League of Legends - Jatt egy ideje elhagyta a caster pultot, helyette a játék egyensúlyán próbál dolgozni.
A téma ezúttal is a fejpénz rendszer, vagyis a bounty-k, amik elég sok fejtörést okoztak mostanság a fejlesztőknek és a játékosoknak is. A Riotnak tovább tervei vannak a finomításra, amikről ezúttal Jatt számolt be a fórumokon. Ezeket a 9.6-os frissítéssel szeretnék behozni a fejlesztők, illetve meg is akarják magyarázni a miérteket. Előtte viszont nézzük, miként is működik ez pontosan a pre-season óta.
A preseason óta négy tényező befolyásolja a bounty-k mértékét.
Az első az alap arany mennyiség. Ez 300 aranyról indul, azonban csökkenhet, ha a játékos több halált halmoz fel. Kill streak, azaz sorozatgyilkosság bónusz. 2 után 150 arany, 3 után 300, minden azt követő gyilkosság után további 100 arany kerül a fejünkre. A farmért járó arany. Ez már kissé trükkösebb, nagy aranyelőny kell ahhoz, hogy a farm befolyásolja a fejpénzt. Az alapötlet, hogy akkor kapunk ezért fejpénzt, ha lényegesen több aranyunk van, mint ellenfél fejenkénti átlag aranya, mióta legutóbb meghaltunk. Ezen kívül egy fejpénz csökkentő hatás is van, ha a csapatunkban mi jól teljesítünk, de egyébként hátrányban vagyunk. Így nem büntet minket a rendszer azért, mert egy vesztes meccsen jól teljesítünk, míg a csapatunk nem.
És akkor nézzük, hogy mi változik a 9.6-tól.
Minden fejpénz nagyjából 25%-kal csökken és figyelembe veszi a support tárgyakból származó aranyat is.
- nerfelve: a farmból származó fejpénzek csökkennek, nagyjából 25%-kal (50 arany/150 arany előny helyett 50 arany/200 arany előny)
- újdonság: a farmból származó fejpénz csökken, ha veszítünk az előnyünkből
- újdonság: a támogató tárgyak aranya beleszámít a fejpénzbe
- csapatátlag: a csapat összesített aranyába nem csak a négy játékost veszi figyelembe, mint eddig (a támogatók nem számítottak), hanem a támogató tárgyak által generált aranyat is, így viszont a teljes összeget 4,3-mal és nem 4-gyel osztják, hogy átlagot kapjanak
A farmból származó fejpénzek azért is látványosabbak profi meccseken, mert ott nyilván jobban farmolnak, illetve az ADC-k több erőforrást kapnak alapvetően. Eddig 2200 arany előnyben kellett legyen egy ADC például a 9.4-ben ahhoz, hogy 750-es fejpénzt kapjon. A 9.6-ban ehhez 2900 arannyal kell az átlag felett legyen, hogy ez 700 arany legyen. Ezen kívül az első gyilkosságért járó bónusz nem számít bele majd fejpénzbe.