A dupla Tearnek lőttek, de az Ezreal játékosok máris találtak megoldást

A dupla Tearnek lőttek, de az Ezreal játékosok máris találtak megoldást

League of Legends - Nem kell pánikba esni, amiért elvették a dupla Tear lehetőségét, máris van vészmegoldás!

A 9.6-os frissítéssel együtt érkezett egy újítás a Tear tárgyakra, de ezek leginkább csak Ezrealt és nagyon ritka esetekben Ryze-t érintették. A legnagyobb használója persze Ezreal volt, de nem kellett sok, hogy a játékosok máris találjanak egy B tervet, amivel ezt ki tudják kerülni. Azt nem mondom, hogy egy az egyben felér egy Seraph's Embrace-szel, a mérhetetlen mana, illetve a pajzs valóban sokat segített rajta, de azért ez sem rossz.

Szóval mivel is lehet helyettesíteni a Teart, vagyis az Archangel's Staffot, illetve egyáltalán miért van rá szükség? Ezrealt alapvetően ADC-ként tartják számon, de az utóbbi hónapokban sokkal inkább elmozdult egy hibrid státuszba, ahol a Manamune/Muramana mellé jött a másik Tear tárgy is. Emiatt az AP mennyiség is megnőtt, így a CDR cipő helyett inkább a varázstörésest vették neki. A late game-re pedig elég nagy sebzésre tesz szert, ami ráadásul kevert sebzés, így felkészülni is jóval nehezebb rá. Szóval mit is érdemes venni rá akkor helyette?

Tárgyak

Tárgyak terén nagyjából minden maradt a régi, továbbra is az Iceborn Gauntlet, Sorc Shoes, Muraman az alap hármas. Ezen felül viszont ki lehet egészíteni a buildet AP-val és Archangel's helyett Luden's Echo-t javaslunk. Tény, hogy nem ad pajzsot, cserébe ez is ad manát, rengeteg AP-t, nem kell felstackelni, vagyis azonnal teljes értékeben használható és még az AoE sebzésünket is megdobja picit. További AP tárgy gyanánt szokták venni még neki a Hextech Gunblade-et, illetve esetlegesen a BotRK-t. A két utóbbi ugyan Bilgewater Cutlass-ből épül, a befejezett tárgyak aktívja nem üti egymást, vagyis két point and click lassításunk és sebzésünk is lehet. Még így sem feltétlenül javasoljuk minden esetben a kettő megvételét, a BotRK egyébként is a tankok lebontására szolgál, ha abból nincs, jobban járunk akár egy Mercurial Scimitarral, vagy egy Guardian Angellel.

Képességek

A képességek maxolása terén semmi nem változott, Q-val kezdünk, aztán E-vel, harmadik szinten W-vel és utána a Q az első, E a második, amit fejlesztünk, a W-re csak akkor teszünk pontot, ha másra nem tudunk, illetve az ultit is húzzuk, amikor csak lehet. Idézői képességek terén a Flash és Heal a nyerő. A profiknál sokszor látunk Teleportot, de az átlag meccseken több hiba fordulhat elő akár tőlünk, akár supportunktól, ilyenkor sokkal hasznosabb a Heal.

Rúnák

Itt sincs sok változás, a Kleptomancy még mindig a legjobb választás a plusz tárgyak és bevétel miatt. További aranyat spórolhatunk meg a Magical Footwearrel. A sütikkel a nehezebb ösvényeket is könnyebben túlélhetjük, a Cosmic Insight-ból származó plusz CDR pedig maximalizálja a sebzéskiosztásunkat képességekből. A Manaflow Band a sok képességhasználat miatt egyértelmű, illetve a Transcendence is további CDR-t ad. Támadási sebesség annyira nem kell, így az első két sorból választhatjuk az adaptív erőt, de ha nagyon szükségét érezzük, támadási sebességet is hozhatunk. A harmadik sorból pedig a páncél eleinte többet ér az ellenfél ADC-je ellen, mint némi HP.

Miért és hogyan működik ez a build?

Ha megnézzük a statokat a Luden's és az Seraph's Embrace között, mindkettő 3200 aranyba kerül. A Seraph's 20% CDR-t, 50 AP-t és 1400 manát adott. Nos ettől elköszönünk, ahogy a %-os plusz sebzéstől és a 25% manavisszatérítéstől is. Cserébe kapunk 90 AP-t, összesen 20% CDR-t és 600 manát, illetve az AoE sebzést. A játék végére nagyjából ugyanannyi AP-t ad mindkét tárgy. Mivel Ezreal egyik legnagyobb gyengéje a waveclear volt, ez még abban is besegít valamelyest. Az Iceborn Gauntlettel együtt ez már egész elfogadhatóvá teszi a dolgot, főleg 45% CDR mellett, amit összehozhatunk a játék végére.

Mivel Ezreal a "reworkje" óta egyébként is burstösebb karakter lett, a Luden ebben is besegít. A két aktív tárggyal pedig ezt még tovább növelhetjük, illetve nem kell kivárni a második Tear tárgy kifejlesztését is. 

Mi a gyengéje?

Ahogy azt már kitalálhattátok, kevésbé szívós így Ezreal, de ez abból fakad, hogy a Seraph-ot így se, úgy se tudjuk megvenni, vagyis elesünk a pajzstól. Ez azonban nem a build "hibája", hanem a legújabb frissítésé, így bármit is veszünk helyette ez a helyzet mindenképp fennáll majd. A többi lövészhez képest ez nem akkora a hátrány, akik eleve nem rendelkeztek ilyen lehetőséggel. A másik nehézség, hogy a játék későbbi szakaszában érezhetően kevesebb manaregenünk lesz, azaz jobban függünk majd a kéktől.

Mindezektől függetlenül, ha szeretitek Ezrealt és nem szeretnétek teljesen lemondani a hibrid buildről, ez a legjobb vészmegoldás jelenleg. Addig is egy perc néma csönd a dupla Tear-es Ezrealnek.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!