Az éjjel megérkezett a várva várt 9.12-es frissítés, mely fenekestől forgatja fel a játékot.
Megérkezett a 9.12-es frissítés az éj leple alatt, nem is szaporítanám tovább a szót, hozzatok nassolni valót és nézzük, milyen újdonságokkal szolgáltak nekünk a fejlesztők. Kezdjük a hősökkel!
HŐSÖK
Mordekaiser, a megújult Vaslidérc megérkezett! A megállíthatatlan gyilkológép visszatért a túlvilágról és kész mindent elpusztítani ami kedves számunkra!
Ryze alapértékei közül a mana értéke 400-ról 300-ra csökkent, a mana-regenje ellenben 6-ról 8-ra nőtt.
Q képessége, a Túltöltés 6 szint helyett immár csak 5-el rendelkezik, sebzése 60/85/110/135/160/185-ről 80/105/130/155/180-ra nőtt. Mostantól azonban nem biztosít pajzsot 2 rúna felhasználása ellenében. Ellenben a sebzése bónusza a korábbi 40/50/60/70/80% (a Varázsözön szintjétől függően) helyett immár 10/40/70/100% (a Világugrás szintjétől függően). Végezetül pedig a bónusz mozgási sebesség 25/28/31/34/37/40%-ról 20/25/30/35/40%-ra csökkent.
W képessége a Rúnabörtön aránya 1% bónusz mana helyett 4%-ra, ezzel együtt költsége pedig 50/60/70/80/90 manáról 40/55/70/85/100 manára változott. A képesség immár nem gyökereztet a földbe 0,75 másodpercre, helyette 35%-os lassítást helyez a célpontjára 1,5 másodpercre. A varázsözön bónusza pedig a hosszabb ideig tartó földbegyökereztetés helyett az, hogy a lassítást földbe gyökereztetéssé alakítja.
Elérkeztünk a Varázsözönhöz, melynek sebzése 70/90/110/130/150-ről 60/80/100/120/140-re, mana költsége 60/70/80/90/100-ról 40/55/70/85/100 manára változott. Újdonságként érkezett rá az Ugrálóház, melynek köszönhetően mostantól mindig lepattan majd az elsődleges célpontról. A továbbpattant lövedék ellenben mostantól nem sebzi meg az ellenfeleket, sőt, mostantól nem terjeszti ki a Rúnakört a közeli ellenfelekre egy egység elpusztítása esetén.
Végezetül íme a végső képessége, a Világugrás, melynek szintje 2-ről 3-ra nőtt. A minimális bevetési hatótáv 730-ról 1000-re, míg a maximális bevetési hatótáv 1750/3000-ról 3000-ra változott. A töltési idő a fix 180 másodperc helyett 210/180/150 másodperc. Ezen felül két új effektet kapott, az egyik a Megugrott sebzés, melynek köszönhetően a Túltöltés sebzési bónusza a Rúnakörrel megjelölt célpontok esetében 40/70/100%-ra nőtt. A másik az Elég közel névre hallgat, ahol a maximális hatótávolságnál automatikusan elsül, ha azt túllépve próbálják elsütni.Sylas passzívja a Petricitrobbanás új effektet kapott, melynek köszönhetően mostantól 2 töltetet képes tárolni, amelyeket egymást követő alaptámadásokkal tudunk felhasználni. Az alapsebzése 5-47,5 (az 1-18. szinten) helyett 9-60 (az 1-18. szinten) értékre nőtt. Végezetül mivel a minonok a barátaink, így rájuk 70%-kal kevesebb sebzést okoz.
Q képessége, a Lánctámadás esetében a robbanás sebzése 45/70/95/120/145 (+0,60 varázserő) értékről 40/60/80/100/120 (+0,40 varázserő) értékre csökkent. A robbanás hatóterülete 200 egység helyett 180 lett a minionok esetében.
W képessége, a Királyölő gyógyítása 60/80/100/120/140 (+0,4 varázserő) értékről 70/90/110/130/150 (+0,50 varázserő)-re nőtt.
E képessége, az Eltűnés/Elrablás mostantól nem ad 2 másodpercig tartó pajzsot az első elsütés után. Töltési ideje 18/16/14/12/10-ről 18/17/16/15/14 másodpercre nőtt. Végezetül pedig új effektet kapott, Elrablási pajzs néven, melynek köszönhetően 2 másodpercig 80/115/150/185/220 (+1,0 varázserő) erejű pajzsot biztosít az ellenséges hősök vagy szörnyek eltalálásakor.Yuumi passzívja, a Karmolunk és védünk mana visszatöltése 40-160-ről 30-160-ra változott, szintén az 1-18. szinten. Pajzsának értéke 80-360 (+0,4 varázserő) értékről 80-300 (+0,3 varázserő) értékre csökkent.
Q képességén, a Kóborló lövedéken egy hibajavítást eszközöltek, melynek köszönhetően immár a lövedék megfelelően jelenik meg a kurzor irányában.
W képessége is változott még, az Örök barátok! Az ellenfelek mostantól asszisztot szereznek, ha megsebzik azt a hőst, akihez Yuumi csatlakozott. Kijavították azt a hibát, amely miatt Yuumi véletlenül lecsatlakozott, amikor egy hatótávolságán kívüli másik hőshöz próbált csatlakozni. Ezen felül frissítették a megosztott adaptív erőt, mely immár 5/7/9/11/13 fix adaptív erő (+ a csatlakozott szövetséges adaptív erejének 4/7/10/13/16%-a) a korábbi 5/9/13/17/21% helyett. Végezetül Yuumi rohamozása immár bármilyen bénító tömegirányító hatással megszakítható.
Mindezek mellett életereje 432-ről 480-ra emelkedett.
EGYSZERŰ HŐSMÓDOSÍTÁSOK
Aatrox passzívja a Halálhozó alak töltési ideje 15 másodpercről 24-12 másodpercre változtatva, a karakter szintjétől függően. A Végítélet gyógyítási bónusza pedig csak öngyógyítás esetén érvényesül.Ashe W képessége, a Sortűz töltési ideje 15/12,5/10/7,5/5-ről 14/11,5/9/6,5/4 másodpercre csökkent.Caitlynnel óvatosan bántak a fejlesztők, alap sebzésének az értékét 58-ról 60-ra rakták fel.Irelia E képességén, a Páratlan Pároson a töltési idő 14/13/12/11/10-ről 18/16,5/15/13,5/12 másodpercre nőtt, ellenben hatótávolsága 850-ről 775-re csökkent.Karmának olyan eszközöket adtak, melyek segítségével életben maradhat még akkor is, ha egyedül van a rajtaütés során. Q képességén, a Belső lángon a lassítás mértéke 25%-ról 35%-ra nőtt. E képességén, az Inspiráción a mana költség 60/65/70/75/80 manáról 50/55/60/65/70 manára csökkent, ezen kívül a mozgási sebesség időtartama a korábbi 1,5 másodpercről 2,5 másodpercre nőtt. A mozgsái sebesség immár szinkronban van a pajzs időtartamával is.Lulu E képessége, a Segíts Pix! esetében a pajzs értéke 70/105/140/175/210-ről 80/115/150/185/220-ra nőtt, ellenben a mana költsége 60/70/80/90/100-ról 60/65/70/75/80-ra csökkent.Master Yi esetében kijavítottak egy hibát, így a passzívja, a Kettős vágás jelzői immár a rendes 4 másodpercig aktívak nem pedig a hibás 3 másodpercig.Nautilus sebzése még mindig nagy volt a játék korai szakaszában, így a Q képességén, a Vasmacskán az alapsebzés értéke100/145/190/235/280-ról 80/130/180/230/280-ra csökkent.Zac lényegesen gyengébb lett a 9.11-es visszaállítása óta, így most újra elővették a fejlesztők. W képessége az Instabil anyag alapsebzése 15/30/45/60/75-ről 25/40/55/70/85-re nőtt. Ultija, a Pattanjunk! esetében változott a hátralökés távolsága, így már nem 400 egységnyire Zactől, hanem 250 egységnyire attól a ponttól, ahol a célpontot találat érte értékre változott. Ezen kívül a sejtosztódási darabkák létrehozása innentől az alábbi módon működik: Minden egyes találat, amely egy vagy több ellenséges hőst ér, létrehoz egy darabkát (az ugyanazt az ellenfelet érő találatok további darabkákat hoznak létre).
TÁRGYAK
A romlás itala az egyetlen tárgy, ami változott a 9.12-es frissítésben. A bónusz varázssebzés értéke 3 másodperc alatt 15 minden szinten a korábbi 15-30 (1-18. szinten) érték helyett.
Ziggs, Tryndamere, Amumu és Lulu pedig megkapták az általuk kiérdemelt, frissített vizuális effektusokat. Ne feledjétek, pár napon belül pedig megvásárolhatóvá válik a Kozmikus sötétség Jhin (1820 RP), a Sötét csillag Karma (1350 RP) és a Sötét csillag Shaco (1350 RP) hőskinézet is!