Érezhetően gyorsabbak a mérkőzések évről évre, de mi ennek az oka?
A játékosoknak is feltűnt, hogy egyre gyorsabbak a mérkőzések, ezért nekiszegezték a Riot Games-nek a kérdést, hogy szándékosan gyorsítják-e fel a játékot, ami ellehetetleníti az előny visszaszerzését, sőt a stratégiának sincs értelme. Repertoir válaszolt a nem annyira burkolt kritikára!
Az előszezonban érkezett rengeteg változás a játékba, amihez rengeteg játék kellett mire hozzászoktunk. A toronypáncélok, a vérdíjak, a buffolt Baron mind-mind olyan tényezők, amit szándékosan a játékidő befolyásolásának érdekében emeltek be a játékba. Azzal, hogy megadják az esélyt a hátrányban lévő csapatnak, pont az volt a célja a fejlesztőknek, hogy ne legyenek teljesen egyoldalúak a mérkőzések és élvezetesek legyenek még akkor is, ha az egyik csapat jelentősebb előnyt épített ki a korai szakaszban. Ennek köszönhető, hogy 2019-ben több előnyvisszaszerzés történt, mint 2018-ban, ami megerősíti a fejlesztőket abban, hogy jó irányba fejlesztették tavaly nyár végén a LoL-t. Ami azonban tény, hogy valóban rövidebbek a mérkőzések, mint évekkel ezelőtt voltak, de ennek megvannak okai. Az egyik, hogy a játékosok jobbak lettek. Amíg régen problémát okozott befejezni a meccset, a stratégiát nagyítóval kellett keresni, addig mára már összegyűlt annyi tapasztalat egy csapatban, hogy akár solo queue-ban is össze lehet hangolni a játékosok mozgását úgy, hogy az minél hamarabb megnyert meccsekhez vezessen.
![]() |
![]() |
Ezért sem lehet azt a Riotnak felróni, hogy szándékosan gyorsítani akarnák a játékot, sőt pont az a céljuk, hogy minél többet számítson a stratégia és a taktikázás minden egyes meccsen, ezzel megnő az izgalomfaktor is, sőt a játékosok is úgy érezhetik, hogy valóban azért nyertek mert csapatként jobban tudtak játszani. Továbbra sem szabad ez utóbbit elfelejteni. A LoL még mindig egy 5v5 MOBA és nem 1v1-ek, vagy 2v2-k harca. Pont a vérdíjak, a Rift Herald, a toronylemezek és az átalakított Dragon timerek azok, amik a stratégiát helyezik előtérbe. Természetesen folyamatosan gyűjtik be az adatokat a fejlesztők, amikből következtetéseket tudnak levonni. Repertoir is kijelentette, hogy ha tovább csökkennek a játékidők, akkor valószínű további változások érkezhetnek a kliensbe, amik mesterségesen próbálják majd megnövelni a meccsek hosszát.
Nektek milyen hosszú szokott lenni egy átlagos meccsetek?