"A nagy érdeklődés minket is meglepett" - interjú az ITSH üzleti liga szervezőiviel

Hazánkban először az ITSH indított belső e-sport ligát, most a program ötletgazdájával ültünk le beszélgetni picit.

Hazánkban először az ITSH látott akkora közösségi erőt a gaming világában, hogy hivatalos e-sport bajnokságot indítson a dolgozóinak. A mérkőzések már hetek óta zajlanak, a munkavállalók többek között League of Legends, Hearthstone és Counter-Strike: Global Offensive játékokban mérik össze a tudásukat. Ebben az interjúban a kezdeményezés atyját faggattuk egy picit.

Miért indították el az ITSH bajnokságot, honnan jött az ötlet erre a nem túl hétköznapi csapatépítő programra?

„Öreg” játékosként megfigyeltem, hogy a cégünknél nagyon sokan, minden korosztályokból játszanak a legkülönfélébb játékokkal — ebből szinte mindenki egyedül, esetleg otthoni barátokkal, de nagyon kevés együtt játszó kollégáról tudtam. Innen jött az ötlet, hogy létrehozhatnánk pár Facebook csoportot és összehozhatnánk őket. Megkerestem az ágazati vezetőmet és megkértem, hogy segítsen bemutatni az ötletet a menedzsment felé, mint egy „bottom-to-top” szerveződést, amire meg is kaptuk az engedélyt. A nagy érdeklődés minket is meglepett és ekkor gondoltuk ki, hogy ennyi emberrel akár már egy belsős bajnokságot is csinálhatnánk; erre a menedzsment is felfigyelt és tárt karokkal fogadta azt az ötletünket is, hogy megkeressük a HUNESZ-t a bajnokság komolyabb irányba való tereléséhez.

A program a vállalat minden korosztályát megmozgatja vagy csak a fiatalabb generációs kollégákat?

Már az első napokban megfigyeltük, hogy a csoportokba jelentkezők közül nem csak a fiatalokat sikerült megszólítanunk, hanem az idősebb generáció is érdeklődik. Nagyon sok olyan kérdést kaptunk, hogy a munkatársak családtagjai is részt vehetnek-e a versenyen, mert nagyon sok dolgozó gyermeke már komolyan űzi az e-sportokat, illetve edzésekre és versenyekre is jár!

Ha minden jól sikerül, akkor terveznek más játékokat is bevezetni esetleg B ligákat indítani és az egész versenyt még nagyobbra tervezni?

Igen, ha minden jól sikerül és sikeresnek könyvelhetjük el a kezdeményezésünk, mindenképpen szeretnénk egy magasabb szintre emelni az e-sportot cégünknél. Bővítenénk a versenyjátékok körét is, mert a játékaink divíziói is elég széleskörűek: remélem, hogy a személyes kedvencem, az Overwatch is helyet fog kapni az aktív játékok között és az MNEB következő szezonjaiban is helyet kap majd!

Milyen csapatok jöttek össze a jelentkezők közül? A csapatok egy osztályról kerültek ki vagy mixek jöttek a vállalat minden részéről? Ez célként felmerült egyébként, hogy közelebb hozzák a más osztályokon dolgozókat?

Ágazati és korosztály szinten is nagyon változatos csapatok alakultak ki, ráadásul mind a négy telephelyünkről jelentkeztek csapatok. Nem volt célunk az, hogy bátorítsuk a munkatársakat a cégen belüli keveredésre, de kifejezetten örülünk annak, hogy így alakult!

A mostani ITSH bajnokság Önök szerint indíthat lavinát a magyar vállalatok körében? Láthatunk jövőre másoknál is ilyen kezdeményezéseket?

Nagyon reméljük, hogy a magyar IT cégek felfigyelnek a kezdeményezésünkre és akár egy országos, cégek közti bajnokság keretében is megmérethetjük magunkat velük szemben!

A program mögött - Rozsnyai László Tibor

Lassan 4 éve dolgozom az ITSH-nál, és jelenleg Network Administrator pozícióban. 36 évesen is még mindig aktív játékosként ténykedem, a 90-es évektől kezdve szinte az összes nagy klasszikust végigjátszottam FPS, RTS és MMORPG kategóriában. Jelenlegi nagy kedvencem az Overwatch, de az összes nagy Blizzard címet kedvelem. Az e-sport kezdeményezésem által ismertem meg Csépe Levente munkatársamat, aki egyszerre folyamatmenedzser az ITSH-nál és HUNESZ tag a saját szervezetével. Az első e-sport kommunikációs levelem után keresett meg, hogy remek ötletnek tartja a kezdeményezést és már az első beszélgetésünk után tudtam, hogy egy nagyon nagy segítségre találtam a személyében, azonnal megtaláltuk a közös hangot. Kitaláltunk egy koncepciót a kedveltebb játékokhoz és külön-külön divíziócsoportokat hoztunk létre hozzájuk Facebook-on. Ekkor csatlakozott a csapathoz Angyal Róbert (Data Center Infrastructure Specialist), mint League of Legends divízióvezető, Kránicz Balázs (Network Administrator), mint Hearthstone csoportirányító, és Guthy Miklós (Technical Process Specialist), mint CS:GO csapatvezető. A srácok nagyon hamar szárnyaik alá vették a divízióikat, összefogták azok játékosait és azóta is koordinálják a bajnokságot, mindemellett aktívan részt is vesznek a bajnokságon, mint játékosok!

MOND EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Üzlet - Így lehet céltudatosan munkahelyet választani

Minden terület, ami koncentrációt igényel az életünkben, megfelelő előkészülettel párosul. A sportban ez a bemelegítést jelenti, mert enélkül az izmaink és az ízületeink sem bírják a terhelést. Ez nem ismeretlen fogalom a sportolóknak, mert a hiánya sérülésekkel jár.

Üzlet - Így lesz az egyszerű ügyfélből “lojális rajongó”

Az álomvevők több mint ügyfelek, inkább lelkes rajongók maratoni kitartással. Újra és újra visszatérnek, mert az első benyomásuk nemcsak kielégítő volt, hanem lenyűgöző. Mindezt egy professzionális call center teheti lehetővé.

Közvetítések