League of Legends - Megint átalakulhat teljesen a dzsungelesek korai útvonala ezzel a változással.
Már megint a dzsungelt veszik elő a fejlesztők, ugyanis nem elégedettek vele, pedig az utóbbi egy-két évben elég sokszor nyúltak hozzá nagy mértékben. Az egyik legnagyobb újítás a folyami rákok behozása volt, illetve a legújabb változtatása is, ami szerint csak a meccs elején kapunk kettőt, utána már csak mindig egyik oldalon tűnik fel. Ez a célpontja elsősorban a legújabb változtatásnak, melyről az egykori kommentátor, Jatt számolt be a fórumokon.
Az újítás annyi, hogy a sutyerák csak 3:15-kor jelenne meg, nem 2:00-kor, mint eddig. Ez több, mint egy perces csúsztatás, amire már elvileg mindkét dzsungeles eléri a hármas szintet, optimális esetben. De mit okozhat ez a változás?
Az lenne az elsődleges cél, hogy a frusztrációt és a ösvényen lévő csapattársainktól való függőséget csökkentsék, mivel ez sokszor szerepet játszik, ha két dzsungeles találkozik a folyami ráknál. Akinek a midese, vagy épp toposa előbb ér oda, az fixen megnyeri a csatát, a sutyerákot és jó eséllyel egy gyilkosságot is szerez. Ez már akkora hátrány, amiből elég nehéz visszajönni és a meccs elejétől fogva úgy fogjuk érezni, mintha árra szemben úsznánk. Kissé kényszerszagú is a helyzet, ráadásul 2-es, vagy épp első szintű karakterek küzdenek egymással, mert muszáj. Túl sokat jelent a sutyerák.
Emiatt a meta is teljesen eltorzul abban az értelemben, hogy azok a dzsungelesek, akik nem életképesek az első pár szinten, mint amilyenek például a tankok nagyrészt, azok nem is nagyon életképesek. Kivételek persze vannak, de ha nem tudsz 1., 2. szinten harcolni, elég haszontalan vagy. Ugyanez átcsorog az ösvényekre is. A másik gond ezzel, hogy szinte kényszeríti, illetve tálcán kínálja magát a lehetőség, hogy dzsungeles 2-es szinten fixen gankeljen midre. Miért? Ha nem is jön össze a gank, a másik mides egy időre biztosan visszább vonul, azaz a prioritás egyből hozzánk kerül, ebből kifolyólag a sutyerákhoz sem tud jönni segíteni az ellenfél midese.
Azt is hozzátette Jatt, hogy ezzel nem a dzsungel XP-t akarják megint nerfelni és a legtöbb esetben nem is úgy jön ki a dolog. Szerinte elég sok tábort lehet addig is farmolni, főleg a meccs elején és nincs az a hős, aki mind a hat táboron átmegy 3:15-ig, illetve 3-as szintűek lesznek. Mivel a sutyerák értéke a megjelenéskor számolt átlag szinttől függ, ezek többet fognak érni, mint a mostani, 2:00-kor megjelenő társaik. Mivel nem kell időt fecsérelni azzal, hogy egyből a folyóba merészkedünk, több időnk jut a táborokra eleinte.
Azért is akarják eltolni, mert hármas szinten már jó eséllyel mindkét dzsungeles rendelkezik az összes alap képességével, illetve látunk valamit az ösvényekből, hogy miként is alakulnak. Így könnyebb egy jól megfontolt döntést hozni, hogy melyikre megyünk rá. Hol lehet az ellenfél dzsungelese, farmoljunk-e tovább, vagy próbálkozzunk gankkel, menjünk haza vásárolni előtte, vagy mit csináljunk? Nyilván a dzsungeleseknek van a legnagyobb szabadságuk, így elég nehéz minden eshetőséget belsőleg letesztelni limitált játékosszámmal, de egyelőre ígéretesek az eredmények.
Egyelőre ezek még képlékeny változások, szóval semmi sem biztos. Próbálkoztak már egy sutyerákkal 5 percnél, vagy kettővel 3:30-nál, illetve legutóbb jött a mostani 3:15-ös két sutyerák változat. Keresik azt az arany középutat, ami mindenkinek jó lesz, engedélyezi a harcokat, de nem teszik azokat kötelezővé.
ÍRD MEG A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!