Csökken a bounty a fejünkön a 9.6 után, kevesebbet számít majd a farm!

Csökken a bounty a fejünkön a 9.6 után, kevesebbet számít majd a farm!

League of Legends - Jatt egy ideje elhagyta a caster pultot, helyette a játék egyensúlyán próbál dolgozni.

A téma ezúttal is a fejpénz rendszer, vagyis a bounty-k, amik elég sok fejtörést okoztak mostanság a fejlesztőknek és a játékosoknak is. A Riotnak tovább tervei vannak a finomításra, amikről ezúttal Jatt számolt be a fórumokon. Ezeket a 9.6-os frissítéssel szeretnék behozni a fejlesztők, illetve meg is akarják magyarázni a miérteket. Előtte viszont nézzük, miként is működik ez pontosan a pre-season óta.

A preseason óta négy tényező befolyásolja a bounty-k mértékét. 

Az első az alap arany mennyiség. Ez 300 aranyról indul, azonban csökkenhet, ha a játékos több halált halmoz fel. Kill streak, azaz sorozatgyilkosság bónusz. 2 után 150 arany, 3 után 300, minden azt követő gyilkosság után további 100 arany kerül a fejünkre. A farmért járó arany. Ez már kissé trükkösebb, nagy aranyelőny kell ahhoz, hogy a farm befolyásolja a fejpénzt. Az alapötlet, hogy akkor kapunk ezért fejpénzt, ha lényegesen több aranyunk van, mint ellenfél fejenkénti átlag aranya, mióta legutóbb meghaltunk. Ezen kívül egy fejpénz csökkentő hatás is van, ha a csapatunkban mi jól teljesítünk, de egyébként hátrányban vagyunk. Így nem büntet minket a rendszer azért, mert egy vesztes meccsen jól teljesítünk, míg a csapatunk nem.

És akkor nézzük, hogy mi változik a 9.6-tól.

Minden fejpénz nagyjából 25%-kal csökken és figyelembe veszi a support tárgyakból származó aranyat is.

  • nerfelve: a farmból származó fejpénzek csökkennek, nagyjából 25%-kal (50 arany/150 arany előny helyett 50 arany/200 arany előny)
  • újdonság: a farmból származó fejpénz csökken, ha veszítünk az előnyünkből
  • újdonság: a támogató tárgyak aranya beleszámít a fejpénzbe
  • csapatátlag: a csapat összesített aranyába nem csak a négy játékost veszi figyelembe, mint eddig (a támogatók nem számítottak), hanem a támogató tárgyak által generált aranyat is, így viszont a teljes összeget 4,3-mal és nem 4-gyel osztják, hogy átlagot kapjanak

A farmból származó fejpénzek azért is látványosabbak profi meccseken, mert ott nyilván jobban farmolnak, illetve az ADC-k több erőforrást kapnak alapvetően. Eddig 2200 arany előnyben kellett legyen egy ADC például a 9.4-ben ahhoz, hogy 750-es fejpénzt kapjon. A 9.6-ban ehhez 2900 arannyal kell az átlag felett legyen, hogy ez 700 arany legyen. Ezen kívül az első gyilkosságért járó bónusz nem számít bele majd fejpénzbe.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!