League of Legends - Az éj leple alatt megérkezett a 9.9-es frissítés, mely az év eddigi legnagyobb változtatása is egyaránt!
Hogy mit is tartalmaz? Két karakter jelentősen is átalakul, talán nem meglepő, hogy ebből az egyik az Aatrox, hisz napi rendszerességgel volt a korábbi hetekben a PBE szerver látogatója, a másik pedig Tahm Kench, akiről szintén beszámoltunk, hogy masszív változtatásokra kell számolnia a mai naptól kezdve. Mellettük Sorakát próbálják még visszaterelni a szövetségesekre fókuszáló támogató szerepébe. Nézzük, mit is rejt számunkra pontosan a 9.9-es frissítés!Aatrox változtatásainak listája nagyon hosszú, egy zúzó jellegű, életerőt elszívó tank irányába változtatták a fejlesztők, és annak kitje nem merül ki egyetlen dupla vagy semmi alapú letámadási kombóban, hanem lett helyette belőle egy életerőt elszívó gyilkológép.
Az alapértékei között is változott egyetlen egy dolog, még pedig az életerő regenerációja 8-ról 3-ra csökkent.
Passzív - Halálhozó alak
Elsősorban eltávolították a Csonkítást, helyette adtak neki egy Még több gyógyítás nevű funkciót, melynek köszönhetően Aatroxot gyógyítja az általa okozott bónusz fizikai sebzés. A bónusz sebzésének értéke a célpont maximális életerejének 8-16%-a helyett immár csak 5-10%-a, de szintén az 1-18. szinten. A töltési ideje 25 másodperc helyett 15 lett. A töltési idő csökkentése immár 2 másodperc az ellenséges hősök vagy nagy szörnyek elleni, támadással vagy képességgel elért találatok, valamint a Darkin penge élével eltalált hősök után, a maximális szörnyek elleni sebzés 400-ról azonban 100-re csökkent. Végezetül a támadási animációja is változott, hogy Aatrox alaptámadásait az pontosabban kövesse.
Q - A Darkin penge
A töltési idő kezdetén változtattak a fejlesztők, ugyanis az most már nem az első elsütéskor indul, hanem csak a Q3 elsütését követően, vagy azután, hogy lejár a Q elsütésére kapott idő. Maga a képesség töltési ideje 16/15/14/13/12-ről 14/12/10/8/6 másodpercre csökkent, sebzése pedig 10/25/40/55/70 értékről 10/30/50/70/90-re nőtt.
W - Pokolyi béklyó
Kezdetnek a lassításán variáltak, ami 15/20/25/30/35% helyett 25% lett minden szinten, a töltési ideje pedig 18/17/16/15/14-ről 26/23/20/17/14 másodpercre nőtt.
E - Árnyékroham
A képesség mostantól nem biztosít 15/25/35/45/55 sebzést 1,5 másodpercig, sőt, a gyógyítás aktiválása is változott, eddig bármilyen hősök elleni fizikai sebzés aktiválta azt, immár csak a nem ismétlődő sebzések fogják ezt megtenni. A gyógyítás mértéke változatlan marad.
R - Végítélet
Eltávolították az ingyenes újjáéledés nevű effektjét, helyette azonban megérkezett a most már mehet névre hallgató csoda, melynek köszönhetően a kiiktatások 5 másodperccel növelik a Végítélet időtartamát, frissítik a bónusz mozgási sebességet, és lehetővé teszik, hogy Aatrox újjáéledjen, ha halálos sebzést szenved el a Végítélet időtartama alatt.
Eltávolították az Amnézáiát is: Az Újjáéledés mostantól nem szünteti meg az Aatroxra ható ideiglenes erősítő hatásokat (például az Uralkodó jelzőket). Eltávolították a Baráti félelmet is: Aatrox mostantól nem rettenti meg a közeli szövetséges minionokat a képesség elsütésekor. A mozgási sebessége immár 60/80/100%, ami fokozatosan megszűnik a Végítélet időtartama alatt. Érkezett még egy új effekt, az Életrevaló, melynek köszönhetően Aatrox 40/55/70%-kal nagyobb gyógyítást kap a Végítélet időtartama alatt.
A töltési idő kezdete immár nem a Végítélet befejeződése után, hanem elsütéskor kezd számolni, maga az időtartam pedig 160/140/120 másodperc helyett 140/120/100 másodperc. Az elsütési idő 0,5-ről 0,25-re csökkent, ellenben a lassítás mértéke újjáéledés közben 25%-ról 99% lett. Végezetül pedig a gyógyulás újjáéledés közben eddig Aatrox maximális életerejének 10-50%-a volt, attól függően, hogy a Vérkút mennyire telt meg, ez változott, s immár Aatrox maximális életerejének 30%-a lett.Blitzcranket kicsit modernizálni szeretnék a fejlesztők, legalábbis a más hősökkel való interakciói során, hogy "ne csak malmozni tudjon, amíg töltődik az Odarántás."
Passzívja, a Manapajzs az aktuális manájának az 50%-a helyett, immár a maximális manájának a 30%-ából generál majd pajzsot, ami nem mellesleg vizuálisan is átláthatóbb lesz. Az Odarántás, mely Blitzcrank Q képessége szintén egy vizuális effektust érintő módosítást kapott, melyben frissítették, hogy a horog tényleges szélességgel és hatótávolsággal működjön, világosabb találati felülettel és kisebb effektussal rendelkezzen elsütéskor. Ha ez igaz, és ezt tényleg sikerült megcsinálniuk, akkor megszűnnek a hibás, "benne se voltam" típusú Blitzcrank behúzások! A Túlterhelés több szikrát, míg a Vasököl több statikus elektromosságot kapott a horogütés találati effektusa körül.
Végezetül pedig a Statikus mező, ami az ultija változott még. Eltávolították a régi passzívját, így már nem csap ki véletlenszerűen villám belőle, mely sebzést is okoz mellette. Helyette új passzívval látták el, mely az alábbi: Ha a végső képessége már nem töltődik, Blitzcrank megjelöli az alaptámadásaival eltalált célpontokat. A megjelölt ellenfelek 1 másodperccel később 50/100/150 (+0,3 varázserő) sebzést szenvednek el. Végső soron az ultijának is lett egy vizuális effektusos frissítése, immár a tényleges hatóterületet fedi le, és így a Blitzcrank teste körüli elektromosság átláthatóbb.
Rakan esetében elsősorban az alapértékein változtattak, életereje 480-ról 540-re, páncélja 29-ről 32-re nőtt, sebzése 70-ről 62-re csökkent, míg varázsellenállása 30-ról 32,1-re, a varázsellenállás-növekedése pedig 0,5-ről 1,25-re emelkedett.
Mindemellett a Látványos belépő roham sebessége 1500-ről 1700-ra ugrott. Végső soron pedig a Lehengerlés változott, az alábbi kikötéssel: Rakan mostantól nem sütheti el a Látványos belépőt vagy az Átvillanást a Lehengerlés első 0,5 másodperce alatt.
Sorakának a gyógyító és egyéb készségei lennének azok, amikkel kellene segíteni a társát, hogy az tudja kiszorítani az ellenfeleket az ösvényről, ehelyett mostanában maga Soraka volt az, aki kivéreztette és kivégezte ellenfeleit. Nézzük, mit változtattak rajta.
A Q képességénél, ami a Csillaghívás, a töltési idő fix 5 másodperc minden szinten helyett 8/7/6/5/4 másodpercre módosult. A megfiatalodás öngyógyítása 56/64/72/80/88 (+0,4 varázserő) 4 másodperc alatt értékről 60/80/100/120/140 (+0,5 varázserő) 5 másodperc alatt értékre nőtt. W képessége, a Csillagkúra eszköztippje frissült, immár jelzi az elsütéshez szükséges minimális életerőt. A Napéjegyenlőség is változott, mely Soraka E képessége, elsősorban a költsége a fix 70 mana helyett 70/75/80/85/90-re nőtt, míg töltési ideje 24/22/20/18/16-ról 20/19/18/17/16 másodpercre csökkent. Végezetül az ultija, a Kívánság mostantól jelzi, hogy mennyit fog gyógyítani az alacsony életerejű szövetségeseken.
Tahm Kench Lakomája túlzottan sokrétű volt, ahhoz képest, hogy csak egy alapképesség. A profik is gyakran választották csak emiatt, attól függetlenül, hogy az összes többi képessége épp gyenge vagy erős. Így a fejlesztők úgy döntöttek, hogy ezt az erőt szétoszlatják egyenletesen a többi képessége között. Nézzük pontosan mire is gondoltak.
Az alapértékei közül az életereje 540-ról 600-ra, míg a mozgási sebessége 335-ről 345-re nőtt. Ezzel ellenben az életerő növekedési értéke 102-ről 100-ra csökkent.
Passzívja, az Ízelítő immár Tahm Kench maximális életerejének 1,5%-a minden szinten, nem pedig a korábbi 1,25/1,5/1,75%, mely még szinttől függött.
Q képessége, a Nyelvcsapás esetében a lassítás időtartama 1,5-ről 2 másodpercre, míg a töltési ideje a fix 5 másodpercről 8/7/6/5/4 másodpercre változott. Ezen kívül a nyelv hatótávolsága 800-ról 900-ra, míg a lassítás 30/40/50/60/70%-ról 50/55/60/65/70%-ra emelkedett.
W képessége a sokat emlegetett Lakoma/Felöklendezés. Kapott kettő új effektet a képesség, nézzük elsősorban ezeket. A szövetséges elnyelése mostantól 95%-kal lelassítja Tahm Kenchet, pont úgy, mint amikor ellenfelet nyel le. A másik effekt a manavisszatöltés, mely 50%, ha Tahm Kench egy ellenséges hőst kebelez be.
A képesség alapértékei is változtak, kezdetnek a mana költsége 60-ról 100-ra nőtt, a töltési ideje 28/25/22/19/16 másodpercről 20 másodpercre fixálódott minden szinten. A kiköpött minionok alapsebzése 100/150/200/250/300-ről 100/135/170/205/240-re csökkent. Az ellenséges hős elleni sebzés pedig a korábbi, a célpont maximális életerejének 20/24/28/32/36%-a (+0,02 minden 100 varázserő után) értékről 100/135/170/205/240 (a célpont maximális életerejének 5/7/9/11/13%-a) (+0,02 minden 100 varázserő után) értékre változott.
E képessége a Vastag bőr. A gyógyításán változtattak elsősorban, a szürke életerő 15/20/25/30/35%-a helyett immár 20/25/30/35/40%-a. Ezen kívül hozzányúltak a pajzshoz is, mely szintén a szürke életerő 70/75/80/85/90%-a volt, ez módosult 80/85/90/95/100%-ra. Ezen felül eltávolították a képesség mana költségét. Innentől nincs költsége.
Tahm Kench végső képessége a Mélységi merülés. A hatótávolságát 4500/5500/6500-ról 2500/5500/8500-ra módosították, illetve a töltési idejét 120/110/100-ról 140/130/120 másodpercre növelték.
A CIKK FOLYTATÓDIK A MÁSODIK OLDALON, AZ EGYSZERŰ HŐSMÓDOSÍTÁSOKKAL!
Egyszerű hősmódosítások
Az orgyilkos lány egy kis gyengítést kap a játék korai szakaszára, a W-jének töltési idejét 21/19/17/15/13 másodpercről 25/22/19/16/13-ra növelték, illetve 3 másodpercről 2-re csökkentették a lopakodás megszakítását.
Az öreg kaszaboló egy kis nyers erősítést kap a Q-jára, hogy otthonosabban mozogjon a harcokban. 12/24/36%-ról 15/30/45%-ra növelték a Q általi gyógyulását amennyiben 1/2/3+ ellenfelet csap meg vele, illetve 40/70/100/130/160 (+1,0/1,1/1,2/1,3/1,4 teljes sebzés)-ről 50/80/110/140/170 (+1,0/1,1/1,2/1,3/1,4 teljes sebzés)-re növelték az okozott fájdalmát is.
Az idő bajnokának alapsebzését 55-ről 58-ra emelték, az E képességének költségét pedig 40/50/60/70/80 manaról 40/45/50/55/60 manara csökkentették.
A démonkentaur kisebb gyengítést kap, a Q-jának jelzői mostantól 10% helyett csak 5% bónusz sebzést adnak, az E képességének sebzése pedig minden tekintetben csökken:
- A minimum sebzés 45/80/115/150/185 helyett most már 45/75/105/135/165
- A maximum sebzés 90/160/230/300/370 helyett most már 90/150/210/270/330
Az uralkodó alapértékeiben és képességeiben is módosul:
- Életerő: 571,2 helyett 570
- Mana: 302,3 helyett 300
- Mana-regen: 6,756 helyett 6,v5
A W-je 2,0/2,25/2,5/2,75/3,0% helyett mostantól egységesen 1,5%-nyi életerővel megegyező pajzsot ad, az E képessége pedig 11 másodperc helyett 12 mp-s cd-vel rendelkezik
A villámegér egy elég komoly változtatáson esik át, az E képességének bónusz ellenállásait átteszik az ultijára, tehát az E mostantól nem biztosít használat közben számunkra 10/20/30/40/50 bónusz páncélt és varázsellenállást, ez mostantól az ultin érhető el 20/40/60-as értékekkel.
Kindrend első jele 2:05 helyett 3:15-nél spawnol, köszönhetően a Sutyerák változtatásainak.
A jégkirálynőnek minimálisan növelték a W sebzését: 70/100/130/160/190 (+0,3 varázserő) helyett 70/105/140/175/210 (+0,5 varázserő).
A bölcs fa kap egy kis tápoldatot, Q sebzése 65/105/145/185/225 (+0,4 varázserő) helyett mostantól 70/115/160/205/250 (+0,4 varázserő) fájást okoz.
A nemrég felcicomázott karakter gyengítést kap a pajzsára:
- A töltési idő 23/21/19/17/15 másodperc helyett most már 26/24/22/20/18 másodperc
- A levédett sebzés 70/140/210/280/350 helyett most már csak 60/120/180/240/300
Az üresség teremtményéhez is rendesen hozzányúltak, változnak az alapértékei és két képessége is:
- Sebzés: 65,5 helyett 64
- Sebzés növekedés értéke: 3,35 helyett 3
A Beásott Q töltési ideje nő: 11/10/9/8/7 mp helyett 12/11,5/11/10,5/10 mp mostantól
Az E képességének minimális sebzés 55/65/75/85/95 helyett mostantól 50/60/70/80/90, a tényleges sebzése pedig 110/130/150/170/190 helyett 100/120/140/160/180.
A Pásztázólencse mostantól nem aktiválja be azonnal Shaco dobozkáit, csupán felfedi azokat. A Cimbi a dobozban jelzőket kapott, amelyek az aktiválási hatótávot mutatják.
Zed legnagyobb riválisa kap egy kis nyers tuningot:
- Támadási sebesség aránya 2%-ról 3%-ra növelve
Az E képessége 50/75/100/125/150 (+0,12 bónusz életerő) sebzés helyett mostantól 50/75/100/125/150 (+0,15 bónusz életerő) fájást okoz.
A fejlesztők úgy látják, hogy kissé túlságosan is megcsapolták Sylas erejét a 9.7-es frissítés során, ezért a W kap egy bónusz sebzést:
- A W alapsebzése 50/75/100/125/150 helyett 60/90/120/150/180-at csíp.
Az öreg medve egy kis támadási sebesség bónuszt kap a W-jére: 4/8/12/16/20 jelzőnként, legfeljebb 3 jelző helyett 9/13/17/21/25 jelzőnként, legfeljebb 3 jelző.