Itt a legújabb patch: nem tesszük zsebre, amit az új Urgottól kapunk!

Itt a legújabb patch: nem tesszük zsebre, amit az új Urgottól kapunk!

League of Legends - Urgot miniátdolgozása elkészült, Kayle játéka javul, Ezreal viszont nem járt jól.

Megérkezett a legújabb frissítés, ahogy az várható volt. Rengeteg hősváltozást kaptunk ezúttal is, melyek közül pár nagyban befolyásolhatja a játékot, illetve egy-két tárgy és egy rúna is módosult. Csapjunk bele!

Hősök


Kayle reworkje mondhatni elég jól sikerült, bár továbbra is hatalmas türelem kell a karakterhez. A 9.6-ban egy picit tovább finomították, néhol gyengítették, máshol pedig javítottak a játék érzésén. A szintenként kapott sebzése 3-ról 2,5-re csökkent, míg a támadási sebesség 2-ről 1,5-re. Az alapvető adaptív ereje AD lesz mostantól, ez a kezdő rúnák és a farmolás szempontjából fontos, amíg nem veszünk elég AP tárgyat. Bekerült a BotRK és a Guinsoo's Rageblade az ajánlott tárgyak közé.

A W (Celestial Blessing) eléggé megakasztotta a játékot, ugyanis 1 másodpercig nem tudtunk támadni. Emiatt eléggé védtelenné vált Kayle, így ezt elvették, mostantól közben is támadhatunk. Cserébe csökkentették 10-ról 8%-ra a bónusz mozgási sebességet 100 AP-ként és nincs késleltetés a használatban, azonnal megkapjuk a hatását. Az E (Starfire Spellblade) is azonnalivá vált és a támadási animációt nem befolyásolja mostantól, hogy az ne üssön el a többitől. Ezen kívül egy sor apróbb finomítást kapott a skinjeire.

Mostantól nem aktiválja kétszer egymás után a W (Shapeshifter) passzívját, ha magas a támadási sebessége.

A kovács több változást is kapott. Minden fejleszthető tárgyát látja a boltban az ajánlottak között, viszont kapott néhány limitációt a szövetségesek tárgyaival kapcsolatban. A passzívja (Living Forge) működése abban módosul, hogy az E (Searing Charge) csúszás, illetve az ulti (Call of the Forge God) használata közben nem tud tárgyat fejleszteni, hiába állnak mellette.

A Q (Volcanic Rupture) egy kis outplay lehetőséget kapott. Ha épp eltűnne az oszlop, de Ornn még előtte elindítja az E-jét, akkor az oszlop még addig ott marad, amíg befejezi a csúszását, így késleltetett feldobásokkal lehet meglepni az ellenfelet. A W (Bellows Breath) CD csökken a későbbi szinteken, az eddigi fix 12 mp helyett 12/11,5/11/10,5/10 mp lesz.

És itt válik igazán érdekessé a mostani patch. Urgottal sokat foglalkoztak és bár ez az új verzió törékenyebb lett, annál halálosabb is. 300 helyett 340 manával indít, a szintenként kapott manaregeneráció mértéke 0,6-ról 0,8-ra nőtt. A passzívja (Echoing Flames) mostantól nem csökkentett sebzést okoz, ha ugyanazt a célpontot táncoljuk körbe és találjuk el több láblövéssel, ez nagyban segítheti a párharcokat.

A W (Purge) ugyan elveszti az eddig adott pajzsot, viszont 65 helyett 40/30/20/10/0 manába kerül majd és a CD is változik 17/15/13/11/9-ről 12/9/6/3/0-re. Ötös szinten egy ki-be kapcsolható képességé válik, vagyis nem is kell már auto attackolni, mert ez akár folyamatosan pöröghet. Cserébe igaz, törékenyebbek leszünk. Az E (Disdain) kapja meg a pajzsot az alábbiak szerint: 60/80/100/120/140 (+1.5 bónusz AD) (+15% bónusz HP), 4 másodpercen keresztül. Az alap sebzése megnő, de ennek is ára van. 0/100/140/180/220 (+0,5 teljes AD) helyett 90/120/150/180/210 (+1,0 bónusz AD) lesz. A CD viszont csökken a játék korai szakaszában az eddigiekhez képest, később viszont többnek számít, ugyanis 16/15/14/13/12 helyett minden szinten 14 másodperc lesz. A manaköltsége nő 50 helyett 50/60/70/80/90 manát kell költeni rá.

Végezetül az ultija (Fear Beyond Death) jóval nagyobb hatótávot kap, 1600 helyett 2500-at, és egy hajszálnyival lassabb lesz a castolása, 0,4 helyett 0,5 másodperc. Az alap sebzését viszont feljebb vitték 50/175/300 (+0,5 teljes AD) helyett 125/250/375 (+0.5 bónusz AD), igaz most már csak a bónusz sebzés számít.

Ezekkel a változtatásokkal talán jobban motiválják majd a játékosokat, hogy a Black Cleaver megvétele után ne full tankra menjenek, mert így már jobban megérheti több sebzést venni, gondolok itt egy Death's Dance-re, vagy akár egy Frozen Malletre. Hogy mennyire bírja majd a tankokkal szemben a dolgot topon, vagy már bruiserekkel az majd kiderül, a pajzsára kevésbé hagyatkozhat, viszont így könnyen lehet, hogy visszatérhet jobban midre.

A következő oldalán a kisebb hősváltozásokkal, rúnákkal és tárgyakkal és fejpénzekkel folytatjuk!

Kisebb változások

Ezek voltak a nagyobb hősöket érintő frissítések, az alábbiak már egyszerűbbek és rövidebbek, nézzük őket felsorolás szinten!

  • Aatrox: W (Infernal Chains) akkor is visszahúzza rendesen a célpontot, ha egyébként már célozhatatlan (Akali), az R (World Ender) passzívja nem tűnik el, ha épp feltámadunk
  • Caitlyn: az R (Ace in the Hole) sebzése nő: 250/475/700 helyett 300/525/750
  • Gnar: a W (Wallop) CD-je 15/13/11/9/7 helyett 7 másodperc minden szinten, ez a Mega Gnar formára érvényes
  • Hecarim: a Q (Ramapge) 10%-kal több sebzést okoz jelzőnként
  • Ivern: gyorsabban kapja meg az erősített és távolsági támadásokat, ha bokorba lép
  • Jayce: alap statok változtak, gyengítették. Kezdő HP 576 helyett 560, szintenként kapott HP 95 helyett 90, a HP regeneráció alapból 7,5 helyett csak 6, illetve a szintenként kapott HP regenerációs is csak 0,6 0,8 helyett
  • LeBlanc: a Q (Sigil of Malice) AP rátája 0,4-ről 0,3-ra csökken
  • Nautilus: őt erősítették, az alap páncélja 35,5-ről 39-re nőtt, passzívja pedig az eddigi 9/8/7/6 helyett minden szinten 6 másodpercenként kötheti le ugyanazt a célpontot
  • Rek'Sai: gyengíteni kellett az ultit (Void Rush), ezért a CD 100/80/60-ról 100/90/80-ra nőtt, illetve az AD ráta is 2 bónusz AD-ról 1,75 bónusz AD-ra csökkent
  • Shen: a Q (Twilight Assault) találatonkénti sebzése 5/10/15/20/25/30 helyett 10/16/22/38/34/40 lett
  • Sylas: a W (Kingslayer) AP rátája gyógyulás szempontjából 0,45-ről 0,4-re csökkent, az erősített gyógyítás pedig 200 helyett "csak" 175% bónusz gyógyítást ad, ha 40% HP alatt van Sylas
  • Trundle: a W (Frozen Domain) több támadási sebességet ad alacsonyabb szinteken, 20/40/60/80/100 helyett 30/47,5/65/82,5/100%-ot
  • Xayah: a W (Deadly Plummage) bónusz támadási sebessége jelentősen nő, főleg magasabb szinteken: 30/35/40/45/50% helyett 40/50/60/70/80% 
  • Zoe: az E (Sleepy Trouble Bubble) CD-je jelentősen megnő eleinte, 16/15/14/13/12 mp helyett 20/18,5/17/15,5/14 mp, illetve az elalvás folyamata alatt 10/20/30/40/50% helyett 10/15/20/25/30%-ban lassítja a célpontot

Tárgyak

Mindössze két tárgy változott, abból egyik leginkább Ezreal miatt, aki ettől iszonyatosan jól skálázódott. Ha megveszünk egy Tear tárgyat, legyen az a Manamune (Muramana), vagy az Archangel's Staff (Seraph's Embrace), másodikat már semmilyen módon nem vehetünk, vagyis a kettő nem stackelhető együtt, be kell érnünk az egyikkel.

A Brawler's Gloves kritikus találat már nem egyedi, tekintve, hogy majd minden kritikus találatot adó tárgy alapja.

Rúnák

A Minion Dematerializer igen fontos része a profi mezőnynek ám sokszor leginkább csak az ágyús minionok kitakarítására használták, ezért a többi rúna nem nagyon rúgott labdába mellette. Emiatt változtatják a működését. 6 helyett 3 töltet lesz rajta. Az elpusztított minionfajtával szemben alapból 4% helyett 6% bónusz sebzést kapunk és minden további töltet 1% helyett 3% további plusz sebzést biztosít vele szemben. Az első használatra pedig 4 helyett csak 3 percet kell várni.

Az Overheal első szinteken gyengült, ugyanis 40-100% helyett 20-100%-ot alakít át pajzzsá az életlopásunk függvényében.

Fejpénzek

Ahogy azt már korábban is írtuk, a fejpénzek változnak. Minden 200 arany előny után 50 arany fejpénzt kapunk, de ez a 200 csak minionokból és szörnyekből származhat, tehát külön számolja a rendszer. Ez a fejpénz mostantól csökkenhet, ha csökken az előnyünk is. Egy csapat fejenkénti átlag aranyának meghatározásában már a támogató tárgyakból származó plusz arany is számít, ezért a teljes arany mennyiséget nem 4-gyel, hanem 4,3-mal osztják el.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



League of Legends - MSI: Kinek fog kedvezni az új patch?

Nagy ugrás vár ránk a tavaszi döntőkről az MSI-ra, két frissítés is érkezett mióta nem láttuk kedvenc csapatainkat. Nézzük kinek kedvez és ki veszítheti a legnagyobbat a 14.7 és 14.8-as patcheken.

League of Legends - Indul az MSI visszaszámlálás!

Nyakunkon a 2024-es League of Legends Mid-Season Invitational, a csapatok és mi is már tűkön ülve várjuk, hogy megkezdődjön az év első nemzetközi bajnoksága.