Új faj, jobb UI és a rettegett RNG - Mit hoz a jövő a TFT-ben?

Új faj, jobb UI és a rettegett RNG - Mit hoz a jövő a TFT-ben?

A Riot munkatársai egy dev posztban beszéltek arról, hogy mi történik a TFT-vel a következő hónapokban.

Szépen lassacskán, hivatalos bejelentés nélkül is kimondhatjuk, hogy a TFT nem csak megérkezett, de itt is marad velünk. A játékosok élvezik és napi szinten játszanak a Riot új Auto Battlerével és véleményem szerint elértek egy olyan pluszt a játékmóddal, amiről álmodni sem mertek volna. Ez pedig nem más, mint olyan játékosok behúzása, akiknek sosem tetszett igazán a MOBA. A legtöbb posztban még mindig úgy beszélnek a fejlesztők, hogy nem tudni mit hoz majd a jövő pontosan a TFT számára, de a PBE-s és az első heti gigantikus sorok arra engednek következtetni, hogy hatalmas siker lett a játék. Épp ezért idejét érezték annak, hogy eláruljanak egy kicsit többet arról, hogy pontosan min is dolgoznak. Egyelőre csak a közeljövő terveit hallhattuk, ami egészen a 9. szezon végéig szól. A 10. szezonnal viszont nem csak maga a LoL fog ismét drasztikusan megújulni, hanem a TFT is, ugyanis három hónap múlva szinte teljesen lecserélik a jelenlegi 50 egységet. Emellett a ranked, szebb/jobb UI, az RNG csökkentése és új karakterek érkezése is benne van a tervben, így nézzük is meg pontosan mit hoz a jövő.

A 9.13-as patch hátralevő része

MapleNectar elmondása szerint a következő egy hétben is számíthatunk gyors és apró változtatásokra akár naponta is. Erre egyébként tényleg nem lehet panaszunk, hisz Volibear, Garen, Aurelion Sol, Yasuo és több OP tárgy is átesett némi nerfen, a játékosoknak pedig folyamatosan keresniük kell a legújabb metát. Az egyetlen cél jelenleg az, hogy minél jobb állapotban legyen a 9.14-es ranked érkezéséig.

Apropó ranked, 9.14 és az új tartalmak

A 9.14-ben hivatalosan is elkezdődik a TFT első szezonja, amit béta szezonnak hívhatunk majd. Ugyanúgy mehet majd a ranked és mászhatunk a létrán, de az apró hibák és a folyamatos fejlesztések miatt egyelőre csak béta állapotban tehetjük mindezt. Szerencsére az Auto Chess által lefektetett kompetitív szabályokon nem nagyon változtattak, szinte mindig felfele jutsz majd, ha a top 4-ben végzel és mindig lefele dob, ha az 5-8. helyen esel ki. Mindezek mellett érdemes kiemelni az új Pirate Sorcerert is, Twisted Fate-et, aki a 9.14-ben csatlakozik kalóz bajtársaihoz és a további 46 egységhez.

A 9. szezon további frissítései

Azt tervezik, hogy szinte minden új frissítéssel érkezzen vadi új tartalom is. A nagyon közeli jövőben az első új faj is bekerül, ami még több taktikát hoz majd a játékba. A béta szezon vége körülbelül három hónap múlva lesz, a VB kellős közepén. Ekkor teljesen felforgatják az addig megszokott játékot és szinte teljesen lecserélik az akkori egységeket. Új fajok és kasztok érkeznek, ami mellett a LoL-ból már jól ismert karakterek cserélik le a mostani gárdát.

A következő oldalon a játékosok általi visszajelzésekről és annak megoldásáról olvashattok

Visszajelzés #1: A tárgy RNG egyszerűen nem élvezetes

A fejlesztők itt egy elég érdekes szemszögből közelítették meg a problémát, ugyanis elmondásuk szerint az RNG jót tesz a játéknak, hiszen így mindig másként élhetünk meg egy mérkőzést. Emellett pedig már láttak olyat is, hogy valakinek 3 Force of Nature is összegyűlt, ami egy jó dolog.Ezzel szemben viszont megértik a frusztrációnkat és annál nincs rosszabb érzés, ha valaki egy darab tárgyat sem kap a szerencsefaktor miatt. Mindez pedig erősen a játék alapelvei ellen megy, mivel ha nem kapunk semmit, akkor a játék egyik legszórakoztatóbb mechanikájából maradunk ki és a nyerési esélyeinket is veszélyezteti. Éppen ezért változások érkeznek. Még nem tudják pontosan, hogy mit és hogyan korrigálnak a rendszerben, de jóval több garantált drop lesz, amik nem mindig tárgyak, hanem gold, XP és akár egység is lehet. Mindez ugyancsak a 9.14-gyel érkezik.

Visszajelzés #2: Jó lenne egy kicsit több infó a felhasználói felületen

Ez volt az egyetlen olyan része a játéknak, amit feláldoztak azért, hogy minél gyorsabban kikerülhessen az éles szerverekre a TFT. Természetesen ezen is gőzerővel dolgoznak és már pár képet is mutattak a közelgő UI frissítésekről:Mindezek mellett hamarosan érkezik a sebzést és a statokat mutató panel, az egymás utáni győzelmeket vagy éppen vereségeket jelző fül és a tárgyak összerakását mutató segítség is (Nem kell majd minden meccs előtt megnyitni a cheat sheetet, hogy tudjuk mikor mit csinálunk). Persze ez csak a jéghegy csúcsa és még rengeteg más apróság is érkezik, de az első körös UI frissítés tartalmát a 9.14-ben láthatjuk majd először.

Visszajelzés #3: Szeretnénk jutalmakat vagy XP-t kapni a meccsek után

Teljesen egyetértenek velünk és érzik, hogy az induláskor semmit sem kaptunk a meccsek után. Nemrég viszont megérkezett a Beta Pass, amivel egy kicsi legendát és pályakinézetet is választhattunk már, ha sokat játszottunk. Emellett viszont szeretnének további jutalmakat adni és néhol összeszeretnék kötni az ARAM, 3v3, 5v5 és a TFT élményt is. Végül, de nem utolsó sorban pedig az Arcade Pass tulajdonosainak is kedveskedtek nemrég, így TFT közben is kaphatják a pontokat győzelmekért vagy éppen vereségekért.

Visszajelzés #4: A sebzés/a tárgyak/bármi nem úgy működik, ahogy mi szeretnénk

Elmondásuk szerint az éles szervererekre kiadott béta egyik legjobb tulajdonsága, hogy visszajelzéseket kaphatnak tőlünk. Szeretnék, ha ezek az információk továbbra is megérkeznének hozzájuk és eszerint tudnák alakítani a játékot.

Jövőhéten tehát megérkezik a 9.14-es frissítés, amivel nem csak a ranked de rengeteg egyéb fejlesztés is bekerül a TFT-be, így ha eddig jegelted a játékmódot, a 9.14-ben mindenképp adj neki egy esélyt.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések