Tények és vélemények - Pokémon GO vs. Wizards Unite

Tények és vélemények - Pokémon GO vs. Wizards Unite

Kell nekünk válasz arra, hogy melyik a jobb?

Az első dolog, amit meg kell tennem, mielőtt belekezdenék a cikkbe, hogy elmondjam, nincs győztes, mindkét játék nagyon jó, ha valaki szereti az AR stílust. Jómagam az utóbbi három évben folyamatosan játszottam a POGO-val, nem mindig ugyanolyan intenzitással és mostanában szinte semennyire, de mondhatom azt, hogy bizony volt a játékba fektetett időm, sok. Vasárnap óta pedig a Harry Potter világában kezdtem varázslói pályafutásba és meg kell mondjam egy kicsit megint olyan érzésem volt, mint amikor választanom kellett Bulbasaur, Charmander és Squirltle közül. Node mielőtt elkezdeném az összehasonlítást, lássunk pár tényt és adatot a két játékról.

"A Wizards Unite nem nő majd olyan gyorsan, de azért nagyot fog szólni"

Az utóbbi pár hétben nagyon sokan kérdezgették és találgatták, hogy a Niantic új játéka lenyomhatja-e a Pokémon GO sikereit? A választ már pár napja tudjuk, egyértelműen nem. Az első pár napban a játékot 400.000 alkalommal töltötték le, ez a szám a POGO esetében 7,5 millió volt. A játékosok utóbbi esetében 1,6 millió dollárt költöttek az első napon, míg a Wizards Unite 'csak' 300.000-et tudott behúzni. A különbség látványos, viszont a számok mögött azért vannak magyarázatok is. Ebben a műfajban a Pokémon GO verhetetlen, ez tény. A játék alapját jelentő rajzfilm sorozat sokkal népszerűbb az egész világon és egy sokkal nagyobb csoportból merített. Ezzel szemben a Harry Potter játék rajongói csoportja is nagy, viszont lényegesen kisebb, mint az előbbi. Ami pedig ismét a pokémonok mellett szól, hogy ez volt a Niantic első nagy AR játéka (Igen, ismerem a Portalt, de az századannyi figyelmet sem kapott. - a szerk.), ami a gelokáción alapszik. Ezzel az egész stílust teremtett és bizony ezt nem lehet reprodukálni. 

Viszont, ami szemet szúr, főleg akkor, ha egy kicsit a számok mögé nézünk, hogy a Wizards Unite játékosai sokkal könnyebben nyitották ki a pénztárcájukat az első napokban. A POGO-t majdnem 19-szer többen húzták le, viszont csak 6-szor több bevételt tudott generálni. Az App Annie oldal a bevételeket figyelembe véve a következőket mondta:

"A Pokémon GO minden mobilos rekordot megdöntött, és az első két hétben már átlépte a 100 millió dolláros bevételt és nemsokára az 1 milliárd dolláros álomhatárt is átlépheti. Nem várjuk, hogy a Harry Potter: Wizard Unite megugorja ezt a növekedési ütemet, de azért az előrejelzések szerint a 100 milliós határ itt is meglesz 30 nap alatt, ami bizony nem kis teljesítmény ezen a piacon."

Egyik sem jobb, mint a másik - egyszerűen különböznek

Azt már előre tudtuk, hogy a játék hatalmas újdonságot nem mutat majd nekünk. Tudtuk, hogy a POGO térkép marad, csak egy másik köntöst kap. Tudtuk, hogy a Pokestoppok sem vándorolnak majd, csak más lesz a felépítésük. 

Ezzel együtt nekem az elvárásaimat felülmúlta, ami jött. Kezdve onnan, hogy maga a map él, ahogy az olyan jól bele is illik a HP világába. Itt egy bagoly, amott egy adag papírrepülő húz el mellettünk. A stoppokat felváltó Inn és Greenhouse megállók iszonyatosan hangulatosan néznek ki. Úgy nagyon egészben van a történet, a változás nem durva, de szignifikáns. Amit pedig hozzá kell tennem, durván pozitívumnak az a zene. A POGO-ba minden hangot kikapcsoltam, itt nem tudom elképzelni, hogy a HP zenéje nélkül menjek. Ez persze lehet csak az én becsípődésem. 

Node menjünk tovább, a gyűjtögetős rendszer első blikkre tuti, hogy fura. Megmondom őszintén az elején nagyon a régi matricás albumokra hajazott nekem az egész és őszintén, annyira nem is jött be. De, talán egy nap után, mikor már nem a POGO-hoz hasonlítottam folyamatosan, akkor bejött és elkezdett tetszeni a varázslat rendszer. Igen itt nem labdát kell dobálni, hanem szimbólumokat rajzolni. De ez lehet jó, sőt talán még változatosabb is. Ami viszont nem tartozik a kedvenceim közé, hogy a nagyon alacsony szintű Confoundable-ök sokszor resistelnek, talán túl sokszor is, de ez lehet csak nekem zavaró.

A harcok jók, de ténylegt. Már a Niantic korábbi játékaiban is imádtam a harci részeket, legyen szó Gym csatáról vagy Portal támadásról. A fejlesztők pedig itt is kitettek magukért. A támadás és védekezés ritmusos váltakozása nagyon hangulatos és bizony egy 4. szintű Fortress esetében rendesen megizzadtunk, mikor hárman ütöttük. Komolyan meg kellett beszélni, hogy ki milyen varázslatot, kire mond el a csaták közötti szünetekben. Az pedig, hogy az ottani harcokkal akárhol találkozhatunk, egy-egy császkáló szörnyeteg személyében, csak hab a tortán. 

A napi küldetések megjelenése is egy olyan dolog, ami bizony nagyszerű. Lehet, hogy a játékon belüli arany nagyon kell és sokan írják, hogy az egész Pay to Win, de innen mindennap lehet behúzni a valutát és lehet sokáig tart, de ki lehet farmolni a dolgokat. 

A Craft rendszerről még igazán nem tudok véleményt mondani, egyelőre gyártom a napi 1-2 adagot, mert kell a küldihez, de még nem tudom mikor lesz rá igazán szükség. Elöljáróban azt mondom, hogy érdekes a dolog, a Mastery receptek pedig külön pikantériát adnak.

Tudom, hogy nem fedtem le mindent és tuti ki is maradt valami fontos, de a célom egyelőre nem az, hogy tökéletes véleményt alkossak. Inkább arra akarom rávenni a régi POGO játékosokat, hogy adjanak egy esélyt a Wizards Unite-nak is, ha szeretik a Harry Potter világát. Igazából itt is megvan minden, amit ott szerettünk, sőt pár helyen még extra dolgok is bekerültek és talán azt tudom mondani, hogy tartalom szempontjából itt több van. Hogy ez jó vagy rossz dolog, azt már döntse el mindenki saját maga.

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!