Egyre több játékos panaszkodik amiatt, hogy 65%-os győzelmi aránnyal sem lehet feljutni Dia 3-ba, ami lássuk be, tényleg komoly probléma.
Az idei szezon nagyjából felénél járunk, de azt nyugodtan mondhatjuk, hogy ez az eddigi legtöbb hibával operáló évada a League of Legends történetének és még most, májusban is arról kell beszélnünk, hogy a ladder rendszer milyen problémákkal küzd. Arra még nem volt példa, hogy egy szezon közepén egy mini-resetet csináljon a kiadó, idén ez is megtörtént, mert a pozíció szerinti rangsorolás teljes kudarc volt, ez pedig komolyan érintette a magas rangokban játszó játékosokat. Február végén SapMagic azt is elárulta, hogy egy kicsit alakítanak a rendszeren, ami ezentúl jobban büntet majd a vesztett meccsekért Diamond rankban. Ez mára odáig vezetett, hogy sokan 60-65%-os győzelmi aránnyal sem képesek feljutni Dia 4-ből Dia 3-ba.
Azon nehéz vitázni, hogy a rendszer rossz és tényleg komolyan bünteti a játékosokat, így érdemes megnézni inkább azt, hogy a fentiek mellett mi okozta még ezt a galibát, ami akár az egész szezont elronthatja néhány játékosnak.
A ranked reset
A ranked reset nagyon kellett az év elején, de a Riot megoldása könnyen lehet, hogy többet ártott, mint használt. A főprobléma az volt, hogy az akkor D4-ben játszó játékosok egyszerűen ott maradtak az újraindítás után is, így a dia 2-3-ban lévők is odakerültek hozzájuk. Ez nem csak kiegyenlítetlen meccseket okozott, de a jó játékosok is szenvedtek, hogy visszakerüljenek Gyémánt elejébe. Egy-két rosszabb meccs is hatalmas csorbát ejthetett az MMR-en, így vannak, akik egyszerűen a mai napig be vannak ragadva, pedig többre lennének képesek. Érdemes azért megemlíteni, hogy a játékosok nagy része most is ott van, amit megérdemel.
Kevesebb LP győzelemért, több levont LP vesztett meccsért
SapMagic ezt február elején jelentette be egy Twitter posztban. Ezzel leginkább azt akarták elérni, hogy a játékosoknak tényleg be kelljen bizonyítaniuk azt, hogy megérdemlik az adott rangot és ne legyen több, 50% győzelmi aránnyal rendelkező Master. Az eredeti tervvel ellentétben ez azt eredményezte, hogy az 55, de még a 60% sem elég sokszor a feljebb jutáshoz.
Based on feedback from players, we're adjusting LP calculation at Diamond+ to give higher losses and lower gains.
— SapMagic (Ed Altorfer) (@RiotSapMagic) 2019. február 6.
The result is every game matters more and players must prove they belong in Master, as intended. Change goes live today and we will continue to monitor. #ranked2019 https://t.co/Am0YVvOEz6
Kikerült a Diamond 5
Ezzel magában megint csak nem lenne probléma, de a dominó effektus miatt ezt is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Diamond 4 egy igazi elo hell lett. Az MMR-ek összemosódtak és egy divízióba szorultak.
Visszaesés védelem Diából Platba
Ez nem újkeletű dolog, a probléma már évek óta fennáll. Ha 0 LP-n veszt valaki 20 meccset, majd nyer ugyanannyit, akkor elméletileg 0-án kellene maradnia, de gyakorlatilag több divíziót fellép. Ez egy borzasztó MMR-t eredményez, ami miatt a további győzelmek minimális LP-t eredményeznek. Emiatt frusztrált lesz a játékos és hamar kiég az egész szezonból, ami neki és a Riotnak sem jó.
Sajnos megoldást mi sem tudunk nyújtani, egy újabb reset pedig teljesen kiakasztaná a játékosbázist. Ez a szezon már valószínűleg menthetetlen jó pár gyengébb Dia játékos számára, de a jövőben valamilyen megoldást kell találnia a Riotnak, hogy ne történhessenek hasonló esetek.