League of Legends - Az amerikai és koreai tesztek után a Riot végül úgy döntött, mégsem vezeti be a pozíciókra bontott rangsorolt rendszert, sőt mindenhol eltörölte.
A legújabb Ask Riot részben természetesen a rangsorolt rendszer volt a téma, miután úgy döntött a fejlesztő, hogy több változást is eszközöl rajta. Egyrészt a pozíciókra bontott rangsorolt rendszer megbukott, ezért azt nem is erőltetik tovább, marad a mostani egyesített rangos rendszer. Ezen kívül pedig lesz egy részleges reset is, Diamond és afelett. De mit is mondott minderre a Riot Games?
Mivel elégedettek
A témáról SapMagic számolt be bővebben. A besorolás úgy érzik jól sikerült, sokkal jobb ez a rendszer, hogy nem teljesen vakon tapogatózunk a 10 besoroló alatt, hanem már az elején látunk némi infót arról, hogy mire számíthatunk. A szakaszok rendszerét is jónak érzik, hogy nem egy egészben kapjuk meg az évet. Emellett a pozíció szerinti keresés (nem a rangok) is jobb lett, az emberek gyakrabban kapják meg azt a helyet, amit a meccskeresés előtt bepipálnak. Kevesebbet is kell várni a meccsekre, illetve nőtt a győzelmek aránya a másodlagos pozíciókon. Továbbra is figyelik a rendszert, hogy kell-e esetleg még belenyúlni valahol.
Ami nem sikerült
Ami viszont nem sikerült jól az a pozíciók szerinti rangok, ezért is kaszálták el. A visszajelzések sem voltak feltétlen pozitívak a játékosoktól, főleg Koreából. Hiába finomították és próbálták javítani a hibákat benne, a játékosok nagy része nem volt elégedett vele, túl lassúnak élték meg a fejlődést, túl sokat kellett grindolni. Emellett, ha nem azt a szerepet kapták meg, amit szerettek volna, sokan nem vették komolyan azokat a mérkőzéseket és leginkább az volt a céljuk, hogy minél hamarabb vége legyen. Ezt egyébként nem csak a közösségi felületeken látható visszajelzések alapján döntötték el, állandó jelleggel felméréseket végeztek és ahogy telt az idő, az ötlet népszerűsége 20-30%-kal is csökkent.
Gondolkoztak azon is, hogy miként lehetne javítani ezen, de végül arra jutottak, hogy hiába finomítanák a rendszert az átcsepegtetett LP-vel, nem érnék el azt az eredményt, amit szeretnének. Mivel eleve fennállt a veszély, hogy ez nem fog bejönni, ezt el is mondták már a legelején, illetve ennek fényében indították el a tesztet, hogy nem biztosan tartják meg azt. Az egységesített rangokat mindenhol visszavezetik.
Mi lesz a két teszt régióval?
Mivel ez minket nem érint, a pontos részletekre annyira nem térnénk ki, de röviden annyi a lényeg, hogy a legmagasabb rangot kapják meg a játékosok, minden jutalmat megtartanak, és a könnyített feljutási előnyök is megmaradnak.
Magas szintű meccsek
Külön probléma volt magas szinten a mérkőzések minősége. Ez annak is köszönhető, hogy bevezettek két új rangot, illetve eltörölték az ötödik szinteket, így elég nagy tömörülés volt minden divízió negyedik lépcsőjén, illetve kibővítették a Master szintet is. Mivel új divíziókat vezettek be, ezért szerverenként akár 155 játékos is Grandmasterbe kerülhetett úgy, hogy 40%-os győzelmi aránya volt. Egy hasonló hiba érintette a Diamondot is, többen magasabb rangot kaptak, mint kellett volna. Ezeket a hibákat azóta javították, viszont ennek az volt az ára, hogy egyes játékosok több LP-t veszítenek, mint amennyit nyernek, ami elég rossz érzés. Ez idővel normalizálódni fog, amint az érintett játékosok a megfelelő rangba kerülnek. Hogy ezt valamelyest elkerüljék, illetve kiegyenlítődés folyamatát felgyorsítsák magasabb szinteken, ezért volt szükség a részleges resetre, amit fentebb már vázoltunk.
A lényeg röviden
Foglaljuk össze a lényeget: a besorolások átalakításával elégedettek, így az marad ahogy most van, azaz látni fogjuk már egy meccs után, hogy nagyjából merre fogunk landolni. A pozíció szerinti rangsorolt viszont nem aratott túlzott sikert, ezért március 13-án a két teszt régióban leállították a tesztelést és nem is vezetik be. A Diamond fölötti osztályokban pedig visszaléptetés lesz, mivel sok olyan játékos került oda, akik nem feltétlenül tartoznak oda. A Master és afeletti játékosok ezért Master 0 LP-re kerülnek, a Diamond játékosokat pedig egy divízióval lentebb teszik.
Hogyan tovább?
Ami pedig a jövőt illeti, továbbra is szorosan figyelemmel kísérik a rendszer viselkedését, illetve elnézést kértek az eddigi hibákért, amik negatívan érintették a játékélményünket.