League of Legends - Több nagy változás jött a PBE-re, de vajon ez az Aftershock nerf elegendő lesz?
A legújabb PBE frissítés egy régóta fennálló problémára keresi a megoldást. Az Aftershock-ot régóta problémaként tartják számon az emberek, Lissandra is leginkább ennek a rúnának köszönhetően lett igazán erős, illetve más hősöknél is látni, mint Sylas, vagy alkalomadtán Ryze. Ezeknek az időknek talán vége, vagy mégsem?
A középső ösvény talán egyik legáltalánosabb hőse olyan szinten, mint amilyen Ezreal boton. Bármilyen meta van, ha nem is tartozik a legerősebbek közé, mindig egy olyan karakter, akire vissza lehet térni, ha épp nincs más és nem akarjuk elveszíteni nagyon az ösvényünket. Néhány buffot azért dobott felé a Riot, csak hogy még jobban érezze magát. Nem kell világmegváltó dolgokra gondolni azért.
A Q (Commad: Attack) plusz sebzést kapott, minden szintent 10-et, így 70/100/130/160/190-et sebez. Ezen kívül az ultija (Shockwave) is erősödött sebzés terén, minden szinten 25-tel: 175/250/325. Orianna eddig sem feltétlenül volt rossz állapotban, így érthető, hogy a Riot Games nem akarta túltolni a dolgot. Ez a kis plusz mindenképp javítani fog a helyzetén, a Q plusz sebzés leginkább a last hit-ben, ha veszélyesebb ösvényen próbálunk vele farmolni, míg az ultinál nem szabad elfelejteni, hogy a hatás akár 3-4, vagy 5 emberre is érvényes lehet, akkor meg már hirtelen 125 plusz kiosztott sebzésről beszélünk.
A tankos dzsungeleseket is próbálják kisegíteni, ők mostanában kissé eltűntek pár kivételt leszámítva, ezért a Cinderhulk bónusz sebzése a minionokkal és szörnyekkel szemben 200-ról 300%-ra növekszik, ez nagyban elősegítheti a farmolást a mid game-ben, ahol általában lemaradnak.
Érkezik egy mondhatni "új" tárgy is, a Wit's End. Maga a tárgy már létezik a játékban, azonban frissítik egy új hatással. A teljes ára 2900 arany, a teljes receptet majd az alábbi képen láthatjátok. 50% támadási sebességet, 50 MR-t és 5% mozgási sebességet biztosít, valamint egy új hatást. Minden alaptámadás 20-80 mágikus sebzést okoz. Ha fél életerő alatt vagyunk, 25%-át ennek a sebzésnek visszakapjuk HP-ban, ez 100%, ha közelharci karakterünk van.
Az Aftershock egy sarkalatos pontja már egy ideje a játéknak, több karakter emiatt mondható túlzottan erősnek, mint Lissandra is, főleg a profik kezében. A tankosság az early game-ben csökkenni fog, viszont a későbbi szakaszokban nőni fog, 70-120 helyett 20-170 páncélt és MR-t ad használójának. Cserébe viszont az okozott sebzésnek már nincs AP, illetve AD rátája, vagyis csak a bónusz életerő számít.
A Riot ezzel szeretné elérni azt, hogy a rúnát inkább a tankok válasszák és ne olyan mágusok, mint Lissandra, Sylas, vagy éppen Ryze. A probléma ezzel a megoldással, hogy bár valamelyest gyengíti a nem tankokat ez a változtatás, a növekedő páncél és MR, a működés miatt egyáltalán nem fog annyival több tankosságot adni nekik, ráadásul a tényleges sebzés is elég gyakori mostanság a játékban. Elég csak a Conquerorra gondolni, de karakterek is képesek erre, mint mondjuk Camille, vagy Vayne.
A Ghost Poro is visszatér még egy körre. A leírást pontosították, miszerint 1,2 AD-t, vagy 2 AP-t kapunk adaptívan, minden egyes lerakott Ghost Poro után, ennek maximuma 10.
A Zombie Ward leírása is frissül, mint a Ghost Poroé. 1,2 AD-t, vagy 2 AP-t kapunk adaptívan minden Zombie Ward után, ennek is a maximuma 10.
A training módot is bővítették két új funkcióval, amit már régóta kért a közösség. Ezek egyike azonnal felstackeli a Tear of the Goddess-t, illetve bekerült egy Nexus felrobbantása opció is. Ez a content készítőknek lehet fontos, így a rendszer eltárolja a "lejátszott" meccset és annak replay-éből tudnak videót gyártani, nem kell végigverni a tornyokat.