League of Legends - Még mindig érezni a 8.11 hatását az alsó ösvényen, majd egy évvel később is még mindig kísérleteznek a profik új dolgokkal!
Amikor már azt hinnénk, hogy nem lehet újat kitalálni, akkor jönnek a profik és bebizonyítják, hogy mégiscsak lehet. Ez az újdonság ezúttal pedig nem más, mint Sona visszatérése az alsó ösvényre. Az ösvény tehát maradt a megszokott, de a szerep már annál kevésbé, ugyanis carry-ként játsszák, nem supportként.
Sona mindig is kiemelkedő volt a poke sebzésben, illetve a kitje elég sokoldalú, ráadásul sebzés is van benne bőven, csak támogatóként ezt kevésbé lehet kihasználni. Szerencsére carry-ként ettől már nem kell tartani, a profik is ráéreztek az ízére a dolognak és jelenleg Sona Teleporttal, illetve Kleptomancy-val tűnik fel az alsó ösvényen. Ez egy elég éles váltás az eddig megszokott Summon Aery és Ignite-hoz képest, de nem ez az egyetlen dolog, ami változott!
És hogy miért mondjuk mindezt ilyen magabiztossággal? Ha a profik is úgy érzik, hogy ez eléggé életképes ahhoz, hogy magas szinten szerencsét próbáljanak vele, akkor valami kell legyen benne.
Képességek, tárgyak
Ami a képességek fejlesztését illeti, itt nem az a dolgunk, hogy valakit támogassunk és életben tartsunk, hanem, hogy felmossuk a padlót az ellenféllel. Emiatt az első négy szinten Q-W-Q-E-t választunk, ezt követően pedig továbbra is a Q-t maxoljuk elsőként, a W-t másodikként és az E-t utoljára amellett, hogy az ultit mindig húzzuk, amikor csak lehet. Idézői képességek terén ahogy már korábban említettük, a Flash mellé Teleportot érdemes hozni, gyógyításunk egyébként is van.
A tárgyak terén a kezdés egyébként ugyanaz, mintha támogatók lennénk, vagyis Spellthief's Edge, illetve HP poti. Ez azért fontos mert a folyamatos képességhasználat mellett nagyon könnyű dolgunk van mind a Spellthief's-et, mind Kleptomancy-t aktiválni, mindezt amellett, hogy egyébként farmolunk is. Mondanom sem kell, hogy így elég gyorsan fog gyűlni az arany a zsebünkben. A támogató tárgyat követően viszont már abszolút a sebzésre fekszünk rá, azaz Archangel's Staff/Seraph's Embrace kötelező, a Tear kelleni fog a sok manahasználat miatt, természetesen Sorceror's Shoes, Lich Bane, Zhonya's Hourglass és ha nagyon jól mennek a dolgok, a Mejai's Soulstealer is belefér.
Rúnák
Itt is erőteljes változás van a megszokott támogató Sonához képest, kelleni fog a plusz arany minden mennyiségben, ezért Kleptomancy-t hozunk. Ami a többit illeti, aranyat spórolunk az ingyen cipővel a sütik pedig segítik a túlélést az ösvényen. Mivel Sona az egyik legtörékenyebb karakter a játékban, le kell mondanunk a Sorcery ágról és például a Manaflow Bandről. Cserébe a Resolve ágról életet menthet még mindig a Bone Plating a plusz tankossággal, illetve a Revitalize erősíti a gyógyításainkat.
Hogyan működik?
Sona támogatóként is eléggé elnyomó tud lenni az ösvényen, így meg főleg. Ez az első szinten nagyon érvényesül a poke sebzéssel a Q-ból, viszont 2-től 4-ig utána kicsit visszaesik másokkal szemben. Ez a legkritikusabb pontja a játékának, ahol nem hibázhatunk. A legnagyobb gondot eleinte a mana fogja okozni, de ezt egy Tear of the Goddess-szel már ki tudjuk küszöbölni, illetve a támogató tárgy is elég sok manaregent ad. Így, hogy teleportunk van, hasonlóan egy Ezrealhez, azonnal haza tudunk térni, amikor vásárolni szeretnénk és már mehetünk is vissza a harcba.
A legnagyobb előnye természetesen az aranyban fog mutatkozni. A támogató tárgy és a Kleptomancy is segít ebben neki. Q-val nagyon könnyű a Spellthief's-et aktiválni és az alaptámadásaink is könnyen becsattannak, ami meg a Kleptomancy-t pörgeti ezerrel. Erre egyébként szükségünk is lesz, Sona ugyanis nagyjából egy-két tárgy után lesz igazán erős a támogatón kívül. A jó poke mellett az életben maradása sem utolsó, köszönhetően a beépített gyógyításnak. A Resolve ág pedig azért kell, hogy ne olvadjunk el egyből. Ettől függetlenül nem árt figyelni, mert egy-egy jó dive alatt könnyen eleshetünk a csatában.
A legnagyobb különbséget természetesen a tárgyak megvétele után fogjuk érezni, főleg, ha eddig supportként is játszottuk a karaktert, a sebzése ugyanis hatalmas lesz. Ehhez kellhet némi idő, amíg megszokjuk és kiismerjük az erejét. A kistackelt Seraph pajzsa pedig egy újabb túlélési eszköz lehet például az ultink mellett, amit defenzíven és offenzíven is használhatunk.
A rengeteg AP egyébként nem csak sebzésben segít ki minket, hanem a képességek másodlagos hatásai terén is. A W többet gyógyít, az E több mozgási sebességet ad, a Q pedig több sebzést biztosít a közelben állóknak. Nem szabad elfelejteni a passzív használatát sem, ez különböztet meg egy átlagos Sonát egy jó Sonától. A Q plusz sebzését mindenki ismeri az erősített támadásnál, de a W példálul pont egy dive-nál jöhet jól, mivel felér egy mini Exhaustnak, azaz csökkenti a megtámadott célpont sebzését, míg az E lassít ugyanígy. Ezeket is érdemes szem előtt tartani, ugyanis nagyon sokat számíthatnak egy-egy trade-nél.
Gyengék
Sajnos ebből is akad egy pár, mint minden buildnél. Amíg nem stackeljük ki a Teart, illetve nem vesszük meg az Archangel's Staffot, belefuthatunk manaregenerációs gondokba. Mivel nem lesznek ott a szokásos support tárgyak, így bizony jobban be kell osztani a manát eleinte. Ha esetleg ugyanezt a buildet támogatóként használjuk, amire azért láttunk már példát, akkor könnyű vele KS-elni, de érdemesebb egy tankos támogatót hozni mellé, mint például egy Taric, aki tovább segíti a túlélést, ráadásul szintén rendelkezik gyógyítással.
Egy szó, mint száz, minden bizonnyal nagyon szórakoztató ezt a fajta Sonát játszani, így ha valami újra vágysz, mindenképp próbáld ki, a Vitality alsó ösvényének már többször is bejött láthatóan!