A League of Legends egy állandóan változó játék, a Riot Games folyamatosan foltozgatja, bővíti, a 10 éves történelme során pedig rengeteg fun meta, és kiegészítő volt benne, amelyeket az új játékosok valószínűleg sosem próbálhatnak majd már ki.
Mielőtt elkezded olvasni ezt a cikket, gondolkozz el azon, hogy a Te LoL karriered során milyen őrült metákat, tárgy/képesség/karakter állapotokat ismertél meg, mik voltak azok a szituációk, amiket "megsirattál" és amiknél örömtáncot jártál, amikor nerfelték. Ha kitaláltad, mindenképp oszd meg velünk kommentben.
Most pedig nézzük a listát:
A bétakori Flash
Az Átvillanás képessége a játék béta korában még közel sem olyan volt, mint ma. Jelen pillanatban 400 range távolságra ugorhatunk el 300 másodperces töltési idő fejében, ám voltak olyan idők, amikor 1000 range távolságot is lehetett ugrani, meg olyan is, amikor csak 180 másodperces töltési idő volt rajta. Feltehetően egyébként a Flash az egyik legrégebben módosított része a játéknak, az utolsó gyakorlati működését is befolyásoló változtatását még az első szezonban kapta meg.
A jungler timerek előtti idő
Nem mindig volt ám kényelmes mutatója a jungle főbb campjeinek; a sárkány, a Baron, a piros és a kék nem rendelkezett mindig egy beépített súgóval. Az ötödik-hatodik szezon előtti időkben az igazán alapos játékosoknak a mérkőzés mellé még meg volt nyitva egy txt fájl, vagy pedig a mérkőzés chatjére jegyzetelték, hogy kb. mikor érkezhetnek vissza az adott campek. A sárkány leszedéséről nagyon sokáig az ellenfél csapat semmilyen értesítést nem kapott, így maximum csak sejteni tudták, hogy mikor győztük le az akkoriban még csak nyers aranyat adó teremtményt, ha sikerült teljes csöndben elvégeztünk azt. Az bizony még egy más világú dzsungel volt, amelyben sokkal könnyebb volt "eltévedni".
A régi rúnarendszer
A játék történelmének egyik legmeghatározóbb módosítása a régi rúna rendszer eltörlése volt. Az akkoriban csak extra statokat, semmint mini képességeket adó rúnák egy olyan LoL világának voltak a tartóoszlopai, amely kevésbé kedvezett a kezdőjátékosoknak. Minden egyes rúnát meg kellett akkoriban vásárolni, nem volt rögtön elérhető minden játékosnak, sok-sok ezer IP-t (vagy sok-sok RP-t) kellett kiperkálni ahhoz, hogy egy-egy hősünkhöz, vagy általunk kedvelt szerepkörhöz összeállíthassunk egy használható rúnaoldalt
A növények nélküli jungle
A LoL pályája nagyon sokáig üzemelt a háromféle növény nélkül, egy időben egyáltalán nem volt a térképen Blast Cone, Honey Fruit és Scryer's Bloom. Ezek a kiegészítők mára már tökéletesen beleolvadtak a játékmenetbe, de eleinte nagyon szokatlanok voltak, főleg, hogy az első verziójuk részben véletlenszerűen termett a dzsungelben, ezzel pedig egy igen komoly random faktort kapott a játék. Később ezt természetesen módosították.
A szabadon pickelhető URF
Azt hiszem abban egyetérthetünk, hogy az Ultra Rapid Fire játékmód a LoL történetének egyik legsikeresebb, ha nem a legsikeresebb időszakos játékmódja. Az igazi fiesta módban voltaképp minden képességünkre néhány tized, vagy maximum néhány másodpercet kell várnunk, a képességek spammelésénél pedig a mana miatt sem kell aggódnunk, hiszen végtelen van belőle. Ez a játékmód még 2014 bolondok napján látott napvilágot, akkoriban pedig mi magunk választhattuk ki, hogy melyik hőssel szeretnénk játszani. Természetesen egy ban folyamat be volt építve, de azontúl semmi nem akadályozhatott meg minket abban, hogy kedvenc hősünket válasszuk. Azóta ez a folyamat kissé megváltozott, az URF mód, ha visszatért, mindig ARURF-ot, vagyis véletlenszerű hősválasztással megáldott URF-ot kaptunk. Ez olyan formán jót tett a módnak, hogy sokkal több hőst láthatunk már benne, ám helyenként a játékosok kedvét szegheti, ha sosem kapnak olyan karaktert, amelyhez igazán kedvük lenne. A 2014-es eredeti URF nagy sztárjai Zed és Sona voltak, összesen pedig nagyjából 20-25 féle hős cserélődött a meccseken. Nem volt egy színes "meta". Persze teljesen nem zárhatjuk ki a szabadon pickelős URF visszatérését, de az elmúlt 4 évben épp elég utalást kaptunk arra a Riottól, hogy ők elégedettek az ARURF-fal.
Nektek vannak olyan élményeitek, amiket a kezdő játékosok már nem tapasztalhatnak meg?