Kayle-en és Zeden kívül mindenki buffot kapott a 9.8-ban, köztük Master Yi!

League of Legends - Rengeteg hős erősödött és akad egy-kettő, akitől eddig is tartottunk.

Megérkezett a 9.8-as frissítés a mai napon, elég érdekes buffokkal és hősváltozásokkal. Párral biztosan nem fog egyetérteni a közösség, de a következő két hétben ez lesz, ebből kell élni, szóval jobb ha elfogadjuk őket. A fontosabbaknál kitérünk az esetleges következményekre is.

Hősök


Két ponton is erősítették a szomorú múmiát, nem is akárhogyan. A passzívja (Cursed Touch) elátkozza célpontjait. Ennek hatására minden beérkező mágikus sebzésből mostantól nem 10, hanem 13%-ot tényleges sebzésként kapnak meg, még az MR csökkentés előtt. Egy AP ösvényre gankelés közben ez elég sokat számíthat.

A Q-ja (Bandage Toss) CD-je csökkent 16/14/12/10/8-ról 12/11/10/9/8 mp-re, ez is nagyon fontos. Egyrészt a korai dzsungel takarításnál számíthat HP-ban, hogy milyen gyakran tudunk egy-egy szörnyet kábítani, de a legfontosabb szerepe még mindig a gankeknél van, amit szintén javítottak. Bizonyos keretek között leköveti az ellenfelet, ha az a betalálás közben elmozdul, mint mondjuk egy Ezreal E, akkor lekövetjük teljesen az új helyére.

Nála csak annyi változott, hogy az alap támadási sebessége 0,625-ről 0,644-re nőtt, ez leginkább a dzsungelben segíti őt minimálisan, bár vannak, akik még most is szívesen játsszák ebben a szerepkörben.

Kissé sok volt az E (Twin Fang) nerf, főleg a late game-ben, ezért a manaköltséget magasabb szinteken csökkentették az eddigiekhez képest, 40/50/60/70/80-ról 40/45/50/55/60 manára.

Egy másik karakter, aki mostanság nem feltétlenül a meta része, de szakértő kezekben könnyen solo carryz-het is. Ettől függetlenül a W-jét (Riposte) erősítették, 1,5 helyet 2 másodpercig lassít, vagy kábít, ha CC-t véd le, ráadásul a sebzése is nőtt, minden szinten 20-szal, így 110/150/190/230/270+ 1,0 AP-ról beszélhetünk.

Az E-je (Bladework) pedig olcsóbb lett, minden szinten 40 manába kerül az eddigi 40/45/50/55/60 helyett.

Ő is eltűnt mostanság és valószínűleg nem ettől a változástól fog visszatérni, de mindenesetre az ulti CD-je 120/100/80-ról 90/60/30-ra csökkent. 16-os szinttől felfele azért ez elég durva buff, hogy 50 másodperccel kevesebbet kell várni, de ne felejtsük el, hogy ez csak Mega Gnar formában működik, aminek szintén van CD-je, illetve idő, amíg feldühítjük kellően a karakterünket, hogy átalakuljon.

Nem feltétlenül a legkedveltebb lövészek egyike, legalábbis a számok alapján. A Riot javítana helyzetén. Az E (Captive Audience) csapdák hatóideje 2 helyett 3 perc, azaz ennyit maradnak a pályán, illetve gyakrabban is kapunk tölteteket: 28/27/26/25/24 helyett 28/25/22/19/16 másodperc.

Az ultija (Curtain Call) pedig hiányzó HP alapján nem maximálisan 3,5 hanem 4 szeres szorzót kap a sebzésére.

Még tovább nerfelik az angyalt. Az alap sebzése 52-ről 50-re csökken, a páncélja 28-ról 26-ra. A fejlődés pedig nem csak a szintlépéstől, de a kifejlesztett képességek számától is függ.

Ahogy korábban tervezték, a Shadow Assassin formában mozgékonyabbá teszik Kaynt, 21/19/17/15/13 helyett 8 másodpercenként mehet át a falakon E-jével (Shadow Step). 

Apróságnak tűnhet, de ez igazából egy nagyon erős buff számára. Az ulti (Highlander) alatt át tud haladni az egységeken. Ez azért fontos, mert korábban legalább a minionokkal lehetett játszani, hogy valahogyan az útját állják, de erre már nem lesz lehetőségünk. Míg nekünk kerülgetnünk kell őket, ő lazán átsétál majd mindenen nyílegyenesen és sokkal könnyebben utolér.

Réges régen, egy messzi-messzi galaxisban Nautilus egy életképes támogató és/vagy topos, illetve dzsungeles volt. Hogy visszatér-e ezen pozíciók bármelyikébe az jó kérdés, de azért a Riot Games megpróbál adni neki egy löketet előre. A psszívja (Staggering Blow) lekötésének ideje 0.5/0.75/1/1.25/1.5 (1/6/11/16/18-as szinteken) helyett 0,75/1/1,25/1,5 (1/6/11/16-os szinteken) lesz.

Emellett a Q (Dredge Line) sebzése minden szinten nő 80/120/160/200/240 (+0,75 AP)-ról 100/145/190/235/280 (+0,9 AP)-ra.

A kovács esetében a passzív változott leginkább, azon belül is pár fejlesztett tárgy. A Forgefire Cape 625 helyett 750 plusz HP-t ad, illetve 90 helyett 100 páncélt. A Frozen Fist 95 helyett 125 páncélt, míg az Infernal Mask 550 helyett 750 HP-t, illetve 90 helyett 100 MR-t biztosít.

Mostanság néha már a profik között is feltűnt, de még pont hiányzik egy kevés hozzá, hogy tényleg meta legyen. Ezt a keveset pótolná most a Riot Games, a kezdő HP-t 572-ről 575-re nő, ez inkább csak kerekítés, a szintenként kapott támadási sebesség 2,65-ről 2,75%-ra nő, illetve a kapott páncél mértéke is 3,8-ról 4-re.

Legfontosabb képessége, a Q (Cull of the Meek) több gyógyítást biztosít hősökkel szemben, 9/13,5/18/22,5/27 helyett 12/18/24/30/36-ot. Az erősített verzió pedig 27/40,5/54/67,5/81 helyett 36/54/72/90/108. Ezzel több sustaint és túlélhetőséget kap az ösvényre, illetve bátrabban mehet bele trade-ekbe is, no nem mintha 1 v 1-ben ez eddig is probléma lett volna. Megnövelték a maximális gyógyulás mértékét is 150/225/300/375/450-ről 200/300/400/500/600-ra.

Sejuani egy időben dominált, most már jóval kevésbé. A W (Winter's Wrath) sebzését buffolják 1,5% saját max HP-ról 2%-ra, ez az első csapásra vonatkozik, a másodiknál pedig 4,5%-ról 6%-ra.

A Banner of Command idejében nagyon erősnek számított, azóta ő is eltűnt. Az alap HP regenjét 8-ról 9,5-re növelték. A W (Mega Adhesive) 40 helyett 60%-kal lassít most már, illetve az E (Fling80/95/110/125/140 helyett 60/70/80/90/100 manába kerül.

Egy újabb régen látott vándor. A Q (Chomp) bónusz sebzése magasabb szinteken nő az alábbiak szerint: 20/35/50/65/80 helyett 20/40/60/80/100, emellett az ulti (Subjugate) CD-je csökken 110/90/70-ről 100/80/60 mp-re. Ha visszatér a tank meta, akkor elég erős buff lehet ebből akár, de jelenleg nem sokat változtat a helyzetén.

Végezetül az orgyilkosok orgyilkosa a másik olyan karakter Kayle-en kívül, aki nerfet kap. Q-ja (Razor Shuriken90/125/160/195/230 helyett csak 80/115/150/185/220-at sebez, míg a W (Living Shadow) CD-je 20/18,5/17/15,5/14-ről 22/20/18/16/14 mp-re nő. Kevesebb sebzés, főleg dupla Q-nál, illetve ritkább menekülési, kezdeményezési lehetőség a W-vel.

Tárgyak

A Bilgewater Cutlass 1500 helyett 1600 aranyba kerül. Emiatt a Blade of the Ruined King 3200 helyett 3300 aranyba, míg a Hextech Gunblade marad a mostani árán, itt az összerakási költségen spórolhatunk.

A Cinderhulk most már tényleg 300%-ot sebez szörnyekbe és minionokba, eddig csak a tooltip változott, de a sebzést ténylegesen elfelejtették átállítani.

A Stormrazor 30 helyett 35%-kal gyorsabban tölti a feltöltendő támadásokat, illetve az ilyen erősített támadások 40%-kal lassítják az ellenfelet ami most már nem 1, hanem 1,5 másodperc alatt tűnik el. 

Végezetül a Coup de Grace rúna nem ad már 9 AD-t, vagy 15 AP-t adaptívan, ha kiiktatunk valakit, viszont 7 helyett 8% bónusz sebzést ad 40% HP alatti célpontok ellen.

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!