League of Legends - Lassan eltelik a 10 év a megjelenés óta, de továbbra sem unjuk a LoL közvetítéseket.
A League of Legends elérte azt, amiről sok online játék maximum csak álmodozhat. Idén tölti az alfa megjelenéstől számítva 10. életévét, ami a gaming világban elég nagy szónak számít. Az elmúlt 10 év alatt pedig nem csak, hogy túlélt a játék, de kifejezetten virágzott is, igaz néha azért akadtak hullámvölgyek. Kétségtelen, hogy hatalmas sikerét a folyamatosan fejlődő és egyre látványosabb versenyeinek is köszönheti, amire úgy tűnik, hogy a franchise rendszer csak még egy lapáttal rárakott.
Egy érdekes poszt született a fórumokon, ahol a tavalyi számokat hasonlították össze az ideiekkel. Itt most elsősorban a különböző régiók nézettségére kell gondolni. Sokan úgy gondolják, és ezzel én is egyetértek, hogy a LEC és az LCS "különválás" a lehető legjobb döntés volt igazából mindkét nyugati régió számára, de főleg a LEC-nek. Sokkal minőségibb lett nem is csak a műsor, de minden plusz anyag, ami készül, legyen szó itt a kis videókról, a játékosok bemutatásáról a hype építéséről, stb. A plusz munka pedig meghozta a gyümölcsét.
Ugyanígy a legtöbb régióban növekedés volt, akadtak helyek, ahol több, mint duplájára nőtt az érdeklődés, igaz ott még viszonylag fiatalabb ligákról van szó. Az egyetlen kimaradó régió természetesen Kína, ahol eléggé megbízhatatlanok az adatok, itt a legmagasabb a gyanúja a botoknak, illetve egyébként is kevés adatot szolgáltatnak kifele, mondhatni erről a ligáról tudni a legkevesebbet, bármennyire is ironikusan hangzik ez az egész. Nézzük őket szép sorban!
LCK - koreai liga
Az átlagos nézettség ebben a régióban 124 619 volt, ez egy 26,6%-os növekedés a tavalyi tavaszi szakaszhoz képest, míg a legnagyobb nézettség 641 088 volt, 59,61%-kal magasabb, mint tavaly.
LEC - európai liga
Az átlag nézettség felugrött egészen 201 370-ig, tavalyhoz képest ez 32,1%-os növekedés. Az átlag ugyan nőtt, de robbantani nem sikerült akkorát, ugyanis a csúcspont itt "csak" 476 731 néző volt, ez 15%-kal kevesebb, mint tavaly.
LCS - amerikai liga
A tengeren túl az átlag nézettség csökkent 194 150-re, ez 6,7%-os visszaesés és elég durva, hogy ebben a tekintetben ezúttal Európa volt jobb, ugyanis évekig az amerikai liga állt előrébb. Ennek elsősorban az volt az oka, hogy sok EU néző maradt általában az NA adásokra is, míg fordítva ez már nem feltétlenül igaz, de ez a jelenség az időzónáknak is köszönhető. Cserébe a csúcsnézettség itt viszont nőtt, 599 904-en csatlakoztak be egy időben, ami 15,3%-os növekedés tavalyhoz képest.
Az alábbi "kisebb" régiókat, amik számunkra nem annyira relevánsak csak felsorolás szinten említenénk meg.
VCS - vietnámi liga
- átlag nézettség: 48 294, 42,47%-os növekedés
- csúcs nézettség: 220 882, 22,28%-os csökkenés
CBLOL - brazil liga
- átlag nézettség: 88 924, 27,81%-os növekedés
- csúcs nézettség: 284 602, 55%-os növekedés
TCL - török liga
- átlag nézettség: 27 819, 32,6%-os növekedés
- csúcs nézettség: 106 543, 63,4%-os növekedés
SuperLiga Orange - spanyol liga, ahol bluerzor is játszik
- átlag nézettség: 13 709, 103%-os növekedés
- csúcs nézettség: 54 936, 138,3%-os növekedés
OPL - ausztrál liga
- átlag nézettség: 5 602, 137,3%-os növekedés
- csúcs nézettség: 22 333, 164,5%-os növekedés
Ultraliga - lengyel liga
- átlag nézettség: 5 578, 125%-os növekedés
- csúcs nézettség: 18 872, 40,8%-os növekedés
Ahogy láthatjuk, pár példát leszámítva, mindenhol növekedés tapasztalhattuk, egyedül az NA régió átlag nézettsége csökkent valamennyivel, de az is közelíti a 200 ezret. Nem sok játék mondhatja ezt el magáról 10 évvel később, így akik esetlegesen temették volna a LoL-t, tévesen tették. A számok alapján nagyon is úgy tűnik, hogy még egy jó pár év azért van a játékban és jöhet bármilyen új őrület, legyen az egy PUBG, Fortnite, Apex Legends, vagy az ingyenes CS:GO, a League of Legends végig tartotta magát a legnagyobb online játékok között és ez valószínűleg nem a következő egy-két évben fog megváltozni.