Túlzásba viszi a Riot a töltési idő csökkentését?

Túlzásba viszi a Riot a töltési idő csökkentését?

Túl erősek lennének a CDR effektek a League of Legendsben?

A cooldown reduction, azaz töltési idő csökkentés, hőstől, sebzéstől, AD-tól és AP-tól függetlenül egy nagyon hasznos és megkerülhetetlen tulajdonság. Néha érdemesebb kizárólag erre fókuszálni és nem arra, hogy még 20 AD-val több legyen a karakterünk neve mellett. Talán túlságosan is bőkezűen bánik a Riot azzal a lehetőséggel, hogy néhány tárgy megvásárlásával elérjük a rúnák nélkül maximális, 40 %-os CDR-t, ezzel jelentősen gyakrabban használhassuk a képességeinket. Ez tényleg így van, vagy csak a megérzéseink járatják a bolondját velünk? Nézzük meg közelebbről a "CDR-effektet"!

Tárgyak akkor, tárgyak most

A tapasztaltabb, veterán játékosok még bizonyára ismerik azt az érzést, amikor nem volt elég kizárólag az alaptárgyakat megvenni ahhoz, hogy töltési idő csökkentésére tegyünk szert. A régi Trinity Force egyáltalán nem, a régi Black Cleaver csak 10 %-os CDR-t adott, miközben a dzsungelesek a Wriggle's Lanternnel pakolták a Wardokat, ami szintén nem adott CDR-t. Természetesen az elsődlegesen supportok számára készült tárgyak már akkor is jelentős töltési idő csökkentéssel rendelkeztek, ahogy a mideseknél is megtaláltuk ezt a képességet a leggyakrabban vásárolt itemeken, mint a legendás Deathfire Grasp, vagy az Abyssal Scepter, igaz utóbbi csak a hatodik szezonban kapta meg a 10 %-os CDR-t.

Manapság örülhetnek a Jax és Irelia mainek, amikor elég csak összerakni a Trinity Force-t és rögtön 20 % CDR lesz a jutalmuk cserében azért, hogy nem kapnak + AP-t. Szintén a bruisereknek kedvezett a Riot, amikor megnövelte a Black Cleaver CDR-jét 20 %-ra, így egy Darius, vagy Aatrox a tárgy befejezése után lelkesen tudja spamelni az abilityket. Jungle-ben is hasonlóan pozitív kicsengése volt a változtatásoknak a CDR szempontjából, ugyanismár a Spirit of the Ancient Golem / Elder Lizard / Spectral Wraith korszakában is megjelent a +10 % CDR, manapság a Cinderhulkon kívül ugyancsak megtaláljuk ezeket az értékeket az legújabb tárgyakon. 2019-ben a legjobb és leghasznosabb tárgyak többsége rendelkezik CDR-rel, ami jelentősen felgyorsítja a képességek használatát, amivel azt érték el a fejlesztők, hogy egy elhibázott ability után sem kell túl sokat várni és már újra el is süthetjük. Ha nagyon durván akarunk fogalmazni, akkor meg lehet kockáztatni, hogy könnyebb lett a játék az évek során, már csak a CDR tárgyak miatt is.

Hősök régen, hősök most

A tárgyak után térjünk rá a hősökre. A legújabb Championok úsznak a CC-kben, vagy menekülésre használható képességekben, elég csak Neekora, Pyke-ra, vagy Qiyanara gondolni. Minden ösvényen, minden szerepben előtérbe került, hogy mennyi tömegirányítási képességgel rendelkezik az adott champion, ezért is számít ritkaságnak, ha olyan karakterrel találkozunk, aki vagy egyáltalán nem rendelkezik CC-vel, vagy csak "soft CC" van a képességei között, mint a lassítás. Megengedhetné magának most a Riot, hogy kiadjanak egy újabb Master Yit, vagy Kog'maw-t, aki csak megy előre és sebez őrült módon, miközben olyan karakterek állják az útjukat, mint  Sejuani, Aatrox, vagy a már korábban említett Pyke? Elengedte az agarakat a Riot csapata és rengeteg CC-s championokkal töltötte meg a Summoner's Riftet, miközben a tárgyak terén is sokkal megengedőbb a CDR tekintetében.

Semmi meglepő nincs abban, hogy egy olyan karakter is eléri a 30-40 %-os töltési idő csökkentést, akivel régen ezért teljesen más buildet kellett építeni. Ott a Tri Force, ott a Black Cleaver és ezzel a két népszerű tárggyal máris megvan a 40 %. Miden ott a Luden's Echo, a Zhonya, vagy a Hextech tárgyak, de a tankoknak sem kell keseregniük. Ha Magic Resistre van szükségük, akkor az Abyssal Mask, Spirit Visage és Adaptive Helm, ha Armor kéne a buildbe, akkor az Iceborn Gauntlet és Frozen Heart teszi a dolgát, miközben egy kis CDR-rel is boostolja őket. Ha meg pure HP-ra van szükség akkor sem kell messzire menni, ugyanis ott a Warmog's Armor, ami kiváló második tárgy lehet rengeteg tankos hős számára.

Ki lehet jelenteni azt, hogy túl sok a jó CDR-es tárgy, így előnyt élveznek azok a hősök, akik több CC-vel rendelkeznek? Valószínűleg igen és pont ezért sincs igazán helye a metában azoknak a karaktereknek, akik jelenleg nem tudnak igazán profitálni a töltési idő csökkentéséből. 

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!