League of Legends - A 9.7-es frissítés pontosan azt hozta, amire nagyjából számítani is lehetett.
A fejlesztők folytatták a túl erős Kayle, Sylas és Urgot "megregulázását". Mindezen kívül változtak tárgyak, rúnák, megújult az Utolsó esély és a frissítésben érkezik a Saját Bolt is!
HŐSÖK
Tovább finomították a karaktert, hogy ütőképessége a végjáték során inkább a sikeres játékon és a megfelelő tárgyakon alapuljon, ne pedig a nyers, szintlépésből fakadó erőből származzon. Elsősorban Kayle alapértékein változtattak, ahol az életerő regenerációja 6-ról 5-re, míg a páncél növekedési értéke 3,5-ről 3-ra csökkent. A Q képességénél a mana költséget 60/65/70/75/80 manáról 70/75/80/85/90 manára növelték. Megpiszkálták a W képességét is, melynek bónusz mozgási sebessége 26/32/38/44/50% helyett immár csak 24/28/32/36/40%, továbbá a képesség költsége 70/75/80/85/90 helyett 60/70/80/90/100 mana lett. Végezetül hozzányúltak az E képességéhez is, melyben a bónusz varázssebzés a célpont hiányzó életerejének 10/12,5/15/17,5/20%-a helyett már 8/10/12/14/16%-a (+1% minden 100 varázserő után) értékkel sebez.
Urgot sem úszta meg a módosításokat, ahogy azt már a felvezetőben is említettük. Passzívja a célpont maximális életerejének 2/3/4/6/8%-a helyett 2/3/4/5/6%-ával sebez, továbbra is az 1-13-as szinteken. Az E képessége töltési ideje fix 14 másodpercről 16/15,5/15/14,5/14 másodpercre módosult, végezetül pedig az ultija sebzése 125/250/375-ről 100/225/350-re csökkent. A fejlesztők is megelégelték úgy látszik az Urgotos vicceket.
APRÓBB MÓDOSÍTÁSOK
A 9.4-es frissítésben hiába növelték a támadási sebességét, még mindig van hova erősödnie a karakternek anélkül, hogy a profik között már valódi rémálommá válna a karakter. Ezért az életerő regeneráció növekedési értékét 0,55-ről 0,75-re, míg a Q képességének sebzését 60/80/100/120/140-ről 70/90/110/130/150-re növelték.
Nem biztos, hogy volt igazán szüksége erre a karakternek, de elfér az ott státuszban van, legalábbis az én szememben. A Q képességén a töltési idő 9 másodpercről 7 másodpercre csökkent.
A 9.5-ös frissítésben erősítették a hőst, most ezt szeretnék finomhangolni, még több erősítéssel. A Q képessége a célpont aktuális életerejének eddig 15/17,5/20/22,5/25%-át sebezte, nos ezt kevésnek titulálták, így 20/22,5/25/27,5/30%-ra növelték azt. Ezen kívül az E képességén a minimális bónusz sebzés 30/45/60/75/90-ról 40/55/70/85/100-ra, míg a maximális bónusz sebzés 60/90/120/150/180-ról 80/110/140/170/200-ra nőtt.
Három faktor alapján vázolták fel Garen módosításait, melyekre feltétlen figyelniük kell, hogy ne boruljon fel a karakter egyensúlya. Biztosítaniuk kell, hogy Garen gyorsabban erősödjön a végső csapásoktól, több lehetőséget kell adniuk Garennek, hogy kihasználhassa a Bátorság kezdeti, kitartásra és megnövelt sebzéscsökkentésre vonatkozó bónuszát. Végső soron pedig szempont, hogy ne váljon túl erőssé, az aktív idejük kiegyenlítésével. Hogy ez mit is jelent papíron? Garen W képességén a passzív ellenállás jelzőnként 0,25, legfeljebb 40 értékről jelzőnként 0,33, legfeljebb 50-re nőtt. Ezen kívül a töltési idő 24/23/22/21/20-ról 23/21/19/17/15 másodpercre, az időtartam 2/3/4/5/6 másodpercről pedig 2/2,75/3,5/4,25/5-re csökkent.
Leona végjátékbeli tömegirányító képességét növelték, hogy ezáltal gyakrabban tudjon harcokat kezdeményezni, persze csak ha van elég pont az E képességén. Így nem meglepő, hogy ahhoz nyúltak hozzá, melynek töltési idejét csökkentették 13/12/11/10/9-ről 12/10,5/9/7,5/6 másodpercre.
Lissandra esetében csökkentették a minionokkal szembeni hatékonyságát, hogy az ösvényen ne tudjon mindenkit egyszerűen csak lecsapni. Ezáltal a Q képességén a töltési idő 6/5,25/4,5/3,75/3-ról 10/8,5/7,/5,5/4 másodpercre nőtt.
Morgana talán kicsit túlságosan is jól működik, különösen a középső ösvényen. Így a fejlesztők az életerő regenerációjának növekedési értékét 0,6-ról 0,4-re csökkentették. Ezen kívül a W képességén a minimális teljes sebzési arányt 0,8-ról 0,7 varázserőre csökkentették. Ez az érték továbbra is akkor értetendő, ha a célpont életerejének 0%-a hiányzik. A maximális teljes sebzési arány 2,16 varázserőről 1,89-re csökkent, a célpont életerejének 100%-os hiányában.
Erősebbé tették Pyke teljes letámadásait. Számokban ez mit is jelent? A Q képességén a töltési idő 16/14/12/10/8 másodpercről 14/12,5/11,9,5/8 másodpercre csökkent, míg az E képességén a kábítás időtartama 1,1-ről 1,25 másodpercre nőtt.
Rumble kapott egy kis segítséget a fejlesztőktől, hogy fel tudjon zárkózni társaihoz. Így a W képességén a mozgási sebesség 10/15/20/25/30%-ról 20%/25/30/35/40%-ra nőtt, míg a végső képességén a töltési idő 110/100/90 másodpercről 100/85/70 másodpercre csökkent.
Sylas az eddigi változtatások ellenfélre minden szinten egy idegesítő ellenfél maradt. Most a portyázási szakaszát gyengítették le, hogy ne lehesenn egyszerre mozgékonyabb és nagyobb sebzésű vagy öngyógyítású hős, mint ellenfele. Így tehát az életerő regenerációjának értéke 9,5-ről 7,5-re csökkent. Ezen kívül változott a W képessége, melynek sebzése 60/90/120/150/180-ról 50/75/100/125/150-re, felerősített sebzése pedig 90/135/180/225/270-ről 75/112,5/150/187,5/225-re csökkent. Végezetül pedig az E képességén a töltési idő 12/11,5/11/10,5/10-ről 18/16/14/12/10 másodpercre nőtt.
TÁRGYAK
Fejlesztés: Parázsbehemót
A tank dzsungelharcosok örülni fognak, ugyanis a Parázsbehemót innentől 200% helyett 300% bónusz varázssebzést okoz a minionok és a szörnyek ellen. Így a tisztogatási sebesség terén is nagyjából felzárkózott a többi dzsungelfejlesztéshez a tárgy.
A fekete pecsét
A fejlesztők úgy vélekednek róla, hogy a tárgy túlzottan költséghatékony és olyan jó árban lehet eladni, hogy akár a kelleténél többször is érdemes megvenni azt, akár több példányban is. Így a pecsét varázserejét 15-ről 10-re, míg a becserélési arany árát 245-ről 140-re csökkentették.
Utolsó esély
Teljesen frissítették az Utolsó esélyt, így ezzel csak felsorolás szinten foglalkoznánk, a számok magukért beszélnek.
- Teljes költség: 2400 arany helyett 2900 arany
- Új recept: Reflexíj + Negatron palást + Tőr + 880 arany
- Támadási sebesség: 40% helyett 50%
- Varázsellenállás: 40 helyett 50
- Új effekt: Mozgási sebesség 5%
- Találati sebzés fix 42 helyett 15-80 (az 1-18. szinten)
- Új effekt: Az Utolsó esély találati sebzésével egyenlő életerőt tölt vissza (távolsági harcos hősök esetében 33% hatékonysággal).
- Eltávolított effekt: Az alaptámadások mostantól nem lopnak 6 (távolsági harcosok esetén 3) varázsellenállást. Legfeljebb 30 lehet.
RÚNÁK
A Szemgolyógyűjtemény 30 adaptív ereje háttérbe szorította a Szellemporót és a Zombi őrszemet. Mostantól mindhárom rúna ugyanannyi adaptív erőt ad, ezért mostantól a bónuszok halmozásának módja, és nem a bónusz fajtája lesz a döntő szempont.
Szemgolyógyűjtemény
A jelzők maximális száma 20-ról 10-re csökkent, ellenben a jelzőnként kapott adaptív erő 1-ről 2-re nőtt és továbbra is összesen 20 halmozható fel belőle. A jelzőket innentől minden gyilkosság vagy assziszt után kapjuk, pontosabban ezek után kapunk 1-et. A teljesítésért járó bónusz pedig maradt 10 adaptív erő, tehát ez az érték nem változott.
Szellemporo
Eltávolították a kísérteties talizmán effektjét mely az alábbi volt: A bokorban állás mostantól nem alakítja át a talizmánodat szellemporóvá. A szellemporók ellenséges területre való helyezése mostantól nem biztosít adaptív erőt.
Helyette kapott kettő új effektet, íme:
- Kísérteties: Az őrszemeid mostantól kimerüléskor létrehoznak egy szellemporót, ami rálátást biztosít a területre, amíg az ellenséges hősök el nem ijesztik. Az ellenség által elpusztított őrszemek nem hoznak létre szellemporót.
- Húú: A szellemporo létrehozása 2 adaptív erőt biztosít, legfeljebb 10 alkalommal (legfeljebb 20). 10 szellemporo létrehozásakor további 10 adaptív erőt kapsz.
Zombi őrszem
Eltávolításra került az alábbi effekt: Az őrszemek elpusztítása utáni első, hősök elleni támadás nem okoz bónusz sebzést.Új effekt került hozzáadásra: Az őrszemek elpusztítása 2 adaptív erőt ad, legfeljebb 10 alkalommal (legfeljebb 20). 10 őrszem elpusztításakor további 10 adaptív erőt kapsz.
Levágás
A 9.5-ös frissítésben kapott erősítés kevésnek bizonyult, így adtak még neki egy kis kakaót. Az 5-12%-os sebzést így 5-15%-ra növelték, a maximális életerők közötti különbség továbbra is 10–100%.Rombolás
Az összes többi kisebb rúnához képest nem teljesített elég jól, így ő is kapott egy kis erőt. A sebzése 100 (+a maximális életerő 30%-a) helyett immár 100 (+a maximális életerő 35%-a).
Burjánzás
Azok számára lett különösen erősebb, akik ténylegesen életerőt növelő tárgyakat használnak. A teljesítésért járó bónusz 2,5% helyett 3,5%-kal több maximális életerőt biztosít.
Ragadozó
A Vadász talizmánjának és a fejlesztéseinek szörnyégető hatása mostantól nem szakítja meg a Ragadozó varázslását.
A legnagyobb vadász
Sajnos elég rossz és emiatt ritkán használt rúna is volt, reméljük ez a kis erő majd segít rajta. A végső képesség töltési idő csökkentése a korábbi 5 (+2% jelzőnként), legfeljebb 15% értékről 5 (+3% jelzőnként), legfeljebb 20%-ra nőtt.
Végezetül pedig amit említettem a cikk elején, visszatér a Saját bolt is! A testreszabott ajánlatok ismét elérhetők magyar idő szerint 2019. április 4-én 22:00-tól 2019. április 26-án 8:59-ig!