League of Legends - Sylas, avagy 2011-es nevén Sylus ötletét még akkoriban felvetette egy rajongó.
Úgy tűnik, a Riot Games csapata gyakran bújja a rajongók által felvázolt hősök koncepcióit, ugyanis Sylas eredeti ötlete még 8 évvel ezelőtt jelent meg a hivatalos fórumon.
Akkori nevén Sylus elég sok dologban hasonlít a mai Sylasra. Nézzük, mi volt a 8 évvel ezelőtti elképzelés.
Passzívja segítségével automatikusan regenerálná életerejét és manáját a közelben tartózkodó karakterek - ellenségek és szövetségesek egyaránt - életerő és mana regenerációjának értékei alapján.
Q képességével egy tűzlabdát dobna az ellenfélre, mely varázssebzést okoz és lassítja a célpontot. A képesség 50% eséllyel visszapattanhat ránk is, vagy egy szövetségesünkre. Visszapattanás esetén szintén lassító hatással bír.
W képességének köszönhetően egy újabb point and click csoda látott volna napvilágot. A kiválasztott célpontot Sylas kulcsával sebezte volna meg, mely varázssebzést okozott volna, továbbá ha a célpont lassítás alatt áll, akkor bónusz varázssebzéssel ellátva.
E képessége egy világító gömböt küldött volna egy szövetséges felé, mely társunk életerő és mana regenerációját növelte volna meg egy rövid időre. A képesség ellenségen való használat során redukálta volna ezeket az értékeket.
Végső képessége pedig a ma már jól ismert, lopjuk el más ultiját. Az akkori elképzelés annyival lett volna több, hogy szövetséges végső képességét is el tudta volna kobozni. 10 másodperc alatt kellett volna felhasználni az ellopott képességet, mielőtt a saját képességünk újra töltési időre került volna.
Tehát összegezve ami megvalósult az eredeti ötletből: demaciai, mágus, off tank és az ultijával el tudja lopni más karakterek ultiját.