Ezek a támogatók dominálják eddig a 9. szezont

Ezek a támogatók dominálják eddig a 9. szezont

League of Legends - Ha esetleg ihletet keresel, hogy mivel érdemes supportolni, akkor a legjobb helyen jársz!

Holnap már az idei 8. frissítés érkezik a 9.8-cal, azonban minden újítás ellenére vannak bizonyos támogató karakterek, akik merőben meghatározták eddig a bot metát a 9. szezonban. Ezeket néztük most meg, hogy kik szerepelnek a legjobban, illetve a legtöbbet, azaz kikhez is érdemes nyúlni, akár ha support mainek vagyunk, de akkor is, ha épp autofill miatt kényszerülünk erre a szerepre. 

Nem mindig egyszerű eldönteni, hogy mivel is segíthetünk leginkább csapatunknak, illetve nem is feltétlenül a leghálásabb feladat, hiszen egy jó support sokszor elhalványul egy jól szereplő ADC mellett, holott lehet, hogy a korai helyzetek nagy részét pont ő készíti elő, hogy aztán a lövész carry-zni tudjon. Több fajta támogatóból is választhatunk szerencsére, így ha nem is ez a kedvenc szerepünk, jó eséllyel találunk olyan karaktert, aki legalább megközelíti azt a játékstílust, ami nekünk fekszik.

Vannak az úgynevezett Enchanter supportok, mint Nami, Janna, Lulu stb., akik különféle pajzsokkal, gyógyításokkal segítenek, velük érdemes poke orientált alsó ösvények ellen játszani, mivel sok sebzést semmissé tehetünk. Akadnak az Engage supportok, akiknek elsődleges dolguk az ellenfél arcába mászni és helyzetet kialakítani, legjobb példa erre Alistar, vagy akár Leona. Az Enchanter támogatók ellen egész jól szuperálnak, mivel a kezdeményezéssel nem tudnak mit csinálni, a poke supportok viszont könnyen megnehezíthetik az életüket. És ha már poke supportok, róluk is beszélünk kell, ők jobban hagyatkoznak a sebzésükre és folyamatos képességeikkel igyekeznek kizavarni minket az ösvényről. Ilyen például Brand, vagy mondjuk Zyra. Kissé olyan ez a helyzet, mint a kő, papír, olló. Mindegyik jó egy egyik ellen, viszont gyenge a másikkal szemben.

Most, hogy ezeket tisztáztuk, nézzük meg a legjobbakat. A lista során nem a konkrét számokra szeretnénk hagyatkozni, sokkal inkább az egyes karakterek játékon belüli általános hasznosságára és erejére.

Az ő jelenléte szerintem senki számára nem meglepő, hiszen megjelenése óta szinte végig velünk volt, csak nagyon ritkán esett ki a metából, mint amikor minden az Ardent Censerről szólt. Q képessége, a Death Sentence bármikor képes egy jó helyzetet kialakítani és biztos távolságból lehet vele kezdeményezni, sőt, ha be is talál, még mindig dönthetünk úgy, hogy nem megyünk be. E képességéből érkező plusz sebzéssel egész jól tud trade-elni is, illetve sok helyváltoztató skillt megakadályoz, de igazi erejét az outplay lehetőségek adják. Lámpásával rengeteg nehéz helyzetből húzhatja ki csapattársait, ultija pedig fontos átjárókat zárhat le, vagy kezdeményezéseket akaszthat meg. Thresh valódi hasznosságát  egyszerűen az a sokoldalúsága adja, amivel kevés helyzetben érezhetjük magunkat feleslegesnek.

Szintén egy nagyon fontos támogató Thresh mellett. Ő azért különleges mert egyben megtestesíti valamilyen szinte a poke, illetve az enchanter supportokat is, azaz egész jó sebzése van és még gyógyít is, emellett a CC-t sem sajnálták tőle. Hátránya, hogy a CC-vel bizony célozni kell, de ha ez megvan, nevetségesen erős tud lenni az ösvényen. Lassításra és feldobásra is képes, ráadásul gyorsítja csapattársait. Nagyon meg tudja nehezíteni az ellenfél dolgát egy-egy lekövetés esetén és bár a kezdeményezése nem feltétlen első osztályú, azért azzal is lehet meglepetéseket okozni, vagy akár egy egész csapatharcot befolyásolni az ultival. Képességeivel és bizonyos támogató tárgyakkal az egyik legjobb ADC erősítő támogató.

Az utóbbi időben miden is feltűnik, de boton támogatóként még mindig felbecsülhetetlen érték bizonyos esetekben, főleg sok AP hőssel szemben. Lekötése egy örökkévalóságnak tűnhet, így vele is könnyen kezdeményezhetünk egy-egy emberre, főleg ha jól célzunk, ők meg nem tudnak dodge-olni. Annyi idő alatt, amíg a lekötést élvezik, bőven ki lehet csinálni szinte bárkit, jó eséllyel ki is égetjük az ellenfelet. A lövészek védelmére a fekete pajzs a CC védelemmel szintén nagyon fontos, sokkal magabiztosabban mehet befele, nem kell minden korlátozástól tartania, amíg kitart a pajzs, ráadásul az Ardent Censert és egyéb finomságokat is aktivál. Az ultija pedig egy csapatharcban döntő lehet, most ráadásul mozgási sebességet is kapunk. Jó eséllyel mindenki fejvesztve fog menekülni, főleg ha már van Zhonyank és nem tudnak eltörölni a lekötés előtt.

Ha létezik jó kezdeményező és védekező karakter, akkor az mindenképpen Braum. Egyedi pajzsa, ami az első lövedéket teljesen, az utána lévőket pedig csökkentett sebzéssel fogja fel. Az lehet, hogy solo queue-ban nem mindig szerepel a legjobban, de a profik között már lassan két éve az egyik, ha épp nem a legjátszottabb támogató. A passzívja erős korai invade-et ad a kábítással, Q lassítása majd passzívja jól működik együtt, főleg gyorsan támadó lövészekkel, de igazából szinte bárki mellett megállja a helyét. Végső képessége pedig az egyik legjobb területi CC a játékban, a feldobás ellen ugyanis a tenacity sem segít. Szakértő kezekben Braum a meccs elejétől a végéig képes a harcokat befolyásolni.

Végül de nem utolsó sorban, Alistar. Ő a kezdeményezés verhetetlen bajnoka. Az biztos, hogy nagyon jó érzés, amikor sikerül több emberes feldobást összehozni egy jó kombóval, esetleg Flash-sel párosítani, majd visszafejelni a megfelelő ellenfelet a csapatunk karjaiba. Ha mindez nem lenne elég, ultijával az alatt a pár másodperc alatt szinte bármit kibír, leginkább olyan helyzetben tud csak meghalni, ahol már teljesen egyedül maradt. Ettől függetlenül gyengéi azért akadnak bőven, poke hősökkel nem sokat tud kezdeni, így érdemes kétszer is meggondolni, hogy ki ellen hozzuk el.

Neked ki a kedvenc supportod?

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!