Változik a Teamfight Tactics, íme a 9.14b frissítés!

Változik a Teamfight Tactics, íme a 9.14b frissítés!

Eltelt egy hét a 9.14 megjelenése óta, így hát megérkezett a Teamfight Tactics első frissítése, avagy ma 22:00 körül élesedik a 9.14b frissítés!

A múlt héten megkaptuk az első TFT frissítést, amiben ott figyelt a Ranked mód és persze nagyon sok karakter, illetve szinergia kapott némi finomhangolást. Maga a patch részletes volt és mélyreható, de persze amennyit javított a dolgokon, annyit egy másik oldalon rontott is. Ha valaki kicsit beleásta magát a metába, akkor tudja, hogy az utóbbi egy hétnek is megvoltak a maga nyertesei, mind figurák, mind kompozíciók oldaláról. A Ninja + Assassin változat nagyon erős volt, gyakorlatilag egy top 3 szituációban valaki mindig ezt játszotta. A másik népszerű kombó a Brawler-ek voltak, de ott a gond nem a szinergiával volt, sokkal inkább egy karakterrel. Volibear nagyon-nagyon erős, szerintem ezzel sokat egyetértenek. Csak építeni kellett vele egy Rapid Fire Cannont, egy olyan tárgyat, ami életerőt tölt és a nagy maci akár 1 vs. sokban is le tudta hozni kört. Persze a gond a Ninja komp esetében is visszavezethető Akalira, hiszen oda meg csak egy Seraph-ot kellett pakolni és a kishölgy, gyakorlatilag ütésenként dobálta a tőreit és másodpercek alatt le tudta darálni a hátsó sort. Dog, aki az NA szerveren az elsők között volt Master-ben egy stream alkalmával elmondta, hogy nagyjából 8-szor hozott Akalit 10 játékból, miközben felfelé mászott, annyira erős. 

Most pedig eljött a szerda és a Riot már hozta is az első frissítést, mióta benn van a rangsorolt mód. Ha egy szóval kellene jellemezni, akkor az egész úgy kellett, mint egy falat kenyér, de lássuk az egészet pontosan.

RENDSZEREK

A kritikus változás

A Kritikus Csapás mostantól nem szorzódik, hanem összeadódik.

Ez nagyjából annyit jelent, ha hozzáadjuk az Assasin és Infinity Edge változásokat, akkor az orgyilkos karakterek nagyjából 25%-kal kevesebb sebzést osztanak majd ki. 

Szinergia változások

Assassin

Kritikus csapás: (3)150%/(6)350% ⇒ (3)125%/(6)350%

Erre szükség volt, hiszen a korai pillanatokban az Assa karakterek ereje túl nagy volt. A kasztban még mindig ott a lehetőség, hiszen a 6-os bónusz nem változik. Tehát akik nagyot akarnak ütni és gyorsan, azok megtehetik, de most már sokkal több erőforrást kell áldozniuk ezért.

Sorcerer

Bónusz Varázserő: (3)35/(6)100 ⇒ (3)45/(6)100

Itt ugyanaz volt a gond, mint eggyel feljebb, csak visszafelé. A korai varázshasználók ereje alapból sem durva hiszen az olcsó Sorc egységek között olyanok vannak, mint Kassadin vagy Lulu, akiknek a képességei nem igazán függnek a meglévő AP mennyiségétől. Veigar, Aurelion Sol, Morgana vagy Karthus már oda tud pakolni, de az már kései szakasz, addig el is kell érni. Ezzel a változással el lehet indítani a mágikus kombót úgy, hogy lesz benne erő hamar.

Wild

Támadási sebesség stack-enként: 8% ⇒ 10%

A négyes Wild bónusz mostanában olyan ritka mint a fehér holló. Pont azért, mert nem túl erős. Ez mostani változás egy lépés a jó irányba. Az még nem tuti, hogy elég lesz-e, de az biztos, hogy sokan próbálkoznak majd vele, hiszon most már nem +40%, hanem +50% lehet a képesség maximum támadási sebesség bónusza, ami azért nem rossz.

Elementalist

Gólem életerő: 2500⇒ 2200

Igen, már az előző frissítésben is nerfelték, de még mindig sokan hozzák kiegészítő kompnak. Daisy még mindig túl sokat tankol, érthető a változtatás, talán most már kiegyensúlyozott lesz.

Karakterek

Ahri

Képesség sebzés:  100/175/250 ⇒ 100/200/300

Szükség volt az erősítésre itt is, hiszen a kettes, sőt a hármas Ahri sebzése igencsak kiábrándító volt. De most a Wild és Sorcerer buffokkal együtt nagyon erős lehet.

Akali

Életerő: 700 ⇒ 650

Támadási Sebesség: 0.75 ⇒ 0.7

Mind az életerő, mind a támadási sebesség csökkentés érthető. Alapból nem olyan durva a változás, de az Assa nerf miatt már komoly szinten esni fog a teljesítménye. Hogy ez teljesen eltünteti-e a Ninja metát, még nem tudni.

Evelynn

1. szintű támadási érték: 50 ⇒ 60

Életerő: 600 ⇒ 550

Nerf és buff egyben, ami érdekes. A kis démon eddig sem volt gyenge, de nagyon erős sem. A változtatás érdekes rajta, az tuti, hogy egy picit hamrabb érdemes lesz rámenni a démon szinergiára.

Kennen

Fizikai sebzése 70-ről 65-re csökkent.

Gyengítés, ami valljuk be az előző erősítést követően rá is fért ám.

Mordekaiser

  1. szintű Életerő: 500 ⇒ 550

Szegény Morde egyelőre borzasztóan gyenge, talán a Top 3 legrosszabb figura között is ott van. A több életerő, a Knight szinergia mellé mindenképpen jó irány, de talán ez még most kevés lesz, de ki tudja.

Poppy

Varázserő érték: 300/400/500 ⇒ 300/500/700

No ez már valami. Már a 2. szintű sebzés növekedés is szép, de 3. szinten az egész durva lesz. Az tuti, hogy a Yordle komp így sokkal erősebb lesz, a kérdés az, hogy ezzel a lovagok is erőre kapnak-e.

Rengar

Támadási Érték: 55 ⇒ 65

Itt van egy másik Assassin változása, amire bőven szükség volt. A dzsungel ragadozója már eddig is talán a legrosszabb orgyilkos figura volt, ha költségét és a benne rejlő értéket nézzük. Viszont a Wild változások miatt most lehet jobb lesz a helyzet.

Tristana

Támadási sebesség: 0.7 ⇒ 0.65

A kis 1 aranyas Yordle Gunslinger ereje a korai körökben közepesen magasan volt, főleg akkor, ha még egy Cursed Blade is ott figyelt rajta. Ez egy jó kis egyensúly változás.

Volibear

Armor: 35 ⇒ 30

Támadási sebesség: 0.65 ⇒ 0.55

Ezt mindannyian tudtuk, hogy érkezik. Csak azzal nem voltunk tisztában, hogy a karakter utána használható maradhat-e. Az első válasz erre, hogy valószínűleg nem. A második válasz pedig az, hogy talán egy Wild + Brawler kompozícióban lehet olyan ereje, mint volt, de magában már biztos nem pakolja majd be az ember.

Tárgyak

Cursed Blade

Aktiválódási esély: 25% ⇒ 20%

Az elátkozott penge talán néha tényleg sokszor működött, egy Gunslinger kompozícióban pedig egy pislogás alatt akár az egész csapatunk összemehetett. A tárgy változása nem rossz, de talán kicsit korai. Most se túl sokan játszanak a Pisztolyhősökkel, ez pedig tovább ronthat a dolgokon.

Infinity Edge

Kritikus csapás: 100%=>150%

Ez csak egyensúlyi okokból kellett, az Assasin változások miatt. Ettől függetlenül egy Ranger vagy Gunslinger kezében nagyot nő az értéke az tuti.

Locket of the Iron Solari

Pajzs érték: 300=>200

Ez már egyébként benn van, hiszen egy minifrissítésben bepakolták múlt héten. Viszont a gondot nem oldotta meg. A Locket stack még mindig erős és így az is marad.

Morellonomicon

Százalékos életerő sebzés: 3%=>5%

Ezzel megint kinyitják Pandora szelencéjét. Kennen, Brand, Pyke és Garen esetében eddig is megépítettük, ha volt rá lehetőség. Ezután pedig még erősebb lesz. Hogy ez jó vagy rossz lépés, még nem tudjuk.

Hibajavítások

  • A Raptorok mostantól mindig dobnak valamit, nem lesz olyan kör, mikor elmarad a szeretetcsomag
  • A Guardian képesség nem tűnik el, ha meghal a Guardian egység
  • A Redemption mostantól mindenképpen 1000 életerőt gyógyít
  • Mostantól nem fordulhat elő, hogy a Guardian Angel nem aktiválódik

Ti mit szóltok a változtatásokhoz?

Kövess Minket!



Közvetítések