményt osztottak ki.
A nyeremények alakulása is rengeteg érdekességet mutat meg. 2014 körül robbantak a kasszák, amikor a DotA 2 első The International versenyét szervezték, ami a közösségi finanszírozásnak köszönhetően több, mint 10 millió (!) dolláros össznyereménnyel büszkélkedett. A Steam platformja kiváló alapot biztosít arra, hogy a "crowd funding" megvalósulhasson. A jövőben a CS:GO is erre állhat majd át, ezzel még nagyobb nyereményeket tudnak majd szétosztani a legjobb csapatok között.
Az elmúlt évek jól mutatják, hogy az e-sport, mint iparág egyre nagyobb méreteket ölt. 2019-ben a Fortnite VB-t 30 millió dolláros összdíjazással érkezik, közben dübörögnek a Majorök és egyéb kompetitív események. El kell fogadni, hogy ez a jövő és úgy tűnik, hogy az e-sport még mindig csak gyerekcipőben jár, mert óriási lehetőségek bújnak meg a közösségi finanszírozásban és az egyre nagyobb vállalatok bekerülésével a vérkeringésbe.