Kayle reworkje annyira jól sikerült, hogy jelenleg ő a legjobb karakter a játékban

Kayle reworkje annyira jól sikerült, hogy jelenleg ő a legjobb karakter a játékban

League of Legends - Jelenleg nincs Kayle-nél sikeresebb hős a játékban.

Alig pár hete kaptuk meg a Kayle reworköt és úgy tűnik, nagyon jól eltalálta a dolgot a Riot Games, talán még túlságosan is jól. Hogy miért mondjuk ezt? Jelenleg Kayle rendelkezik nem csak topon, de az egész játékban a legjobb győzelmi aránnyal. A meccsek 55,39%-át nyerik meg vele és a választási aránya is bámulatos, 6,73%. Nagyon ritka, hogy egy karakter ekkora népszerűség mellett is tudja tartani a magas győzelmi arányt, ennek valószínűleg előbb-utóbb nerf lesz a vége, mert nagyon kirívó eset.

Az ideális nyilván az, amikor egy hős nagyjából 50% körül mozog, ez alapján határozza meg többek közt az egyensúlyt is a Riot Games. Egy-két százalék kilengés még rendben van, de az 5 már nagyon sok. Ezek a számok egyébként a platina feletti elora vonatkoznak, azaz Diamond és afelett, ahol azért már a játékosok sejtik, hogy miként is kell játszani a LoL-t. A 9.4-ben még 49,65%-ról indult, ahhoz képest pedig majdnem 6%-ot lépett előre mindössze két frissítés alatt.

A reworknek hála kissé megváltozott a szerepe, illetve a játékstílusa. Ugyan továbbra is topon szerepel leginkább, de míg eddig maximum egy egzotikus választásnak minősült, mostanra abszolút a meta része lett. A passzívja nagyban segíti őt ebben, ami a szintjeihez köti erejének kiteljesedését. Az első kulcsfontosságú pillanat a többi karakterrel szemben nem a 6-os, hanem a 11-es szint elérése, ekkor válik belőle ugyanis távolsági karakter. Ezt követően a 16-os szint már csak hab a tortán, de akár egyedül is képes a hátára venni egy mérkőzést. 16-os szinttől kezdve kevés dolog van a játékban, ami megállítaná őt.

Ahogy az lenni szokott, egy ilyen státusznak azonban ára van és papíron ezért az early game gyengeségével fizet. Ez valamennyire igaz is, az első 10 szinten kevésbé fogunk trade-eket nyerni vele, viszont a jelek szerint mégsem olyan könnyű őt büntetni még eleinte sem, vagy ha mégis, azt nem érzi meg annyira, ha a meccs kellőképpen elhúzódik és megszerzi a szükséges szinteket. Ölni tehát nem nagyon fogunk vele eleinte, de nem is ez a dolgunk, hanem, hogy farmoljunk, aranyat szerezzünk és szinteket. Nem kell rizikókat vállalni, mert teljesen fölösleges, a late game úgyis a miénk.

A számok már a Riot Games-nek is feltűntek és tervben vannak bizonyos nerfek. A szintenként kapott AD-t, valamint a képességek és a passzívból származó, mágikus sebzést okozó alaptámadások AP rátáját fogják csökkenteni. Ezen kívül még az kezdő adaptív statját AP-ról AD-ra váltják, ettől várják azt, hogy majd helyreigazítja a karakter helyzetét.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések