League of Legends - Elég frusztráló lehet Lissandra ellen játszani, de nem verhetetlen.
Amíg az Aftershockkal nem csinálnak valamit, addig jó eséllyel Lissandra továbbra is egy erős választás maradhat a középső ösvényen. Tény, hogy már nerfet terveznek rá, ha minden igaz a 9.7 során, addig viszont eléggé frusztráló lehet ellene játszani.
Ez köszönhető annak, hogy gyorsan tolja a minionokat az ösvényen, egész megbízható sebzése van, elég sok CC-je és még egy menekülő képessége is, ráadásul az Aftershock nagyon tankossá teszi, ha beugrik az arcunkba és stunol is. Szerencsére, mint majdnem minden másra a játékban, erre is van némi ellenszer.
Ahhoz, hogy fel tudjuk mérni mi jó ellene, előbb a karaktert magát kell tételesen felmérni. Amiben mindenképp jó, ahogy már írtuk, jó CC-je van, emellett megfelelő kezdeményezése, főleg egy Protobelttel, és a játékban talán a legjobb túlélhetőséggel, hiszen ott az Aftershock, az ultija és még egy Zhonya's Hourglass-szel is ki tudja segíteni magát. Ezzel akár 6-7 másodpercen keresztül szinte megölhetetlenné válik, egy csapatharcban pedig ez rengeteg.
Azonban vannak gyengéi is, mint minden karakternek. Az első és legfontosabb, hogy alapból elég alacsony hatótávja van, ezt nyilván tudja növelni a minionok segítségével, hiszen a Q így messzebb megy, de egyébként nem ér el sokáig a keze. A másik pedig a kezdeményezése. Ugyan messzebbről is meg tudja ezt tenni és a Protobelt valóban segít rajta, de egyébként nem a leggyorsabb e téren és így lereagálható.
Tehát mit tehetünk Lissandrával szemben? A helyzet nem könnyű, ezt elismerjük, de megfelelő karakterekkel megpróbálhatjuk CC alatt leburstölni mielőtt még elhasználná az ultiját és a többi időhúzó képességét. Ki is zavarhatjuk ösvényről egy jobb eléréssel rendelkező karakterrel, vagyis érdemes őt poke-olni, nem belemászni az arcába. Választhatunk olyan karaktert akivel jobb a túlélhetőségünk és így próbálunk túlnőni rajta. Vigyázzunk, hogy ne álljunk be feltétlenül a minionjaink mögé, mert ott könnyebben elér minket.
Ha ezek egyikével sem rendelkezünk, de mégis rámennénk, mindenképp várjuk meg, amíg elhasználja az E-jét, hiszen utána már maximum Flash-sel tud menekülni, ezen kívül mindig próbáljuk figyelni a tárgyait és nyomon követni például, hogy mikor van aktiválható a Zhonya, vagy a Stopwatch. Előbbin például 120 másodperc a CD, ezt még kiszámolni sem nehéz.
És akkor milyen hősök működnek ellene? Három példát is hozunk nektek.
Ezek egyike Sylas, aki ugyan gyengülhet a 9.7 során, de addig tökéletes lesz. Valószínűleg nem rá gondolunk counterként elsősorban, pedig sokban hasonlítanak, csak Sylas azért jobb. Mindketten alacsony hatótávú mágusok, mindketten tudnak CC-zni, és Sylas le is tudja másolni a Lissandra ultit, ráadásul trade-ekhez jobb a passzívja. Az ultit támadásra vagy védekezésre is használhatjuk, így akár mi magunk is játszhatunk kockázatosabban. Sylas ráadásul még egy beépített gyógyulással is rendelkezik, szintén gyorsan tolja az ösvényt, szóval bőven megállja a helyét. Egyetlen gyengéje, hogy ő még közelebbről tud csak farmolni.
Morgana a távolsági megközelítés, ő nem fog belemászni Lissandra arcába. Cserébe van egy igen távolról is működő és sokáig tartó lekötése és farmoláshoz sem feltétlenül kell akkora veszélynek kitennie magát. Védekezni is elég jól tud Lissandra CC-je és még sebzése ellen is, elvégre ott van a pajzsa, amíg ez aktív a CC-t nem is kapjuk meg. Az lehet, hogy nem fogjuk mi magunk megölni, de kordában tudjuk tartani Lissandrát és az ösvényt sem fogja ránk tolni, ha nem akarjuk.
Végül de nem utolsó sorban egy érdekesebb választás, Anivia. Őt inkább soft counternek neveznénk, mivel elsősorban nem Lissandrát countereli, ráadásul itt kőkemény skill matchupról beszélhetünk kettejük között. Anivia dolga nem az ösvényt megnyerni, hanem hogy a late game-ben kordában tartsa Lissandrát, ehhez pedig minden eszköze megvan. Hiába a Lissandra kezdeményezés, ha csapat többi része egy felhúzott fal miatt nem tud csatlakozni a csatához, ultijával szinte a végtelenségig tudja takarítani a minionokat és viszonylag nagy hatótávú CC-je is van. A korai ösvényszakasz kissé nehézkes lehet, ha például nem kapunk segítséget, de a mid game-től már mi fogunk diktálni.