Ugyan még ki sem adták a FIFA soronkövetkező epizódját, az EA már most tájékoztatta a rajongókat, hogy lázasan dolgoznak és szeretnék még jobbá varázsolni a futball szimulátorra hajazó videojátékukat.
Az első információk elég bőlére sikeredtek, és már csak azért is érdekes ez, mivel nagyjából még egy hét hátra van a játék hivatalos bejelentésééig. A kiadó azonban már most tudatosítani szeretné a játékosokban, hogy nem kevés változás várható ősztől, az ígéretek - amivel már Dunát lehetne rekeszteni, de mint tudjuk a remény hal meg utoljára - szerint fejlesztik a védekezést, a skilleket, a passzolási mechanizmust, a lövést (beleértve a Timed Finishing részét) és a szerelést is.
Egy kicsit bővebben ezek az alábbiakat takarják:
A képek csak illusztrációk
AI védekezés
Teljesen átírják ezt a részét a játéknak, mert nem szeretnék, ha a mesterséges intelligencia túlságosan belenyúlna egy meccsbe, ezért azon ügyködnek, hogy a manuális védekezés hasznosabb legyen, valamint kifizetődőbb. Az AI által irányított hátvédek automatikus szerelése és blokkolása gyengül, viszont a fejlesztett Jockey System révén mégis ügyesebben és precízebben követik az ellenfél mozgását, ami megkönnyíti a játékos számára, hogy a megfelelő védőre váltson rá.
Planned Tackling: ez egy új mechanika lesz a FIFA20-ban, amelynek segítségével a manuális szerelések sokkal hasznosabbak lesznek a csapat számára.
1v1 lövések
Az 1v1 szituációkban a lövések pontosabbak lesznek, a kapusok reakcióját gyengítik, így kevésbé fordul elő az úgynevezett "superhuman" teljesítmény. Az Open Goal szituációkat (mikor a játékosnak tényleg már csak az üres kapuba kell juttatni a labdát) szintén felülvizsgálják és igyekeznek realisztikusabbá varázsolni ezeket a következő epizódra.
Timed Finishing
Zöld Timing: A 2-4 frame (képkocka időintervallum) helyett minden esetben 2-re redukálják. A csíkon mozgó csúszkával tehát nehezebb lesz a zöld részben megállni. Ezek továbbra is nagyszerű lövések lesznek, azonban a sárga és a piros színű próbálkozások gyatrábbak lesznek. A 180 fokos fordulatból leadott lövés pedig jóval gyengébb lesz, hiába sikerül olyankor is a zöldben megállítani.
A mostani metát jellemző beadás és fejelés, valamint a fél és teljes ollózós mozdulatokat is igyekeznek korrigálni. Nehezebb lesz precíz íveléseket végrehajtani, és a fejelni felugró játékosra is jobban hat a fizika, tehát komplikáltabb lesz gólt szerezni ilyen helyzetekből. Az ollózás, legyen szó bármilyen formájáról, pontatlanabb lesz a 19-ben látottaknál.
Passzolás
A fizikát szinte meghazudtoló esetekben (180 fokos fordulat közben, vagy első labdaérintés alatt, esetleg hátvéddel való küzdelemben) kevésbé hatékonyan passzol emberünk, sőt az ellenfélnek is nagyobb sansza lesz közbelépni. Az egyszerű körülmények között viszont futballistáink könnyűszerrel juttatják el a labdát társaikhoz. Két új opcióról is regéltek, a Dinked Pass és a Driven Pass-and-Go mechanikáról. Az előbbi egy picit emeltebb átadás elsz, hogy az ellenfél lábait elkerüljük, de csak a felhasználó dönthet az alkalmazásáról. Az utóbbi pedig egy erősebb átadás lesz, viszont több mozgást és pozícionálást eredményez. Ezt is csak manuálisan lehet majd előhívni.
Ezeken kívül változik még a játékos váltás, a manuálisan irányított hálóőr mozgása, a rögzített szituációknál való helyezkedés és az egymás után fűzött skill move-ok hatékonysága is.