A PUBG Corp. kiadott egy új fejlesztői bejegyzést arról, hogy milyen irányba próbálják majd terelni a legöregebb PUBG map lootjának sorsát!
Erangel lootja jó ideje beszédtéma már a játékosok és a PUBG Corp. körében is, ugyanis szüksége van egy komolyabb ráncfelvarrásra. Szerencsére a fejlesztők nemcsak annyit akarnak csinálni, hogy egyszerűen tekernek egyet a számokon, részletes vizsgálatokat futtattak le arra vonatkozóan, hogy a pályán lévő loot mennyire hasznos ténylegesen.
Megjelenéskor Erangel lootja még viselhető volt, az idő előrehaladtával és különösen az új pályák felbukkanásával azonban a játékosok igényei is megváltoztak. Ezt a tendenciát természetesen a PUBG Corp. is követte, az alábbi grafikonon azt láthatjuk, hogy hogyan változott a loot a pályán 2017. augusztusa és 2018. decembere között.
A pálya különböző pontjain azt is megvizsgálták, hogy az elhelyezett tárgyakat milyen arányban kapják fel, tökéletesen látható a következő grafikonról, hogy van ahol mindent felporszívóznak a játékosok.
Az alábbi táblázatban számadatokkal is megtekinthetjük, hogy a különböző területeken mennyi tárgy volt elérhető és azoknak mekkora részét vitték el a játékosok, így pedig kiszámolható százalékra pontosan, hogy a szóban forgó terület lootja mennyire hasznos.
Összeredménynek azt kapták, hogy a loot 67,85 százalékát hasznosítják a játékosok, 33 százaléka a motyónak különböző okok miatt nem nem kerül felhasználásra. Ennek a részletes vizsgálatnak köszönhetően a fejlesztők tudják, hogy növelniük kell a loot értékét azokon a területeken, ahol a játékosok gyakran haszontalan dolgokkal találkoztak, pedig a terület "tier szintje" kecsegtetőbb tárgyakra utal.
Célok a loot kiegyenlítéssel
Ha felszerelésről van szó, akkor a játékosok mindig Sanhokot hozzák fel, ott ugyanis a loot merőben másképp épül fel, mint Erangelen, jobbak az összesített adatok, a kisebb pályán pedig a harcok is gyorsabbak. A játékosok valami hasonlót szeretnének látni Erangelen is, így ez volt a fő összehasonlítási alap.
Ebben a táblázatban lényegében mindenre láthatjuk a statisztikai adatokat, rengeteg fegyvertípus és számos attachment van felsorolva. A legnagyobb különbségek egyértelműen az SR-eknél, az AR-eknél, az SMG-knél és a pisztolyoknál vannak. Előbbiekből Sanhok tud felmutatni többet, míg Erangel bődületes mennyiségű pisztollyal, illetve gránátokkal rendelkezik. A különféle gránátok hasznosak, de azért a fegyvereket mégiscsak jobban szereti mindenki, tehát ezen az arányon mindenképp alakítani kell majd. Meg is fogják tenni, a fejlesztők azt ígérték, hogy visszavesznek az említett tárgyakból és a közönség kedvenc mordályokat feltolják 10-20%-kal.
Mindezen felül pedig a fejlesztők kihangsúlyozták, hogy ez csak az első lépés lesz, illetve az első teszt, tehát hogyha továbbra is fog hagyni kívánnivalót maga után a loot, további módosításokat fognak eszközölni, és minden visszajelzésre igényt tartanak. Végső céljuk egy minél realisztikusabb battle royale játék létrehozása.
Lesznek még itt jó dolgok, amikre érdemes várni!